درخواست اشد مجازات برای عاملان حمله به روحانی نمازگزار

بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ طی بیانیه‌ای حمله به روحانی نمازگزار را به شدت محکوم وخواستار اشد مجازات برای عاملان این حادثه شد.

درخواست اشد مجازات برای عاملان حمله به روحانی نمازگزار

به گزارش ۸دی به نقل از تسنیم، بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ طی بیانیه‌ای حمله به روحانی نمازگزار را به شدت محکوم و اشد مجازات برای عامل یا عاملان این عمل ددمنشانه درخواست کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: مقام نمازگزار در نگاه پروردگار چندان ارجمند است که خدای کعبه، خلیل خود را مأمور تدارک بیت‌الله برای طاعت عبادالله می‌کند و عِرض و آبروی مؤمن را از کعبه هم فراتر می‌نهد و اساساً قتل یک فرد از انسان را به منزلۀ قتل تمام انسان‌ها و نجات فردی واحد را به مثابه نجات همگان می‌بیند. مضافاً اینکه قطرات جوهرقلم عالم را از قطرات خون شهید هم برتر می‌داند.

این بیانیه می‌افزاید: برغم توصیه‌های روشن و مکرر قرآنی و روائی، هر از گاهی شاهد حمله ناجوانمردانه و سبوعانه به فضلای روحانی آن هم در پایتخت ام‌القرای جهان اسلامی هستیم. به‌ویژه در مورد اخیر که روحانی روزه‌دار استاد فرزانه حجت‌الاسلام بحری مدرس معارف اسلامی در حوزه و دانشگاه در مسیر بازگشت از اقامۀ نماز به همراه خانواده، بیدفاع و مظلومانه مورد حملۀ غافلگیرانه قرار گرفت که در پی حادثه، بی‌گناه و با پیکری خونین و پاره پاره به جوار معبودش شتافت.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: با توجه به ریشۀ فرهنگی اقداماتی از این دست، دستگاه‌های فرهنگی از ساده اندیشی، کم تحرکی و روزمرگی خارج شده، بیش از پیش به وظیفۀ خطیر خود در جهت تعمیق و گسترش فرهنگ دینی واقف و عامل باشند و عرصه را بر نفوذ فرهنگ غربی که در حوزۀ اعتقادات در قالب آئین‌های نوظهور، عرفان های کاذب، شیطان پرستی و نظایر آن و در حوزۀ اخلاق و عمل به صورت اباحه گری و لاقیدی بروز و ظهور می‌یابد، تنگ نمایند و بلکه در برنامه ریزی‌ها و انتخاب دست اندرکاران عرصۀ فرهنگ چنان عمل کنند که زمینه برای نفوذ و گسترش فرهنگ منحط غربی که ارمغانی جز سقوط به ورطۀ حیوانیت مدرن، شکاکیت، نیهیلیسم و حیرت و سرگردانی ندارد، فراهم نگردد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: نظر به اتفاقات مشابه در گذشته و احتمال وجود جریانات پشت پرده که ریشه در توطئه‌های مراکز صهیونیستی– آمریکایی دارد، دستگاه‌های امنیتی کشور با ارتقاء ضریب هوشیاری و تقویت رصد اقدامات آشکار و پنهان دشمن در این حوزه، زوایای ناپیدای نقشۀ دشمن را کشف و به قوت خنثی کنند. نیروی انتظامی که مطابق مأموریت سازمانی، مسئولیت برقراری نظم و امنیت شهروندان را برعهده دارد، ضمن حضور مقتدرانه و به‌هنگام از بروز حوادثی اینگونه که عواطف شهروندان را جریحه دار و احساس ناأمنی را گسترش می‌دهند، جلوگیری نمایند و عرصه را بر اوباش و ارازل و عوامل ایجاد ناأمنی و نارضایتی مردم تنگ کنند و پیشاپیش فرصت انجام ناهنجاری را از آنان بگیرند.

این بیانیه می‌افزاید: دستگاه محترم قضایی که ملجأ امید مردم و مرجع دادخواهی و دادگستری است، مقتدرانه و با سرعت عمل حق مظلوم را از ظالم یا ظالمان باز ستانَد و نظر به احتمال وجود جریان شبکه‌ای پشت پرده، با اقدامات قاطع و کوبنده به عنوان نمایندۀ مدعی العموم ریشۀ نقشۀ شوم دشمن را بخشکاند و با به ثمر رساندن تلاش‌های نیروی شریف انتظامی در مبارزه با اشرار، امنیت شهروندان را بیش از پیش تقویت کند.

در پایان این بیانیه تصریح شده است: بسیج اساتید تهران بزرگ ضمن محکومیت شدید این اقدام ضد انسانی و ضد دینی، مسئولان امر را به انجام وظیفۀ قانونی و عموم مردم گرانقدر را به ارتقاء بصیرت، حفظ وحدت در سایۀ ولایت و تقویت تعاون و انسجام اجتماعی برای گذر از پیچ تاریخی ارتقاء نظام اسلامی که سعادت دنیا و آخرت ملت را در پی خواهد داشت و افزایش سخت‌گیری دشمن نیز گواه آن است، دعوت می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه