فریاد ترزا می هم در آمد؛

عذاب زنان پارلمان‌های اروپایی از آزار سیاستمداران

ترزا می‌ دیروز در نامه‌ای از جان برکاو، رئیس مجلس عوام، خواست اقدامات جدی‌تری برای محافظت از کارکنان زن پارلمان بریتانیا در برابر آزارهای جنسی انجام شود.

عذاب زنان پارلمان‌های اروپایی از آزار سیاستمداران

به گزارش ۸دی، رصد آزار جنسی در کشورهای دیگر، چند هفته‌ای است که به گزارش خبری بنگاه خبر پراکنی انگلیس (بی‌بی‌سی) تبدیل شده ولی در فاصله‌ای نه چندان دور تر از دفتر مرکزی بی‌بی‌سی در لندن، انتشار گزارش‌های آزار جنسی زنان در پارلمان، فریاد ترزا می، ‌نخست‌وزیر انگلیس را در آورده و او در نامه ای، از «غیر قابل تحمل شدن‌» این وضعیت سخن گفته است، با این حال بی‌بی‌سی فارسی دیشب حاضر به پخش این خبر نشد!

ترزا می‌ دیروز در نامه‌ای از جان برکاو، رئیس مجلس عوام، خواست اقدامات جدی‌تری برای محافظت از کارکنان زن پارلمان بریتانیا در برابر آزارهای جنسی انجام شود. روزنامه‌تایمز روز یک‌شنبه از رابطه پنهان و ارسال پیام‌های غیراخلاقی چهار نماینده مجلس به زنان جوان خبر داد و نوشت دو نماینده حزب محافظه‌کار و دو نماینده حزب کارگر متهم‌اند که پیشنهادهای غیراخلاقی و نامناسب به زنان جوان می‌دهند. روزنامه گاردین نیز دیروز وعده داد طی روزهای آینده اخبار بیشتری درباره آزار جنسی کارکنان زن از سوی نمایندگان هر دو حزب کارگر و محافظه‌کار منتشر شود. در نامه نخست‌وزیر انگلیس به رئیس مجلس عوام آمده است: «دستورالعمل‌های انضباطی موجود «دندان» لازم را برای برخورد با نمایندگان خاطی ندارد و آنها را وادار به اطاعت از قانون نمی‌کند. به باور من شرایط کنونی دیگر قابل‌تحمل نیست و برای کارکنانی که جوان هستند و پس از پایان تحصیلات، کار خود را آغاز کرده‌اند، مطلوب نیست.‌» چند روز قبل، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر نیز در سخنرانی خود و در واکنش به اتهامات گسترده آزار علیه زنان در وست‌مینیستر گفته بود که آزار جنسی در پارلمان رونق یافته است. کوربین فرهنگ منحرف و پستی را که به‌گفته وی به مرد‌ها اجازه اذیت و آزار زنان با استفاده از مصونیت دیپلماتیک می‌دهد به‌باد انتقاد گرفت.

در عین حال شش روز پیش از این یک کارمند زن در پارلمان فرانسه از فهرست سیاه نمایندگانی که زنان را آزار جنسی می‌دادند، پرده برداشت. در این گزارش که در بی‌بی‌سی منعکس شد، آمده «مارین توندلیه» گفته است کارکنان زن پارلمان وقت ناهار یا نوشیدن قهوه درباره رفتارهای برخی از نمایندگان مشخص به هم هشدار می‌دادند! او گفته: «نام برخی از نمایندگان به طور مرتب بین ما تکرار می‌شد و می‌دانستیم که باید مواظب باشیم با آنها در آسانسور تنها نباشیم.»

مسائل مربوط به رسوایی جنسی در حالی در بالا‌ترین سطوح سیاسی بریتانیا مطرح شده که شبکه خبری بی‌بی‌سی هفته‌های اخیر به شکل برجسته‌ای موضوع را در کشورهای دیگر از جمله ایران رصد می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه