امام جمعه اسالم:

روز به روز خدمات زائرین اربعین را گران تر می کنند/ ظلمی که به خریداران مسکن مهر می شود در جهان بی نظیر است

امام جمعه اسالم گفت: پیاده روی اربعین گویا برای عده ای حکم دکان را پیدا کرده، روز به روز دارند خدمات به زائرین اربعین را گران تر می کنند، امیدوارم این حرکت های زشت از بین برود تا زائرین اربعین

روز به روز خدمات زائرین اربعین را گران تر می کنند/ ظلمی که به خریداران مسکن مهر می شود در جهان بی نظیر است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدایی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به مواضع اروپایی ها درباره برجام اظهار داشت: بعد از اظهارات رئیس دولت آمریکا، گروهی از روزنامه ها به موضوع حفظ برجام توسط اروپایی ها اشاره می کنند.

وی افزود: گر چه برجام تنها توافق بین ایران و آمریکا نیست که با بد عهدی آمریکا کلا باطل شود ولی در هر حال مقامات اروپایی در عین ناخوشنودی از بیانات سخیف ترامپ بر مقابله با اقدامات منطقه ای ایران نیز تاکید می کنند.
امام جمعه اسالم گفت: جالب این که با وجود این که ترامپ اذعان کرد به شرکای اروپایی اش اجازه داده تا روابط اقتصادی و تجاری خود با ایران را ادامه دهند ولی سفیران طرف اروپایی برجام، طی نشستی در اندیشکده (آتلانتیک) در آمریکا، تأکید کردند در مقابله با جمهوری اسلامی، کنار ترامپ خواهند ایستاد.
حجت الاسلام جدایی با بیان اینکه تجربه نشان داده اروپایی ها،هیچ گاه با راهبرد آمریکا،مخالفت نخواهند کرد اظهار داشت: در تحولات جهان هم در قصه سوریه، یمن، عراق، لبنان و بحرین هم همیشه دنباله رو آمریکا بودند.

وی با اشاره به اینکه همین سوابق اروپایی ها، نشان می دهد که آن ها هم زیاد مورد اعتماد نیستند افزود: علی رغم این که اروپایی ها به اصطلاح هر کدام کشور مستقلی هستند و با وجود این که زور گویی ها و ظلم های آمریکا را می بینند ولی متاسفانه هنوز هم به بلوغ عدالت و انصاف و استقلال نرسیده اند و همچنان دنباله رو سیاست های استکباری و استعماری آمریکا هستند.

امام جمعه اسالم تبا تاکید بر اینکه در روابط دیپلماتیک با اروپایی ها نباید خیلی هم خوشبینانه برخورد کنیم تصریح کرد: اعتماد کامل به اروپایی ها خطای محض است، البته به صورت کلی ما نمی خواهیم با هیچ کشوری قطع ارتباط کنیم، سیاست نظام تلاش برای برقراری ارتباط های دیپلماتیک با همه کشور های جهان است ولی در عین حال ایران هرگز زیر بار زور و ظلم نمی رود.

حجت الاسلام جدایی با اشاره به مشکلات موسسه کاسپین گفت: یکی از مشکلاتی که در کشور ما وجود دارد و در کشور های دیگر، شنیده نمی شود وجود داشته باشد عدم اعتبار موسسات مالی و اعتباری است، چرا باید یک عده افراد بتوانند مرکزی بزنند و اموال مردم را بگیرند و به یغما ببرند و یکسری از خانواده های مظلوم را به خاک سیاه بنشانند.

وی افزود: در مورد تعاونی مسکن ها و انبوه سازان هم این مشکلات وجود دارد، چرا دستگاه های نظارتی بر کار این افراد نظارت دقیق نمی کنند، کسی که با کلی زحمت و سختی پول در می آورد و می خواهد یک واحد ۷۰ متری سرپناه داشته باشد بعد از چند سال کش و قوس زمانی که مراحل وام و تعیین مقدار اقساط را طی کند واحدش را تحویل می گیرد، بعد می بیند چهل میلیون وام می خواهند بدهند ۷۷ میلیون تحویل می گیرند، یعنی به زبان بانک مسکن ۷% می گیرد ولی در عمل تقریبا ۱۰۰% سود می گیرد.

امام جمعه اسالم تصریح کرد: کمی که ریز می شوی می بینی سود چهل میلیون نیست بلکه ۱۱ میلیون تومان هم سود دوران مشارکت آمده، سود دوران مشارکت، ظالمانه ترین پولی است که از حلقوم مردم مستضعف بیرون می کشند، البته سود دوران مشارکت نوعا یکی دو میلیون می شد  اما اخیرا به ۱۱ یا ۱۲ میلیون می رسد
آن را هم روی وام می آورند و باز از سود، سود مجدد می گیرند.

حجت الاسلام جدایی با بیان اینکه ظلمی که به خریدارهای مسکن مهر می شود در طی خرید یک واحد ۷۰ متری واقعا در جهان بی نظیر است اظهار داشت: مردم هم واقعا نمی دانند دردشان را به چه کسی بگویند، واقعا کسی در این کشور از این ظلم های کمر شکن خبر ندارد؟ چرا کسی جلوی این ظلم ها را نمی گیرد، چرا قوانینی تدوین نمی شود که جلوی این همه سوءاستفاده های مالی را بگیرد؟

وی افزود: تا کی ما خبر های تلخ و ناگوار اختلاس ها و نا بسامانی های اقتصادی را باید بشنویم، چرا نظام اقتصادی ما این همه بی در و پیکر است که یک عده ای به راحتی می توانند میلیارد ها پول مردم و بیت المال را به یغما ببرند، هیچ اراده جدی و هیچ روح انقلابی و هیچ دغدغه جدی در مبارزه با مفاسد اقتصادی دیده نمی شود و
سرعت رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی بسیار کند است.

امام جمعه اسالم با تاکید بر اینکه در مجازات مجرمین اقتصادی، شدت و قاطعیتی دیده نمی شود گفت: امیدوارم دست های آلوده ای در کار نباشد که نمی خواهند حقیقت این مفاسد برای مردم برملا گردد، فرزندان مکتب امام حسین (ع) نباید هرگز این همه نابسامانی و سوء استفاده های مالی را تحمل کنند، مردم عزیزی که تمام اندوخته شان را مثلا در موسسه مالی اعتباری کاسبین گذاشته اند ، چرا به یک باره باید شاهد بسته شدن این موسسه بشوند و زندگی شان فلج گردد.

حجت الاسلام جدایی با بیان اینکه این روزها حال و هوای شهرها و بلکه بسیاری از کشورها و مومنین حال و هوای دیگری است تصریح کرد: عاشقان حسینی در همه جای دنیا برای بزرگ ترین و پرجمعیت ترین همایش پیاده روی جهانی آماده می شوند.

وی افزود: در این دنیای واویلا ، در این دنیایی که انسان خودش را گم کرده، در این بحران معنویت، پیاده روی اربعین، یک فرصت طلایی است تا دوباره خودمان را پیدا کنیم و از چشمه معنویت و نور سیراب کنیم.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه پیاده روی اربعین آن قدر جلوه های ویژه دارد که هر کسی آرزو می کند در این سفر و سیر و سلوک باشد و فیض ببرد اظهار کرد: پیاده روی اربعین معنوی ترین و دلربا ترین و پرخاطره ترین و تاثیر گذار ترین سفر دنیاست، عزیزانی که این سفر را می روند سعی کنند به نکات ایمنی و توصیه های بزرگان توجه کنند تا مشکلی پیش نیاد

حجت الاسلام جدایی در پایان متذکر شد: البته این حرکت عظیم گویا برای عده ای حکم دکان را پیدا کرده، روز به روز دارند خدمات به زائرین اربعین را گران تر می کنند،
امیدوارم این حرکت های زشت از بین برود تا زائرین اربعین با کم ترین هزینه در این سفر عشق شرکت کنند.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه