استاندار گیلان:

با برخی از موضع‌گیری‌ها، خودمان، یکدیگر را تحریم می‌کنیم/ برجام افق جدیدی به روی کشور باز کرد!

نماینده عالی دولت در استان گیلان مانع دیگر پیش روی کشور را موانع خودساخته عنوان کرد و افزود: با برخی از موضع‌گیری‌ها، خودمان، یکدیگر را تحریم می‌کنیم.

با برخی از موضع‌گیری‌ها، خودمان، یکدیگر را تحریم می‌کنیم/ برجام افق جدیدی به روی کشور باز کرد!

به گزارش ۸دی؛ مصطفی سالاری در شورای مدیران استان گیلان در سالن غدیر استانداری با تبیین اهمیت اقتصاد مقاومتی در سالی که رهبری معظم انقلاب بر آن تأکید کرده است، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی ضرورت جدی جامعه است تا بتوانیم در چهارچوب آن مردم را از منافع آن بهره‌مند سازیم.

وی با بیان اینکه برای بهبود سیاست‌گذاری‌های ملی باید از منابع انسانی استفاده مطلوبی کنیم به اهمیت تعامل با بازار دنیا اشاره کرد و افزود: برجام افق جدیدی در اقتصاد کشور ایجاد کرد و موانعی را از پیشروی آن ستاند.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه نباید این‌طور فکر کرد که همه امید و برنامه‌ریزی ما برای مدیریت کشور به برجام وابسته است، گفت: اگر به‌روزهای آغاز انعقاد برجام نگاهی بیاندازیم به هم‌نوا شدن برخی از مخالفین آن با مخالفین بیرون کشور برمی‌خوریم، آن‌هایی که در داخل هم‌نوا با مخالفین بیرون کشور می‌گفتند برجام مطلوب نیست.

وی بابیان اینکه این موضع‌گیری‌ها تأسف‌آور بود، تصریح کرد: کسانی که با مقداری از حقوق مذاکره و حقوق بین‌الملل آشنا هستند به‌دشواری این فرایند شهادت می‌دهند.

سالاری با تأکید بر اینکه فرزندان این انقلاب تحت رهنمودهای رهبری معظم نظام و هدایت ریاست جمهوری اقدام به چنین کاری کردند، بیان کرد: آن روزها بسیاری در بیرون از کشور معتقد بودند که این ایران است که منفعت کسب کرده است.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه ما باید از هر ظرفیتی در پیشبرد جامعه بهره‌مند شویم، گفت: یکی از موانع موجود در کشور تعامل با دنیا بود که در مذاکرات سعی شد این موانع رفع شود.

نماینده دولت در استان گیلان مانع دیگر پیشرفت کشور را موانع خودساخته عنوان کرد و افزود: با برخی از موضع‌گیری‌ها، خودمان، یکدیگر را تحریم می‌کنیم.

وی به اهمیت تفکر اندیشه و علم نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: ما چقدر مسیر را باز گذاشتیم تا مردم بتوانند دیدگاه‌های نوآورانه خود را پیگیری نمایند؟

سالاری با تأکید بر اینکه نباید مانع و محدودیت بیجا ایجاد نماییم، بیان کرد: به مدیران توصیه می‌کنم با شفافیت سازی پاسخگوی عملکرد خود باشند چراکه هر مدیری به‌صورت شفاف کار کند هیچ ابایی با مواجه‌شدن با مردم نخواهد داشت.

استاندار گیلان بابیان اینکه باید در مقابل مردم و اصحاب رسانه پاسخگو باشیم، تصریح کرد: باید سخن مردم را بشنویم و از طریق رسانه با مردم سخن بگوییم.

سالاری با تبیین نگاه مدیران در کار اجرایی به نگاه مبتکرانه و خلاقانه اشاره کرد و افزود: نباید متکی به منابع دولتی باشیم، اگر همه ظرفیت‌ها را منابع دولتی بدانیم به بیراه خواهیم رفت، لذا باید از ظرفیت‌های دیگر برای بهتر کار کردن استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان نگاه مردم دارانه را نگاه دوم مدیریت دانست و خاطرنشان کرد: هرچه با مردم پیوند بیشتری داشته باشیم تا حرف آن‌ها شنیده شود به ما کمک خواهند کرد که بهتر کارکنیم، لذا از مدیران کل خواهانم که در شهرستان‌ها با حضور پررنگ خود در بین مردم و اصناف مربوط به آن‌ها حضور پیداکرده و تصمیم‌گیری نمایند.

سالاری به نگاه تسهیل گرایانه اشاره کرد و خطاب به مدیران استان تصریح کرد: من از مدیران، کار می‌خواهم اگر مدیری در انجام کار اشتباهی مرتکب شد و آن اشتباه از روی عمد نبوده باشد من از او دفاع خواهم کرد، اما اینکه به جهت احتیاط‌ کار نکنند نشان از بی‌تدبیری یا فراتر از بی‌تدبیری است.

وی با اشاره به اینکه اگر مدیری می‌خواهد برای مردم کار کند باید شهامت داشته باشد، تأکید کرد: من از مدیران می‌خواهم شجاعانه و قانون مدارانه اقدام نمایند و هدف خود را فعالیت برای مردم بدانند.

سالاری بابیان اینکه من معتقدم اگر برای مردم کارکنیم نه‌تنها اجر اخروی بلکه از اجر دنیوی نیز بهره‌مند می‌شوم اظهار کرد: ما در آمارها حتماً کنترل دقیق خواهیم داشت لذا وضع موجود خود را دقیق ترسیم کنید تا بدانید که کجا باید باشید و چطور باید به آنجا برسید، زیرا یکی از مهم‌ترین ملاک‌های ارزیابی ما این موضوع است.

استاندار گیلان بابیان اینکه برای انتخاب مدیران استانی انتخاب را به هیچ فردی نسپرده‌ام خطاب به مدیران استان گفت: اگر از عملکرد فردی ناراضی باشم شخصاً از او می‌خواهم که کار خود را اصلاح نماید

 نماینده دولت در گیلان بابیان اینکه طرح‌ها و پروژه‌ها باید بر روی نقشه استان انجام شود به اهمیت گردشگری در استان گیلان اشاره کرد و افزود: توسعه گردشگری روستایی و دریایی به‌صورت زنجیره گردشگری می‌تواند در بحث اشتغال‌زایی مثمر ثمر باشد، لذا اگر همه دستگاه‌ها کمک کنند تا از تسهیلات اشتغال روستایی به‌درستی بهره‌مند شویم می‌توان به ایجاد شغل به معنای واقعی دسترسی پیدا کرد.

استاندار گیلان گفت: اگر دستگاه‌ها دچار مسئله با یکدیگر شدند قبل از اینکه طرح اختلاف را به دستگاه‌های مربوطه برساند آن را درون خود حل‌وفصل کنند تا دعاوی فرسایشی را در جامعه زیاد نکند

سالاری به برخی از اختلافات و دعاوی مردم با دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: با تصمیم اشتباه و عدم توانایی در اقناع مردم، آن‌ها را روانه مراجع قضایی نکنید و با دعوت از مردم در دستگاه مربوطه مشکل را برطرف نمایید.

وی به هفته پژوهش اشاره کرد و خاطرنشان کرد: همکاران دستگاه‌های اجرایی دقت کنند که در تعریف پروژه‌های پژوهشی موضوعاتی که مورد اهمیت است را پیگیری نمایند، از دانشگاه‌ها کمک بگیرند و در انتخاب افراد در پروژه‌ها روابط شخصی را در نظر نگیرند

نماینده دولت در استان گیلان با اشاره به هفته پدافند غیرعامل تأکید کرد: دیدگاه‌ها باید تقویت شود، صرفاً بحث فیزیکی و ساختاری مشکل ما را حل نخواهد کرد باید برنامه‌ریزی‌ها به‌طور خاص طراحی‌ها، بهره‌برداری‌ها با دقت نهادینه شود.

سالاری به اهمیت روز ۱۳ آبان اشاره کرد و افزود: امسال با توجه به شرایط خاص و مواضعی که وجود دارد حضور مسئولین و مردم اهمیت مضاعفی در راهپیمایی‌ها خواهد داشت.

استاندار گیلان تصریح کرد: مردم همیشه پاسخ دشمنان را دادند و این بار هم پاسخ خواهند داد لذا بهترین زمان پاسخگویی مردم در راهپیمایی‌ها است که پیام خود را مجدانه و مردمی به گوش دنیا برساند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
گند برجام عالم را برداشته؛عزیز ما چه تعریف و تمجیدی می کند!
در حاشیه