روز شمار تاریخ گیلان / 9 آبان؛

شهادت یک گیلانی در حلب سوریه / درخواست رئیس قشون گیلان از رضاخان

در چنین روزی، شهید محمد اتابه از رزمندگان مدافع حرم صومعه سرایی گیلان در جبهه‌های حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهادت یک گیلانی در حلب سوریه / درخواست رئیس قشون گیلان از رضاخان

به گزارش هشت دی، نهم آبان ۱۳۰۱ شمسی، علی اکبر درخشانی رئیس قشون مستقل گیلان از رضاخان وزیر جنگ خواست که در صورت موافقت، سالار رشید و برادرش ضرغام را که میان آستارا و اردبیل و در بخشهای مرزی این منطقه ساکن بودند و هنگام هیجانات نظامی- سیاسی به نظامیان کمک فراوانی کردند از مراحم بندگان حضرت اشرف مستحضر و امیدوار کرده، و یک عده پیاده مسلح از نفرات آنها را داخل در قشون » بنماییم (۱).

نهم آبان ماه ۱۳۶۱ شمسی، شهید محمدرضا نظری نفوتی از رزمنگان شهرستان صومعه سرا در منطقه موسیان به شهادت رسید. سهید نظری متولد ۴ فروردین ماه ۱۳۲۸ بود. وی از ژاندرمری رشت به مناطق عملیاتی اعزام شده بود و پیکر مطهرش در نفوت صومعه سرا تدفین شد.

نهم آبان ماه ۱۳۷۰ شمسی، شهید محمد سامعی از نیروهای سپاه پاسداران صومعه سرا در دیواندره به شهادت رسید. وی متولد ۲۰ شهریور ماه ۱۳۵۱ بود و پیکر مطهرش در گلزار شهدای صیقلان صومعه سرا تدفین شد.

نهم آبان ماه ۱۳۹۵ شمسی، شهید مدافع حرم محمد اتابه از رزمندگان گوراب زرمیخ صومعه سرا در حلب سوریه به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید والامقام در گوراب زرمیخ تدفین شد.

پی نوشت:

۱- فراهانی، حسن؛ روز شمار تاریخ معاصر ایران؛ جلد ۲، ص ۷۳۳

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه