نماینده مردم رودسر و املش تشریح کرد؛

احتمال استیضاح وزیر کشاورزی برای مطالبات چای‌کاران!

نماینده مردم رودسر درباره انگیزه استیضاح احتمالی وزیر جهاد و کشاورزی گفت: چای کاران کشاورزان پس از گذشت ۳ ماه هنوز موفق به دریافت ۶۰ میلیارد از بهای چای تحویلی نشده‌اند.

احتمال استیضاح وزیر کشاورزی برای مطالبات چای‌کاران!

به گزارش ۸دی به نقل از نوش آنلاین اسد‌الله عباسی نماینده مردم رودسر و املش با اشاره به خرید تضمینی برگ سبز چای از چای‌کاران از سوی دولت، گفت: چای‌کاران بیش از ۳ ماه است که برگ سبز چای خود را تحویل داده‌اند، اما تا کنون ۳۰ درصد بهای آن را دریافت نکرده‌اند.

وی با انتقاد از چرخه معیوب و ناکارآمد در سیکل مدیریتی سازمان چای و کارخانه‌های چای‌سازی، افزود: چای‌کاران باید تا چه زمان سوء مدیریت، بی‌تفاوتی و سهل‌انگاری مسئولان ذیربط را تحمل کنند؟

نماینده مردم رودسر در مجلس با اعلام اینکه بهای کل برگ سبز تحویل داده شده به دولت حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: کشاورزان پس از گذشت ۳ ماه هنوز موفق به دریافت ۶۰ میلیارد از بهای چای تحویلی نشده‌اند.

عباسی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با سازمان چای در حال غفلت و بی‌تفاوتی به سر می‌برد و این سازمان را به حال خود رها کرده، ادامه داد: مسئولان و مدیران سازمان چای با توجه به مشکلاتی که در زمینه صنعت چای از قبیل چای خشک سنواتی که از گذشته در انبار‌های چای باقی مانده، پرداخت مطالبات چای‌کاران و همچنین پرداخت بیمه کشاورزی چای‌کاران وجود دارد، قادر به پاسخگویی نیستند.

وی تصریح کرد: چنین برخورد‌هایی با کشاورزان سبب می‌شود تا آنها انگیزه خود برای ادامه کار را  از دست داده و زمین زراعی خود را تغییر کاربری داده و یا به طور کلی دست از کشاورزی بردارند.

نماینده مردم رودسر در مجلس با تاکید بر اینکه در صورتی که ظرف چند روز آینده مشکل چای‌کاران حل نشود و باقی مانده بهای برگ سبز چای تحویلی به آنها داده نشود، قطعا پس از جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی این موضوع را از طریق سوال یا استیضاح وزیر جهاد کشاورزی پیگیری می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین روزهای گذشته هم ذبیح نیک‌فر لیالستانی نماینده مردم لاهیجان از سازمان چای کشور انتقاد کرده بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه