وقتی وقت مردم مهم نیست؛

توقف عجیب ساخت و ساز روستایی به واسطه تصمیم جدید منابع طبیعی ماسال/ لزوم واکنش سریع فرمانداری

منابع طبیعی ماسال از متقاضیان ساخت و ساز روستایی، امضای نقشه utm توسط دهیاران را می‌خواهد و دهیاران هم این را غیرقانونی می‌دانند.

توقف عجیب ساخت و ساز روستایی به واسطه تصمیم جدید منابع طبیعی ماسال/ لزوم واکنش سریع فرمانداری

به گزارش ۸دی، به نقل از ماسال نیوز؛ اختلافات اداری در شهرستان ماسال مدتهاست ساخت و ساز روستایی را با بن بست روبرو کرده است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که متقاضیان ساخت ملک در روستاها برای آغاز کار باید طبق نامه ای از سوی دهیاری از منابع طبیعی “استعلام احداث بنا” بگیرند.

اداره منابع طبیعی ماسال اخیرا پس از دریافت این نامه، نامه ای جهت تهیه نقشه ای موسوم به *utm  به متقاضی می دهد. پس از نقشه برداری اداره منابع طبیعی ماسال مجددا از متقاضی می خواهد که این نقشه جدید را ممهور به مهر دهیاری کند اما دهیاران طبق قانون اجازه مهر زدن و تایید چنین نامه را ندارند.

اداره منابع طبیعی نیز بدون تایید این نامه توسط دهیاران، پاسخ نهایی جهت انجام روال اداری متقاضیان ساخت ملک را پاسخ نمی‌دهد.

این موضوع از شهریور ۹۶ تاکنون بسیاری از روستائیان را دچار مشکل کرده و عملا ساخت و ساز روستایی در شهرستان ماسال را متوقف کرده است.

موضوعی ساده که منجر به مراجعه دهیاران به بخشداری شد.

بخشداری نیز طی مکاتباتی از فرمانداری کسب تکلیف کرده است اما فرمانداری ماسال تاکنون راه برون رفتی برای این موضوع نسبتا ساده نیندیشیده است.

شماری از مردم و دهیاران در هفته های جاری با مراجعه به خبرنگاران ماسال نیوز نسبت به بی توجهی مسئولین به حل این موضوع انتقاد کرده اند.

حال باید منتظر ماند و دید حل یک اختلاف درون سیستمی چند ماه به طول خواهد انجامید.

 

________________________

 

*پینوشت:  نقشه یو تی ام نقشه ای بر اساس یک سیستم مختصات جهانی است که در آن هر نقطه ای دارای مختصات منحصر به فرد بر روی کره زمین می باشد.

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه