خبرنگار: مهدی امین محمدی
مسئول گیلان سازمان سراج در لاهیجان:

شبکه‌سازی راهکار تاراندن دشمن از فضای مجازی

مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در گیلان گفت: راهکار مقابله و پیشگیری با تهدیدات فضای مجازی ایجاد جبهه مشترک و شبکه شدن فعالین با یکدیگر است.

شبکه‌سازی راهکار تاراندن دشمن از فضای مجازی

به گزارش ۸دی، اولین نشست فعالان فضای مجازی شهرستان لاهیجان روز گذشته با حضور مسئولان استانی سازمان فضای مجازی سراج برگزار شد.

در این نشست که به همت دفتر سازمان فضای مجازی سراج در لاهیجان برگزار شد، فعالین فضای مجازی این شهرستان حضور داشتند.

سجاد ستوده مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در استان گیلان در این نشست اظهار داشت: در حدود ۲۵ سالی که اینترنت وارد جامعه ما شد زندگی ما را بسیار تحت تاثیر قرار داد به طوری که هیچ پدیده دیگری نداریم که در چنین زمان کوتاهی تا این حد تمام ارکان زندگی ما را دچار تغییر کرده باشد.

وی با اشاره به جمله رهبر انقلاب که فرمودند اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است گفت: آمار مرکز پژوهش های صدا و سیما می‌گوید میانگین دقایقی که یک فرد در فضای مجازی سپری می کند روزانه حداقل ۱۲۰ دقیقه است.

ستوده افزود: تغییر سبک زندگی از مهمترین موضوعاتی است که تحت تاثیر فضای مجازی به وجود آمده است به گونه‌ای حتی منحنی رشد افراد را نیز دچار تغییر نموده است. با این وجود تا چند سال آینده دیگر برای دسترسی به اینترنت نیازی به device (دستگاه‌های مثل گوشی لپ تاپ امروزی) نخواهیم داشت.

مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در استان گیلان در ادامه اظهار داشت: راهکار مقابله و پیشگیری با تهدیدات فضای مجازی ایجاد جبهه مشترک و شبکه شدن فعالین با یکدیگر است. تنها در این صورت که می‌توانیم دشمن را از این فضا بتارانیم.

وی در پایان گفت: بحث سواد فضای مجازی بسیار مهم است و برنامه ما در سراج حمایت از افراد توانمند و نیز توانمند سازی افراد علاقه مند است.

در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت ها و تولیدات دفتر سازمان فضای مجازی سراج در لاهیجان مثل موشن گرافیک، مجموعه های نرم افزاری و کلیپ های متنوع ارائه شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه