عضو کمیسیون حقوقی مجلس مطرح کرد؛

کاسبی هلال احمر، شمسا و سازمان حج از زائرین

پورمختار گفت: جمعیت هلال احمر، شرکت شمسا، سازمان حج، وزارت ارشاد و… بجای کمک به زائرین برای خود کاسبی راه انداخته و از جیب مردم برای خود پول و سود جمع می کنند.

کاسبی هلال احمر، شمسا و سازمان حج از زائرین

به گزارش ۸دی، محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به دریافت ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان برای بیمه سفر، شش هزار ۲۰۰ تومان برای جمعیت هلال احمر و ۱۰ هزار تومان برای کارگزاری سازمان حج از هر زائر اربعین گفت: متاسفانه اربعین و زیارت رفتن مردم در این ایام ابزاری برای کاسبی تعدادی از دستگاههای دولتی از جمله هلال احمر، شرکت شمسا و سازمان حج و زیارت، وزارت ارشاد و وزارت کشور شده است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر سالانه بودجه کلانی دارد و مجلس هر ساله برای این جمعیت بودجه تصویب می کند اما متاسفانه موقع ارائه خدمات از مردم پول بیخودی می گیرند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: سوال ما این است که به استناد کدام قانون، هلال احمر از هر زائر شش هزار و ۲۰۰ تومان پول می گیرد؟ به چه حقی شرکت شمسا باید از هر زائر ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان پول دریافت کند؟.

پورمختار تصریح کرد: شاید بتوان از کنار پول بیمه عبور کرد اما دیگر دریافتی ها غیر قانونی و غیر منطقی است و باید این پولها برگردانده شود.

وی با اشاره به دریافتی ها گزاف از زائرین برای پارکینگ خودروها در مرزها و ورودی ۵۰ هزارتومانی برای خودروها گفت: زمین های خالی را بعنوان پارگینگ در نظر گرفته و پولهای این چنینی از مردم دریافت می کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: همه مردم برای زائرن و مراسم اربعین کمک و موکب برپا می کنند، غذا و میوه می دهند و حتی خانه های خود را در اختیار زائرین قرار می دهند تا آنها در آسایش باشند ولی دستگاههای دولتی مردم را سر کیسه و از جیب زائرین برای خود اندوخته درست می کنند.

پورمختار با بیان اینکه این دستگاهها در ایام اربعین به فکر سود و پول هستند، افزود: جمعیت هلال احمر، وزارت ارشاد، شرکت شمسا، سازمان حج و زیارت و وزارت کشور باید پاسخگوی عملکرد خود و نهادهای زیر مجموعه خود باشند و با هر گونه تخلف بشدت برخورد کنند.

وی با اظهار تاثر و تاسف از این اقدامات دستگاههای دولتی گفت: این دستگاهها نه تنها به تکلیف خود عمل نمی کنند بلکه زمینه سازی می کنند تا از زائرین پول اضافی گرفته شود و حتی گرفتن پول را تشویق می کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه مسئولین مربوطه باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، تصریح کرد: قطعا مجلس شورای اسلامی و نمایندگان در این زمینه ورود خواهند کرد.

پورمختار تحقیق و تفحص از این دستگاهها بخصوص جمعیت هلال احمر را قطعی دانست و افزود: این جمعیت سال گذشته هم از ۲ و نیم میلیون زائر پول گرفت و معلوم نیست چه خدماتی انجام داد.

وی با بیان اینکه باید از جمعیت هلال احمر تحقیق و تفحص تا مشخص شود این پولهای میلیاردی در کجا و به چه نحو هزینه شده، افزود: وقتی یک سازمانی که باید رایگان خدمات دهد اما بودجه مصوب هم دارد، چرا باید از مردم پول اجباری دریافت کند؟.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به تحقیق و تفحص مجلس از سازمان حج و زیارت، گفت: البته تحقیق و تفحص از شرکت شمسا و سازمان حج هم در جریان است.

پورمختار تاکید کرد: قطعا مجلس برای جلوگیری از این سوء استفاده ها، برگرداندن این پولها و تخلفات انجام شده اقدام جدی خواهد کرد.

طبق اساسنامه جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ جهانی کلیه فعالیت‌های آنها داوطلبانه و رایگان است.

انتهای پیام/

منبع: افکار نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه