علی ملکی

یک بار هم برای کارگران خودمان راهپیمایی کنید و بیانیه بدهید

اگر از روی بخشنامه‌های بالاسری‌ها باشد قابل تحمل است اما اگر خودشان هم تصور می‌کنند اینگونه انقلابی‌گری کرده‌اند، متاسفانه باید گفت به یک خطای عمیق و راهبردی دچار شده‌ایم.

یک بار هم برای کارگران خودمان راهپیمایی کنید و بیانیه بدهید

به گزارش ۸دی، علی ملکی سردبیر پایگاه خبری تحلیلی ماسال نیوز در یادداشتی نوشت:

از شبی که رئیس جمهور آمریکا علیه ایران سخنرانی کرد (مثل همه دفعات قبل که علیه ایران سخنرانی کرد و اصلا مگر اتفاق تازه‌ای افتاده است؟!) افراد مختلف بیانیه داده اند و موضع گرفته اند.

در شهرستان کوچکی همچون ماسال دو بسیج دانشجویی بیانیه داده اند.

جمعه گذشته حتی راهپیمایی هم برگزار شد!

(همه هم تاکید دارند که اظهارات ترامپ موضوع مهمی نبود و ارزش پاسخگویی نداشت!)

*

اینکه دوستان حزب‌اللهی دست به چنین کارهایی می‌زنند چندان هم عجیب نیست اما امروز به این موضوع فکر می‌کردم که این رفقای ما این رفتارها را به عنوان انقلابی‌گری و رفتاری در جهت حمایت از انقلاب اسلامی انجام می‌دهند؟!

اگر از روی بخشنامه‌های بالاسری‌ها باشد قابل تحمل است اما اگر خودشان هم تصور می‌کنند اینگونه انقلابی‌گری کرده‌اند، متاسفانه باید گفت به یک خطای عمیق و راهبردی دچار شده‌ایم.

*

ای کاش بودید و می‌دیدید راهپیمایی علیه سخنرانی ترامپ را. انگیزه و ذوق خاصی در چشمان جماعت نبود. اصلا مگر موضوع مهمی وجود داشت برای شور و شوق و انگیزه؟

دور میدان را قدم زدیم و …

نماز های جمعه‌ی ما، بسیج های دانشجویی ما، مساجد ما، بسیجی‌های ما و در یک کلام “ما” قرار نبود اینگونه باشد.

*

چرا یک بار بسیج دانشجویی دانشگاه‌های ماسال برای حقوق معوقه آبداران بیانیه ندادند؟

چرا یک بار در این شهر یک نفر بلند نشد فریاد بزند حضرات! در ماسال چه خبر است که اینقدر خودکشی زیاد شده است؟

چرا یک بار در نماز های جمعه از برداشت های نجومی شن و ماسه از رودخانه های شهر سخن گفته نمی شود؟

چرا یک بار از ظلمی که بر مردم این منطقه به واسطه موضوع مبهمی به نام «منابع طبیعی» می رود نگفتیم؟

چرا یک بار درباره دامدارانی که زمین هایشان در ییلاقات را گرفتند و مجبورشان کردند دامهایشان را بفروشند و سرآخر در پایین دست هم زمینی به نامشان سند نزدند سخن به میان نمی آید؟

*

رهبر انقلاب سخن جالبی درباره مبارزه با آمریکا دارند که حتم دارم تنها عده‌ی قلیلی از ما (به اصطلاح) حزب‌اللهی‌ها آن را شنیده‌ایم؛ «بزرگترین مبارزه‌ی با آمریکا، خدمت به این مردم است.»۱۳۸۲/۰۳/۱۴

***

امروز سالروز صدور پیام تاریخی رهبر انقلاب به همایش سراسری جنبش دانشجویی است. بهانه‌ی خوبی است تا با خواندن این پیام در انقلابی‌گری‌مان تجدید نظر کنیم؛

” امروز سرآغاز فهرست‌ بلند مسائل‌ کشور مسئله‌ی‌ عدالت‌ است‌. دانشجوی‌ جوان‌ اگرچه‌ خود برخاسته‌ از قشرهای‌ مستضعف‌ جامعه‌ هم‌ نباشد، به‌ عدالت‌ اجتماعی‌ و پر کردن‌ شکافهای‌ طبقاتی‌ به‌ چشم‌ یک‌ آرزوی‌ بزرگ‌ و بی‌بدیل‌ می‌نگرد…

باید هر پدیده‌ی‌ ضدعدالت‌ در واقعیات‌ کشور مورد سؤال‌ قرار گیرد…

مسابقه‌ی‌ رفاه‌ میان‌ مسؤولان‌، بی‌اعتنایی‌ به‌ گسترش‌ شکاف‌ طبقاتی‌ در ذهن‌ و عمل‌ برنامه‌ریزان‌، ثروت‌های‌ سربرآورده‌ در دستانی‌ که‌ تا چندی‌ پیش‌ تهی‌ بودند، هزینه‌ کردن‌ اموال‌ عمومی‌ در اقدامهای‌ بدون‌ اولویت‌، و به‌ طریق‌ اولی‌ در کارهای‌ صرفا تشریفاتی‌، میدان‌ دادن‌ به‌ عناصری‌ که‌ زرنگی‌ و پررویی‌ آنان‌ همه‌ی‌ گلوگاههای‌ اقتصادی‌ را به‌ روی‌ آنان‌ می‌گشاید، و خلاصه‌ پدیده‌ی‌ بسیار خطرناک‌ انبوه‌ شدن‌ ثروت‌ در دست‌ کسانی‌ که‌ آمادگی‌ دارند آنرا هزینه‌ی‌ کسب‌ قدرت‌ سیاسی‌ کنند و البته‌ با تکیه‌ بر آن‌ قدرت‌ سیاسی‌ اضعاف‌ آنچه‌ را هزینه‌ کرده‌اند گرد می‌آورند؛ رهبر انقلاب ۶آبان ۱۳۸۱ “.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه