حمیدرضا دنیادیده
رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان:

تقسیم مردم به تندرو و کندرو سوغات بیگانه است/ انقلابی بودن تنها به ظاهر و لباس نیست

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: مهمترین رسالت بسیج رسانه ، انسجام بخشی بین رسانه های خوب، ارزشی و اثرگذار وطنی است.

تقسیم مردم به تندرو و کندرو سوغات بیگانه است/ انقلابی بودن تنها به ظاهر و لباس نیست

به گزارش خبرنگار ۸دی از رشت محسن جعفری امروز در نشست امضاء تفاهم نامه پیرامون برگزاری دوره های خبرنگاری و آموزش شهروند خبرنگار رشت با بیان اینکه ما به دنبال تربیت و پرورش خبرنگار و رسانه های تراز انقلاب اسلامی هستیم، اظهار کرد: منحصرکردن انقلاب و انقلابی به افرادی که فقط دوران انقلاب را درک کردند کار اشتباهی است و تقسیم مردم به تند رو و کندرو ، سوغات بیگانه و محصول لیبرال دمکراسی است و اینه م که از همه افراد به یک اندازه و درجه ، توقع عمل انقلابی داشته باشیم خطاست.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی زمان بر است، افزود: به برکت انقلاب، قطار جامعه اسلامی بسوی پیشرفت و تعالی درحال حرکت است فلذا کارهای بزرگ متعلق به انسانهای بزرگ است و ممکن است زمان بر و نیاز به تلاش و صبر داشته باشد اما شرط اصلی این است که قطار در ریل پیش برود و از ریل خارج نشود.
محسن جعفری افزود: انقلابی بودن تنها به ظاهر و لباس نیست بلکه به اندیشه انقلابی و عمل به آن اندیشه انقلابی است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان یادآور شد: اصل کار بسیج رسانه، تربیت و ارتقا نسل جدید رسانه ای در تراز انقلاب اسلامی است و مهمترین رسالت بسیج رسانه ، انسجام بخشی بین رسانه های خوب، ارزشی و اثرگذار وطنی است.

رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش امپریالیسمی رسانه های غربی گفت: امروز در دنیای رسانه ای غرب ، دیکتاتوری رسانه ای حاکم است و با استفاده کلمات و واژگان  زشتیها را به زیبایی و زیبابی را زشت جلوه میدهند و ارزش را به ضد ارزش و شکست را به پیروزی تبدیل می کنند.
رسانه های غربی با مهندسی رسانه ای و با استفاده از تکنیکها و تکنولوژیها و ابزارهایی مانند ماهواره ها و شبکه های اجتماعی بدنبال مدیریت مخاطب هستند نه خدمت به مخاطب و همچنین بدنبال تغییر ذائقه مردم و تغییر سبک زندگی هستند.

جعفری بر لزوم سواد رسانه ای در تراز انقلاب تاکید داشت و خاطرنشان کرد: رسانه ها باید در خط مقدم تحقق وحدت، همدلی و همزبانی در جامعه حرکت کنند و سواد رسانه ای یعنی آگاهی بخشی بر مبنای اصول انقلاب که ما به دنبال آن هستیم.

وی در معنای واژه بسیج گفت: بسیج یعنی خدمت بی منت و خالصانه و همچنین آتش به اختیاری یعنی انجام کارهای عقب مانده و زمین مانده توسط افراد توانمند و متخصص و کاردان اما هرکس به اندازه ظرف و توانش.
وی همچنین تصیرح کرد: در تلاشیم تا با تربیت شهروند خبرنگار در طرح سرای محله، خبرنگاران تراز انقلاب در سراهای محله نقش محوری و تاثیر گذار داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با اشاره به یک دوره خبرنگاری برگزار شده در گذشته افزود:  بسیج رسانه برای اولین بار پوشش رسانه ای از پیاده روی اربعین را در دستور کار خود دارد و برای اولین بار کاروان رسانه ای متشکل از رسانه های مکتوب و مجازی برای پوشش همایش بزرگ و جهانی پیاده روی اربعین توسط بسیج رسانه به کربلا اعزام می شود.

جعفری به اهم تفاهم نامه امضا شده با شهردای اشاره داشت و گفت: آموزش شفاف نویسی، درست نویسی و اصولی نویسی و دوری از هرزه نگاری و سیاه نمایی از محوری ترین بند های این تفاهم نامه است که طرفین بر آن تاکید دارند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید نقد سازنده در رسانه ها صورت بگیرد، گفت: تخصص باید در کنار تعهد قرار بگیرد لذا بسیاری از افراد متخصص در بین رسانه ها وجود دارند و باید تعهد نیز در بین اصحاب رسانه تقویت شود چون دغدغه استان ارتقای منزلت خبری است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه