مدیرکل هواشناسی استان گیلان مطرح کرد:

باد گرم میهمان گیلانی ها

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به شرایط جوی روزهای آینده استان بیان کرد: با توجه به تقویت جریانات جنوبی، وزش باد گرم و افزایش دما طی روزهای یکشنبه و دوشنبه علاوه بر ارتفاعات و دامنه‌ها، در نواحی جلگه‌ای نیز پیش‌بینی می‌شود.

باد گرم میهمان گیلانی ها

بهمن کمانگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار هشت دی با اشاره به شرایط جوی استان در روزهای پیش رو اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ تدریجی توده‌هوای کم‌فشار به منطقه است.

وی افزود: تا اواسط هفته شرایط برای وقوع پدیده مه (در پاره‌ای از مناطق جلگه‌ای) و وزش باد گرم (گاهی شدید) مهیا است.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: با توجه به تقویت جریانات جنوبی و وزش باد گرم، طی روزهای یکشنبه (عصر و شب) و بخصوص دوشنبه، افزایش دما (۴ تا ۸ درجه سلسیوس) و باد گرم (گاهی شدید) علاوه بر ارتفاعات و دامنه‌ها، در نواحی جلگه‌ای نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش‌های مختلف جهاد کشاورزی (نظیر گلخانه داران، مرغداری‌ها و پرورش‌دهندگان ماهی) تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

کمانگر با اشاره به وضعیت وزش باد در شهرستان‌های استان مطرح کرد: با توجه به شرایط جریانات جنوبی و در بعضی نقاط وزش باد گرم (افزایش دما و کاهش رطوبت) احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با توصیه به گردشگران و مسافران افزود: گردشگران و حاشیه‌نشینان جنگل از روشن کردن آتش جدا خودداری نمایند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را به عمل بیاورند بیان کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر، مدیریت بحران، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و… با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل‌آورده و توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه