عضو سابق شورای شهر رشت مطرح کرد؛

یک بام و دو هوای عضو شورای شهر رشت / چرا مقابل مفسده های شهردار معزول رشت سکوت کرده بودید

محمود باقری خطاب به عضو شورای شهر رشت نوشت: شما در شوراى چهارم شریک تخلفات و مفسده‌هاى شهردار معزول رشت در انحراف بودجه، تصویب بودجه غیر واقعى، تهاترهاى بى‍حساب و کتاب به ویژه ساختمان دانا و … بودید.

یک بام و دو هوای عضو شورای شهر رشت / چرا مقابل مفسده های شهردار معزول رشت سکوت کرده بودید

به گزارش ۸دی، محمود باقری خطیبانی عضو سابق شورای شهر رشت در واکنش به موضع گیری یکی از اعضای شورای شهر رشت در خصوص هزینه شهرداری برای برپایی یک موکب در کربلای معلی نوشت:

درسی که اربعین به ما می دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره ی شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگهداشت. حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی ۲۹/ ۰۶/ ۶۸

آن زمانی که محمود باقری صدای شهروندان و پرسنل شهرداری شده بود از سوی شهردار معزول و دوستانشان محکوم به رفتار پوپولیستی و ضد توسعه می‌شد!!
در این ایام خود را آماده سفر به کربلاى معلا مى کنم و به همین دلیل هم قصد نداشتم وارد موضوعات مناقشه‌آمیز شوم اما چه کنم که نامه سرگشاده‌ی آقاى رسولى عضو کنونى شوراى اسلامى رشت در اعتراض به هزینه برپایى موکب شهردارى رشت در کربلا، تشویقم کرد که قلم به دست گیرم و چند نکته را یادآوردى کنم:

١.آقاى رسولى در نامه خود عنوان داشته است که در فقدان نظارت و کنترل‌هاى به هنگام در هزینه‌کرد شهردارى در سال‌هاى گذشته با چنین بدهى‌هایى مواجه است.
اولاً به خاطر این اعتراف صریح از ایشان سپاس گذارم و در ثانى خوب است ایشان به افکار عمومى پاسخ دهد که چرا از تمام اقدامات شهردار معزول حمایت کردید و به وظایف نظارتی‌تان در شوراى چهارم عمل نکردید ثالثا چرا هم اینک به یادتان آمده که فقر نظارتى شورا براى شهر و شهروندان تولید هزینه کرده است رابعا چرا ایشان از تقصیر و قصور در وظایف نظارتى خود و حمایت بى‌چون و چرا از شهردار معزول رشت از شهروندان عذرخواهى نمى‌کند.

٢. آقاى رسولى! مدعى است که به جاى هزینه‌کرد در برپایى موکب شهردارى رشت در کربلا باید به سفره‌هاى خالى پاکبانان و کارگران خدماتى شهردارى کمک شود و عیدى و سنوات آتش‌نشانان پرداخت گردد. آقاى رسولى! در زمانى که موج اعتراضات آتش‌نشانان و پاکبانان و کارگران شهردارى شهر را فرا گرفته بود و شما و شهردار رشت معزول که به حمایت شما دلگرم بود به این اعتراضات توجه نکردید و با دروغ‌هاى مداوم شهردار معزول همسو شدید، حال ممکن است به افکار عمومى پاسخ دهید که این رفتار دوگانه شما چه معنایى دارد آیا هر آنچه آن معزول کرد خوب بود و براى این منتخب که هنوز جوهر امضاى مسئولیتش خشک نشده بد است و پیام هشدارآمیز ارسال مى کنید؟

٣. فراز مهم نامه‌ى آقاى رسولى اشاره به هزینه‌هاى سنگین انتخاباتى عده‌اى در سال‌هاى گذشته و بدهى ٢٠ میلیارد ریالى سازمان فرهنگى شهردارى است. ایشان حتما اطلاعات لازم را در این زمینه دارند و در نتیجه افکار عمومى مى‌پرسد آیا اطلاعات خود را به نهادهاى نظارتى داده است؟ آیا همچنان که در انتخابات شعار می‌دادید که دانستن حق مردم است مردم را محرم می‌دانید و اطلاعات بیش‌ترى در اختیار آنان قرار خواهید داد و از همه مهم‌تر مردم، رسانه ها و سیاسیون شهر می‌دانند که شهردار معزول رشت نقش عمده‌اى در سیاسى کردن شهردارى و مداخله در انتخابات شورا و مجلس شورا اسلامى و انتخابات ریاست جمهورى داشته است حال این سؤال وجود دارد چرا ایشان چنین موضعى را تا ٢٨ اردیبهشت امسال نداشته است؟ مگر شخص شما و دیگر اعضاى شوراى چهارم که همراه و همسو و همگام شهردار معزول بودید و از امکاناتى که وى در اختیار شما گذاشت استفاده نکردید؟ مگر شما در لیست انتخاباتی حادث و پس از آن عقلانیت و توسعه شهردار معزول نبودید؟  حال چه شده است که از هزینه‌هاى سنگین انتخاباتى دم مى‌زنید؟ اطمینان داشته باشید با این نوع موضع‌گیرى دامن شما از اتهامات پاک نمى‌شود و شما همچنان در پیشگاه شهروندان مدافع آن مرد معزول و شریک تخلفات او هستید و وارونه نمایى در این شرایط به کار شما نمى‌آید.

۴. آقاى رسولى! بگذار به شما بگویم شما و دوستان ثابت‍قدمتان در شوراى چهارم شریک تخلفات و مفسده‌هاى شهردار معزول رشت در انحراف بودجه، تصویب بودجه غیر واقعى، تهاترهاى بى‍حساب و کتاب  به ویژه ساختمان دانا، تندیس گلسار، زیتون فلکه گاز، همایش بررسى انتخابات آمریکا، پل‌هاى عابر پیاده، خرید لوله و کاشى خارج از استان، پروژه BRT، قطع درختان هفتاد ساله خیابان امام خمینى، برنامه‌هاى روز رشت، پیمانکاران سفارشى شهردارى رشت چون پل شیر، شید، دهکده سبز و داریک نوین، تضعیف بازار بزرگ، بهم ریختگى حمل و نقل و ترافیک شهر و …نقش دارید و فکر نکنید با این نوع مواضع تبرئه می‌شوید و مردم همنشینى و همکارى هاى شما با شهردار معزول را فراموش نمى کند

۵. آقاى رسولى در حالى از هزینه‌کرد ۴٠٠ میلیون تومانى براى موکب اربعین شهردارى رشت در کربلا برآشفته شده است که با میدان‌دارى ایشان بیش از ٣ میلیارد تومان هزینه دو باشگاه فوتبال شده است که داراى مالک شخصى بودند ممکن است بگویند براى شادى و نشاط مردم چنین هزینه‌هایى توجیه دارند اما آیا آنانى که براى زیارت خون خدا به کربلا مى‌روند و شهردارى رشت میزبان آنان است جزو مردم به حساب نمى‌آیند!؟ چرا آن زمانى که حقوق و بیمه و سنوات پرسنل آتش‌نشانى و پاکبانان و کارگران هزینه فوتبال می‌شد دم برنیاوردید و اکنون به یادتان آمده است که آنان حقوقى دارند و سفره‌هایشان خالیست؟ چرا آن زمان ک محمود باقرى صداى شهروندان و پرسنل شهردارى شده بود از سوى شهردار معزول و دوستانتان محکوم به رفتار پوپولیستى و ضد توسعه می‌شد!؟

۶. تهاجم رسانه‌اى و علنى آقاى رسولى نوعى پاسخگویى متقابل به مواضع اخیر شهردار رشت از جمله اعلام بدهى ٧٣٠ میلیارد تومانى شهردار رشت و ضرورت اصلاح پروژه پیاده راه و BRT و ممنوعیت تیم‌دارى توسط شهردارى است و خواسته است به شهردار جدید رشت هشدار دهد وارد حوزه ممنوعه گذشته نشود؛  اما آقای رسولی بداند اگر شهردار رشت سکوت کند و از فجایع گذشته چیزی نگوید مردم مواضع و سخنرانی‌های ایشان را در دفاع از اقدمات شهردار معزول رشت نمی‌کنند و روزی که خیلی دور نیست به روشنی به یادش خواهند آورد. ممکن است اکنون قانونی برای مالیات دروغ و سفسطه‌گری وجود ندارد اما به طور عرفی ایشان مالیات بسیاری بدهکارند که باید  روزی تسویه نماید.

در پایان به نصیحت بنده گوش کنید به خود آیید که فردا دیر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه