تماشاخانه زنده یاد«اکبر رادی» در رشت افتتاح می شود

شهرداری منطقه دو رشت، تماشاخانه ای به نام زنده یاد « اکبر رادی» در این شهر افتتاح می کند.

تماشاخانه زنده یاد«اکبر رادی» در رشت افتتاح می شود

به گزارش ۸دی، مدیر منطقه دو شهرداری رشت با اشاره به اهمیت توسعه فضاهای فرهنگی در شهر رشت اظهار کرد: این تماشاخانه به پاس تلاش های زنده یاد استاد «اکبر رادی» در اعتلای نمایشنامه نویسی معاصر در منطقه دو رشت افتتاح می شود.

 مرتضی عاطفی افزود: در اردیبهشت ماه امسال، در مراسم نکوداشت زنده یاد رادی که با نصب سردیس وی در سبزه میدان رشت همراه بود، وعده ایجاد تماشاخانه ای با نام استاد نمایشنامه نویس اهل رشت به شهروندان داده شد که در روز چهارشنبه این تماشاخانه بازگشایی می شود.

به گفته وی، فضای این تماشاخانه شامل بلک باکس به متراژ ۶۰ متر و ظرفیت ۵۰ نفر است.

عاطفی با اشاره به فاز دوم این تماشاخانه که شامل اتاق تمرین و کافی شاپ است افزود: فاز دوم تماشاخانه نیز تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی تاکید کرد: افتتاح تماشاخانه ای با نام استاد رادی گامی برای اعتلای تئاتر در شهر رشت، توسعه زیرساخت های فرهنگی در شهر و همینطور پاسداشت تلاش های موثر زنده یاد رادی در تئاتر معاصر است.

زنده یاد «اکبر رادی» در سال ۱۳۱۸ در رشت متولد شد و با نمایشنامه هایی همچون ملودی شهر بارانی، لبخند باشکوه آقای گیل، پلکان، شب روی سنگفرش خیس و … به عنوان تاثیرگذارترین نمایشنامه نویس در حوزه تئاتر معاصر ایفای نقش کرد. وی در سال ۱۳۸۶ دیده از جهان فروبست.

انتهای پیام/

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه