تشکیل پرونده قضایی برای عضوقدیمی تیم هسته‌ای

شنیده شده برای «سیروس ناصری» عضو اسبق تیم هسته ای پرونده قضایی تشکیل شده است.

تشکیل پرونده قضایی برای عضوقدیمی تیم هسته‌ای

به گزارش ۸دی، «دو نوع جاسوس داریم، یک جاسوس اطلاعات طبقه بندی را به صورت سرقت یا هر شکل دیگر در اختیار دشمن قرار می دهد؛ دسته دیگر کسانی هستند که اطلاعات نمی برند بلکه برای مسئولان در رده های مختلف تصمیم سازی می کنند، بسیاری از نفوذی ها و دوتابعیتی ها، این کار را انجام می دهند» این جملات تنها بخشی از پاسخ محسنی اژه ای به سوالی  درخصوص فعالیت جاسوسان  بود.یکی از عرصه هایی که در سالهای اخیر همواره مورد هشدار مسئولان مختلف قرار گرفته است، حیطه جاسوسی در عرصه بین الملی به خصوص در رابطه با موضوعات هسته ای است.

فعالیت تحت پوشش شرکت های بین المللی از جمله pwc و اورینتال که اقدام به جاسوسی می کردند و یا فعالیت به عنوان پژوهشگر در یکی از دفاتر نزدیک به دولت، جاسوسی در قالب عضویت در تیم اعضای مذاکره کننده برجام، جاسوسی با تابعیت دوگانه، راه اندازی پژوهشگاه های بین المللی و اعزام نیرو به ایران، جاسوسی زنی در پوشش رمال برای مسئولان دولتی تنها بخشی از مواردی است که منجر به جاسوسی در چند سال اخیر شده است.

علاوه بر این برخی موارد شفاف‌تر از عناوبن مطروحه است و در یکی دو سال اخیر به طور مشخص نام چندین نفر که مرتبط با تیم سابق مذاکره کننده هسته ای بودند به اتهام جاسوسی شنیده شد.
هر چند که دولت حتی نسبت به این شنیده ها واکنش نشان داد و از اساس همگی را تکذیب کرد، اما گذر زمان خبرهای جسته و گریخته در مورد جاسوس بودن برخی اعضای مرتبط با تیم مذاکره کننده هسته ای را تایید کرد.

تشکیل پرونده برای عبدالرسول دری اصفهانی نمونه اخیری از این دست جاسوسی ها بود که با ورود قاطعانه دستگاه قصا منتج به صدور حکم شد.
قوه قضائیه بر اساس قانون پرونده این فرد را مورد رسیدگی قرار داد و طبق قانون حتی پرونده این جاسوس تیم هسته ای با توجه به اعتراضی که شده بود به دادگاه تجدید نظر رفت و در نهایت حکم وی صادر شد.
محسنی اژه ای در خصوص محکومیت عبدالرسول دری اصفهانی که گفته می شود دارای تابعیت های متعدد است، اعلام کرد: عبدالرسول دری اصفهانی فرزند حسین، دوتابعیتی و متهم به جاسوسی و ارائه اطلاعات به بیگانگان بود. این فرد با دو سرویس جاسوسی هم در ارتباط بود. دادگاه به اتهامات این فرد رسیدگی کرد و به پنج سال حبس محکوم شد.

وی افزود: این فرد باید تحمل کیفر کند، این فرد فساد مالی هم دارد و برای پرونده دومش قرار وثیقه صادر شده و کیفرخواست صادر نشده است. هرچند حکم محکومیت دری اصفهانی در دستگاه قضا تایید شده است اما برخی از مسئولان دولت به دفاع از دری اصفهانی پرداختند و مدعی شدند این فرد جاسوسی نکرده است.
اگر چه علیرغم تایید شدن حکم دری اصفهانی، جزئیات حکم به طور رسمی اعلام نشد اما شنیده شده است دری اصفهانی در تدوین برخی بندهای برجام نقش اساسی داشته است.

تشکیل پرونده قضایی برای سیروس ناصری
هر چند دولتی ها بارها اقدام به تکذیب اخبار جاسوسی اعضای سابق تیم هسته ای کردند، اما بر اساس گزارش ها و بر اساس شنیده‌ها دستگاه قضایی به اقدامات یکی از اعضای پر سابقه و البته اسبق تیم هسته ای که در چندین دوره مذاکرات هسته ای حضور داشته، ورود کرده است.

اخیرا برای این شخص که سیروس ناصری نام دارد، در دستگاه قضا پرونده تشکیل شده است. با توجه به تشکیل پرونده قضایی، شنیده شده است برای این فرد حکم جلب صادر شده است. هر چند در طی سال‌های اخیر ناصری چند بار ممنوع الخروج شده بود، اما شنیده شده است اکنون این فرد در ایران نیست و متواری شده است.

در دو سال اخیر در کنار پرونده های اقتصادی، تعداد پرونده‌های جاسوسی در دستگاه قضا افزایش یافته است که این بیانگر برخورد قاطعانه دستگاه قضا با همه نفوذی ها است.

انتهای پیام/

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه