خانم ها خواص ارزشمند مریم گلی را دست کم نگیرید !

عصاره ی مریم گلی کبیر می تواند سلامت شما در این سنین را بهبود بخشد که در این مقاله در نت نوشت آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

خانم ها خواص ارزشمند مریم گلی را دست کم نگیرید !

فواید عصاره ی مریم گلی

۱- جلوگیری از عفونت

طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۵انجام شد, محققین دریافتند که مریم گلی می تواند به عنوان درمان موضعی برای بهبود عفونت پوست و زخم ها مورد استفاده قرار گیرد زیرا این گیاه دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد میکروب است. مطالعات نشان داده است که این گیاه قادر است با باکتری ها مبارزه کرده و عفونت را سرکوب کند.

۲- تسکین دردهای قاعدگی

این گیاه می تواند سطح هورمون در بدن را حفظ کند که باعث کاهش علائم PMS می شود. مریم گلی نفخ, تغییرات رفتاری ,گرفتگی عضلات و میل به غذا را کاهش می دهد. عصاره ی این گیاه یک ضد انقباض طبیعی است که می تواند اسپاسم ها و انقباضات که علت درد های قاعدگی است را کاهش دهد.

۳-  تنظیم سطح هورمون

مریم گلی دارای فتواستروژن طبیعی است. این ماده سطح استروژن در بدن را تنظیم می کند و باعث سلامت طولانی مدت رحم می شود. افزایش استروژن می تواند مشکلاتی را به وجود آورد مانند: ناباروری, سرطان و تخمدان پلی کیستیک. این گیاه می تواند از افزایش استروژن در بدن جلوگیری کند.

۴- تسکین استرس

فرقی ندارد که دلیل استرس شما چیست, شغل, بچه و یا تغییرات جسمانی در ۴۰ سالگی, این گیاه می تواند اضطراب و ترس شما را کاهش دهد. طبق تحقیقات سال ۲۰۱۰ عصاره ی این گیاه می تواند اثرات درمانی برای افسردگی داشته باشد.

۵- بهبود هضم

مریم گلی سبب افزایش ترشح شیره ی معده , زرداب و متابولیسم بدن می شود. این گیاه مشکلات گوارشی مانند: نفخ, گرفتگی و سوءهاضمه را برطرف می کند. همچنین باعث جذب بیشتر ویتامین و مواد معدنی می شود, حرکات روده را تنظیم کرده و یبوست را برطرف می کند.

۶- سلامت پوست

در گیاه مریم گلی کبیر ترکیبی با نام لینالیل استات وجود دارد که اغلب در ادویه جات و گل ها دیده می شود. این ماده سبب کاهش جوش و التهابات پوستی شده و سطح چربی را در پوست های مستعد جوش و پوست های خشک تنظیم می کند. می توانید مریم گلی را به عنوان مرطوب کننده برای سفت شدن پوست و هیدراته شدن آن استفاده می کنید. این گیاه همچنین خواص ضد پیری دارد.

۷- تقویت جریان خون

مریم گلی کبیر یک درمان طبیعی برای بهبود جریان خون در بدن شما است. این گیاه رگ های خونی را باز کرده و فشار خون را به وسیله ی آرام کردن مغز و سرخرگ را پایین می آورد. این گیاه سبب می شود که اکسیژن بیشتری در سطح ماهیچه ها و اندام های حیاتی بدن جریان پیدا کند.

۸- بهبود خواب

این گیاه مانند یک مسکن عمل می کند و باعث می شود تا خواب بهتری را در طول شب تجربه کنید. عصاره ی مریم گلی باعث کاهش استرس, تنظیم هورمون و در نتیجه خواب عمیق تر می شود و می تواند به عنوان یک داروی طبیعی موثر در درمان بی خوابی استفاده شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه