دبیر جبهه فرهنگی انقلاب گیلان در گفتگو با 8دی:

مدیریت طولانی‌مدت تبلیغات اسلامی گیلان خروجی پربرکتی نداشته است

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان گفت: یکی از غصه‌های همگانی مجموعه‌های مذهبی، دینی و فرهنگی مدیریت طولانی مدت و البته کم‌برکت تبلیغات اسلامی گیلان است.

مدیریت طولانی‌مدت تبلیغات اسلامی گیلان خروجی پربرکتی نداشته است

حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه یکی از غصه‌های همگانی مجموعه‌های مذهبی، دینی و فرهنگی مدیریت طولانی مدت و البته کم‌برکت تبلیغات اسلامی گیلان است اظهار داشت: هنوز برای بسیاری این سوال مطرح است که چه ابتکار عمل، نوآوری، دستآورد و خروجی پربرکتی این مدیریت داشته است که حدود دو دهه طول کشیده و همچنان باقی است.

وی افزود: متأسفانه به نظر می‌رسد تنها برخی هیأت‌های بله‌قربان‌گو از برکات مجموعه تبلیغات اسلامی گیلان بهره‌مند شده‌اند و خروجی این مدیریت دینی و تبلیغی هنوز برای بسیاری مشخص نشده است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان ادامه داد: این مجموعه در قبال وظیفه پاسخگویی هم یک جلسه صمیمانه آزاداندیشانه و حتی نشست خبری جدی هم برگزار نمی‌کند و این در حالی است که رهبر انقلاب به راحتی خود را در معرض دانشجویان قرار می‌دهند و در حوزه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی پاسخگو هستند اما ما یک بار ندیده‌ایم که یک جلسه جدی کرسی آزاداندیشی با حضور منتقدان جدی فرهنگی و تبلیغی در تیلیغات اسلامی برگزار شود.

مهدوی گفت: واقعا این سوال جدی است که حضور طولانی مدت یک مدیر در یک سازمان فرهنگی که به حدود ۲ دهه می‌رسد چه اثرگذاری ویژه‌ای در شرایط فرهنگی استان داشته است که بر حضور و مداومت در مدیریت وی تأکید می‌شود.

امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا(س) رشت با بیان اینکه من اعتقاد به ثبات مدیریتی دارم اما در تبلیغات اسلامی چیزی ندیده‌ایم که مدیریت آن ثبات داشته باشد اظهار کرد: اگر سازمان تبلیغات متولی هیأت‌های مذهبی برای جلوگیری از کج‌روی و انحرافات نیست پس متولی چیست. در حوزه تبلیغ چقدر موفق بوده‌اند و در افزایش توانمندی آنها و ارتقای مهارتی مبلغان چکار کرده‌اند. آیا یک سامانه و نقشه راه توزیع مبلغین ایجاد شده است؟

وی تأکید کرد: من شاهد بر این ضعف در تبلیغات اسلامی هستم و در این جهت بسیار ضعیف عمل کرده است و مساجد رشت هم در این خصوص بسیار غریب و یتیم هستند.

مهدوی در خصوص دخالت تبلیغات اسلامی در برخی مساجد فعال استان گفت: این دخالت‌ها بخاطر این است که یک مهندسی خوب فرهنگی بر اساس دغدغه‌مندی در مسئولان وجود ندارد و مساجد را به عنوان پایگاه و سنگر مهم تمدن‌آفرین اسلامی نمی‌شناسند و به همین دلیل یا نسبت به مساجد بی‌تفاوت عمل می‌کنند و یا اینکه مساجد را درگیر سیاست‌زدگی می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
جوجه طلبه
یکی به ما بگه برنامه چیه؟ قراره اونایی که انقلاب کردن انقدر باقی بمونن تا خودشون باعث از بین رفتن انقلاب شن؟
یع دانشگاه آزادی
خدا خیرتون بده حاجی مهدوی امام خمینی:ما طرفداری از عمامه نمی کنیم ما از اسلام طرفداری می کنیم
در حاشیه