پاسخ به شایعات؛

اعدام دو دختر یزدی توسط پدر! / شایعات

به تازگی مطلبی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که ادعا می‌کند ۲ دختر یزدی توسط پدرشان به دار آویخته شده‌اند.

اعدام دو دختر یزدی توسط پدر! / شایعات

به گزارش ۸دی، شایعه اعدام دو دختر یزدی توسط پدر علاوه بر اینکه دروغ است از شایعاتی است که در سال ۹۴ هم در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود و اخیر بار دیگر همان شایعه دست به دست می شود. خبرگزاری فارس در سال ۹۴ به این شایعه پاسخ داده است:

به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

شایعه

به تازگی تصویری از دو دختر بچه در شبکه های اجتماعی منتشر شده که ادعا می‌کند این دو دختر ایرانی هستند و توسط پدرشان که معتاد به مواد مخدر صنعتی است در یزد اعدام شده اند.

 

 

واقعیت

واقعیت این است که هیچ خبری مبنی بر کشته شدن دو دختر توسط پدرشان و یا اعدام شدن آن‌ها در ایران، طی ماه‌ها و حتی سال‌های اخیر در رسانه ها منتشر نشده است. از سوی دیگر شهر یزد نیز از جمله شهرهایی است که میزان جرم و جنایت در آن در بسیار پایین است.

اما بررسی ها نشان می‌دهد، این تصویر، عکسی قدیمی است که در اواخر سال گذشته میلادی در رسانه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی خارجی به خصوص عرب زبان دست به دست شده بود.

 

 

برخی این تصاویر را مربوط به یمن و برخی دیگر به عربسان سعودی نسبت داده‌اند اما طبق گزارش رسانه های عربی، این اتفاق فجیع در شبه قاره صورت گرفته است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه