مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان:

۳۰۰۰ زائر غیرایرانی اربعین حسینی تاکنون از مرز آستارا وارد ایران شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳ هزار زائر خارجی از مرز آستارا وارد استان گیلان شدند گفت: پیش‌ بینی می‌شود با نزدیک شدن به روز اربعین حسینی این آمار به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.

۳۰۰۰ زائر غیرایرانی اربعین حسینی تاکنون از مرز آستارا وارد ایران شدند

به گزارش ۸دی؛ به نقل از خبرگزاری تسنیم حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده در بازدید از موکب برپا شده در بقعه متبرکه امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: استان گیلان در راستای برگزاری مراسم عظیم اربعین حسینی از زائران کربلا پذیرایی می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه اربعین حسینی نمادی از عشق و ارادت مردم به اسلام و اهل بیت(ع) است اعلام کرد: استان گیلان همه ساله در آستانه اربعین حسینی میزبان زائران غیرایرانی است.

وی با تاکید بر اینکه زائران غیر ایرانی اربعین حسینی همه ساله از کشور جمهوری آذربایجان و مناطق قفقاز از مسیر استان گیلان راهی کربلای معلی می‌شوند گفت: پذیرایی از این زائران با مشارکت اوقاف استان گیلان و کمک‌های و نذورات مردمی انجام می‌شود.

علیزاده با اشاره به اینکه در مسیر حرکت زائران اربعین حسینی در استان گیلان بیش از ۵۰ بقعه متبرکه آماده پذیرایی از زائران است افزود: اوقاف و امور خیریه استان گیلان تلاش ویژه‌ای در راستای پذیرایی مطلوب از زائران اربعین حسینی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از برپایی سه موکب در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: سه موکب در امام زاده حمزه (ع) لوشان، امام زاده هاشم (ع) رشت و امام زاده قاسم و ابراهیم(ع) آستارا آماده خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی است.

علیزاده با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از ۳ هزار زائر خارجی از مرز آستارا وارد استان گیلان شدند بیان کرد: پیش‌ بینی می‌شود با نزدیک شدن به روز اربعین حسینی این آمار به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.

علیزاده با اشاره به ضرورت فراهم کردن امکانات و تجهیزات برای زائران اربعین حسینی خاطرنشان کرد: توجه به امکانات رفاهی، حمل و نقل و احترام به زائران اربعین حسینی باید به‌طور ویژه مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان همایش پیاده‌روی اربعین حسینی را نمادی از ارادت شیعیان به امامت و ولایت عنوان کرد و افزود: باید به وسیله این همایش عظیم، فرهنگ عاشورا  را به تمامی جوامع جهانی صادر کنیم.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه