سفر رایگان زائران اربعین حسینی با قطار

میرحسن موسوی با بیان این‌که حرکت قطارها در مسیر ریلی خرمشهر-شلمچه از ۴ تا ۲۴ آبان‌ماه انجام می‌شود،‌ اظهار کرد:‌ این قطار با ۴۷۰ سیر و ۱۵۰ هزا رو ۷۲۰ صندلی به صورت ۲۴ ساعته مطابق تقاضای سفر موجود سرویس ارائه خواهد

سفر رایگان زائران اربعین حسینی با قطار

به گزارش ۸دی به نقل از تسنیم، میرحسن موسوی با بیان این‌که حرکت قطارها در مسیر ریلی خرمشهر-شلمچه از ۴ تا ۲۴ آبان‌ماه انجام می‌شود،‌ اظهار کرد:‌ این قطار با ۴۷۰ سیر و ۱۵۰ هزا رو ۷۲۰ صندلی به صورت ۲۴ ساعته مطابق تقاضای سفر موجود سرویس ارائه خواهد کرد.

وی با اعلام این‌که هزینه این قطار برای تسهیل خدمات به زائران رایگان است، افزود: هم‌اکنون ۷۰ سیر قطار جنوب با ۳۹ هزار و ۲۰۰  صندلی برای ادامه مسیر تا ایستگاه شلمچه آماده شده است.

به گفته وی، ۴۵ قطار فوق‌العاده پیش‌بینی شده با ظرفیت ۳۱۳۶۰ نفر در سال ۹۵ عمده‌ترین قطارهای دارای صندلی بود اما با توجه به خروج ناوگان مسافری با سن بالا از چرخه فعالیت،‌امسال قطارهای ۴ و ۶ تخته جهت تسهیل سفر زائران اربعین حسینی پیش‌بینی شده است.

وی همچنین یادآور شد:‌ قطار ترکیبی قم-کربلا امسال با ۴ سرویس در روزهای هستم،‌دهم، یازده و دوازدهم از ایستگاه راه‌آهن قم تا کربلا سیر خواهد داشت و در روزهای بیستم،‌ بیست و یکم و بیست و سوم از کربلا به قم باز می‌گردد.

معاون مسافری راه‌آهن اظهار کرد:‌ قطار کربلا از مبدأ قم به سمت ایستگاه شلمچه مسیر خود را آغاز می‌کند که بعد از تشریفات قانونی حدود ۳۵ کیلومتر تا ایستگاه راه‌آهن بصره را با اتوبوس سیر خواهد کرد و بر اساس هماهنگی با راه‌آهن کشور عراق از ایستگاه راه‌آهن بصره تا کربلا با قطارهای کشور عراق سیر خواهد کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: فروش بلیت با توجه به اینکه توسط دفاتر مسافرتی استان قم انجام شده است، لذا بلیت‌ این قطارها از طریق آژانس‌های منتخب همین دفاتر به فروش رسیده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه