خبرنگار: ابوالفضل شکری
رئیس سازمان چای کشور در گفتگو با 8دی:

۵ هزار هکتار از باغات چای کشور بلا استفاده است

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه ۲۶ هزار هکتار باغ چای در کشور داریم گفت: ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از این باغات فعال است و امیدواریم هر سال مقداری از زمین های غیرفعال فعال شود.

۵ هزار هکتار از باغات چای کشور بلا استفاده است

محمدولی روزبهان صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه تا به امروز ۱۰۸ هزار تن برگ سبز چای از چای‌کاران خریداری شده است اظهار داشت: این مقدار چای دارای ۲۰۲ میلیارد تومان ارزش ریالی است و به لحاظ کیفیت نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته ایم.

وی افزود: سال گذشته ۲۸ درصد از چای تولیدی درجه یک بود اما امسال علی‌رغم اینکه سال خشکی داشتیم ۳۸ درصد چای تولید شده معادل ۱۰۸ هزار تن چای درجه یک است که نتیجه عملیات به زراعی و هرس توسط کشاورزان بود.

رئیس سازمان چای کشور گفت: استقبال مصرف کننده داخلی از چای امسال خوب بوده و این استقبال همچنان ادامه دارد و حدود و ۵۰ درصد چای تولید شده داخل کشور به فروش رفته است و نگرانی برای فروش بقیه محصول وجود ندارد.

روزبهان تأکید کرد: چای گیلان تنها چای جهان است که در تولید آن به هیچ وجه از سم استفاده نمی‌شود و با این کار به سلامتی مردم کمک می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۶ هزار هکتار باغ چای در کشور داریم ادامه داد: ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از این باغات فعال است که نسبت به گذشته رشد خوبی در این خصوص داشتیم و امیدواریم هر سال مقداری از زمین‌های بلا استفاده فعال شود.

رئیس سازمان چای کشور افزود: تاکنون حدود ۶۵ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده و حدود ۷۰ میلیارد تومان از مطالبات چای‌کاران باقی مانده است.

روزبهان گفت: از همین جا از چای‌کاران می‌خواهم که به بحث بیمه اراضی خود توجه کنند البته ما تلاش می‌کنیم به نیابت از چای‌کاران باغات چای کشور را بیمه فراگیر کنیم.

وی درباره آبیاری تحت فشار در باغات چای نیز اظهار کرد: امسال ۵۰۰ هکتار جدید از باغات چای به اراضی آبیاری تحت فشار افزوده شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه