وزارت آموزش و پرورش؛

فراخوان نظرخواهی در خصوص فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران واحدهای آموزشی

وزارت آموزش و پرورش به منظور استقرار شایسته سالاری در انتخاب نیروی انسانی برای مشاغل مدیریتی، در نظر دارد، انتخاب و انتصاب مدیران واحدهای آموزشی را در قالب دستورالعملی مشخص، ضابطه مند نماید.

فراخوان نظرخواهی در خصوص فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران واحدهای آموزشی

به گزارش۸دی؛ اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان ، برخی از ویژگی های پیشنهادی مندرج در این دستورالعمل، به شرح زیر است:

۱- فهرست مدارسی که به دلیل بازنشستگی و یا جابجایی مدیران آنها به مدیر جدید نیازمند هستند به صورت مستمر در سامانه ای که به همین منظور طراحی می شود، با مشخصات واحد آموزشی مربوط درج و به اطلاع همکاران برسد.

۲- همکاران واجد شرایط، آمادگی خود را برای پذیرش سمت مدیریت مدرسه مورد نظر با درج شرایط خود در سامانه مذکور اعلام نمایند.

۳- سامانه مورد نظر به صورت هوشمند، شرایط داوطلبان را با شرایط مقرر تطبیق می دهد و در صورت انطباق لازم، امتیازات هریک از داوطلبان را محاسبه و فهرست متقاضیان مدیریت هر مدرسه را به ترتیب امتیازات آن ها در اختیار قرار خواهد داد.

۴- در هر منطقه آموزشی، کمیته ای مرکب از مسئولین اداری، صاحب نظر پیشکسوت در حوزه مدیریت مدارس و یکی از صاحب نظران حوزه دانشگاهی در مدیریت آموزشی، شرایط، مدارک و شایستگی های داوطلبان را بررسی می نماید و تعدادی از داوطلبان را به ترتیب اولویت به ریاست منطقه معرفی خواهد کرد.

۵-  ریاست منطقه با ملاحظه پیشنهاد کمیته مذکور و عندالزوم بررسی فهرست کلیه داوطلبان واجد شرایط، با رعایت ضوابط قانونی و مقرر، نسبت به انتخاب و انتصاب مدیر واحد آموزشی اقدام خواهد کرد.

 بدین وسیله از دبیران، آموزگاران، مدیران و کارشناسان علاقمند دعوت می نماید پیشنهادها و نظرات خود را به پست الکترونیکی shayesteh@medu.ir ارسال نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه