حمیدرضا دنیادیده
در آیین معرفی شهردار شفت مطرح شد؛

فرماندار: لزوم اشرافیت اعضای شورای و شهردار بر قانون/ رئیس شورا: شادفر منتخب مردم است و این مسئولیتش را دوچندان می کند

امروز آیین معارفه شهردار شفت با حضور فرماندار و رئیس شورای شهر این شهرستان برگزار شد.

فرماندار: لزوم اشرافیت اعضای شورای و شهردار بر قانون/ رئیس شورا: شادفر منتخب مردم است و این مسئولیتش را دوچندان می کند

به گزارش خبرنگار ۸دی از شفت، عباس جنتی امروز در آیین معارفه شهردار شفت با اشاره به نقش به سزایی شورای های شهر در عرصه‌های اقتصادی و عمرانی اظهار کرد: قانون اساسی در اصل هفتم از شورا به‌عنوان یک‌نهاد تصمیم‌ساز نگاه می‌کند.

وی بابیان اینکه شهرداری نقش تعیین‌کننده‌ای در تعیین سیاست‌های شهر دارد، افزود: شورای شهر شفت تلاش کرده تا شخصی بومی، تحصیل‌کرده و مجرب را برای شهر شفت برگزیند.

رئیس شورای شهر شفت با تاکید بر اصل بومی بودن شهردار گفت: شادفر منتخب مردم در شورای شهر بوده و مسئولیتش را در برابر شهرداری دوچندان می‌کند.

جنتی با بیان اینکه باید کمر همت را ببندیم و تنها به خدمت بیاندیشیم، خاطرنشان کرد: مسیر توسعه شهر شفت به همت و یاری مردم ممکن است و نیازمند یاری همه‌جانبه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه همه توان خود را در راستای اعتلای نظام به کار می‌گیریم، بیان کرد: از مسئولین ساعی و پرتلاش شهرستان و استان درخواست می‌کنیم که در راستای توسعه شهر شفت یاری گر همه شهروندان و شورا باشند.

محمدرضا محسنی امروز در آیین معارفه شهردار شفت با تشکر اعضای شورای اسلامی و شهردار اسبق شفت اظهار کرد: هیچ مسئولی مایل نیست در جایی منصوب بشود و کاری انجام ندهند بلکه همه در تلاش‌اند تا خدمتی از خود بر جای بگذارند.

وی بابیان اینکه منتخبان مردم در شورای شهر فردی متشخص و مجرب را برای شهر برگزیده‌اند، افزود: همان‌گونه که ما از شهردار و شورای اسلامی شهر درگذشته حمایت کرده‌ایم از شهردار و اعضای جدید نیز حمایت می‌کنیم.

فرماندار شفت با اشاره به اعتبارات اندک در شهر شفت گفت: از ظرفیتی که در شهرستان و استان هست استفاده خواهیم کرد و در توسعه شهری بکار می‌گیریم.

محسنی بابیان اینکه اعتبارات امسال نسبت به سال گذشته کاهش‌یافته، خاطرنشان کرد: ما نگاه ویژه و اعتبارات خاص برای شهر شفت در نظر گرفته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات انجام‌شده در شفت کم‌نظیر بوده، بیان کرد: تا چند سال گذشته شهر شفت و احمدسرگوراب از آب شرب سالم برخوردار نبودند اما با همکاری و انسجامی که در بین مسئولین وجود دارد پروژه آب شهرهای شفت و احمدسرگوراب بااعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان به‌زودی اجرایی خواهد شد.

فرماندار شفت بابیان اینکه احمدسرگوراب در بین شهرهای گیلان ازجمله شهرهای فاقد فاضلاب و مطالعات شهری بوده، گفت: پروژه فاضلاب شهر احمد سر گوراب کد دار شده و امیدواریم با تزریق اعتبار این پروژه به‌زودی اجرایی شود.

محسنی بابیان اینکه شفت هنوز از یک مدخل ورودی در شأن شهرستان برخوردار نیست، گفت: تقاطع غیر هم‌سطح ملاسرا در شهرستان تعریف‌شده و مجوز اجرایی آن گرفته‌شده و این جز کارهای بزرگ محسوب می‌شود.

وی افزود: پروژه سد لاسک و ۱۲ کیلومتر راه شفت-زنجان از سال‌های گذشته جز مطالبات مردم شهرستان بوده و بااینکه دارای اعتبار و ردیف بودجه هست هنوز اجرایی نشده‌اند و باید از اعتبارات ملی برخوردار شود تا به‌صورت کامل اجرایی شوند.

فرماندار شفت با تاکید بر اینکه فرهنگ مطالبه گری باید در جامعه وجود داشته باشد، گفت: طبق آخرین پیگیری‌ها با گروهی که از تهران به شهرستان سفر خواهند کرد نهایتاً تا هفته آتی وضعیت سد لاسم مشخص خواهند شد و در هر دو صورت‌وضعیت سد لاسم برای همه اعلام می‌شود.

وی همچنین بر لزوم اشرافیت اعضای شورای و شهردار بر قانون تاکید کرد و گفت: همه‌ی مسئولین شهری و شهرستان ملزم به قانون و اجرای آن هستند و باید همه‌جا در حیطه آن عمل کنند.

فرماندار شفت به موضوع پسماند نیز اشاره داشت و گفت: پسماند شفت از معضل بزرگ این شهر هست و همیشه به‌عنوان معضل بزرگ در استان معرفی می‌شود و نیازمند کمک و همراهی مردم و در این موضوع هستیم.

محسنی به انسجام اعضای شورا و شهردار تاکید کرد و گفت: انسجام در شورا مفهومش نقد کردن و نظر ندادن نیست بلکه مصوبه‌ای که تصویب شد باید به تائید همگان برسد و بر اجرای آن اهتمام داشته باشند.

وی با اعلام اینکه در درآمد شهری مشکل‌ داریم، گفت: شهردار باید مشوق‌هایی داشته باشد تا شهروندان دست به ساخت‌وساز بزنند و ارزش‌افزوده و درآمد شهرداری افزایش دهند.

فرماندار شفت گفت: مردم از اعضای شورای جوان و شهرداری که خود منتخب بوده انتظار بیشتری دارند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه