تحولات غرب آسیا از نگاه عرب نیوز؛

پیروزی بزرگ ایران/ پیش‌بینی‌ها غلط از آب درآمد

«پیش‌بینی‌های غلط غربی ها نشان داد که آن ها نتوانسته اند درک درستی از اهداف بزرگ ایران در منطقه داشته باشند …»

پیروزی بزرگ ایران/ پیش‌بینی‌ها غلط از آب درآمد

به گزارش ۸دی، روزنامه عرب نیوز (arabnews) با انتشار یادداشتی نسبت به افزایش قدرت و نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا هشدار داده است.

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: نیروهای نیابتی ایران تمامی مرزهای عراق و سوریه را تصرف کرده اند و باید برای این مساله فکری کرد.

عرب نیوز افزود: ناظران امور عراق طی ماه های گذشته هشدار می دادند که شبه نظامیان مورد حمایت ایران برای به دست آوردن مناطق محدودی در امتداد مرزهای سوریه و عراق تلاش می کنند.

این روزنامه سعودی با بیان اینکه “به نظر می رسد این پیش بینی ها غلط از آب درآمده است” نوشت: تهران تنها به فکر ایجاد یک جای پا [و نفوذ در مناطق محدودی از عراق و سوریه] نبوده و امروز نیروهای نیابتی ایران تقریبا تمامی مناطق مرزی بین عراق و سوریه را در اختیار گرفته اند.

عرب نیوز ادامه داد: مناطق تحت کنترل متحدان ایران از شمال به مرزهای ترکیه و از جنوب به استان سنی نشین الانبار می رسد.

پیشتر هم تحلیل های متعددی در رسانه های مطرح جهان منتشر شده بود مبنی بر اینکه تقلای آمریکا برای عملی ساختن طرح هایش در غرب آسیا به شکست انجامیده و گسترش نفوذ و قدرت منطقه ای تهران سبب اصلی عصبانیت واشنتگن و اقدمات ضدایرانی این کشور بوده است.

عرب نیوز نوشته، پیش بینی های غلط غربی ها نشان داد که آن ها نتوانسته اند درک درستی از اهداف بزرگ ایران در منطقه داشته باشند.

در پایان این نوشتار، از لفاظی های ترامپ علیه ایران، روسیه و کره شمالی انتقاد شده؛ لفاظی هایی که با یک “سیاست منسجم” همراه نیستند و می توانند موجب شجاع تر شدن دشمنان آمریکا شوند.

به نوشته عرب نیوز، این رویکرد دولت ترامپ موجب حرکت تهران، مسکو و پیونگ یانگ به سمت ایجاد تعادل قدرتی جدید در جهان برای دهه های آینده خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه