کارشناس سازمان هواشناسی کشور پیش بینی کرد؛

کاهش دما در‌ نوار شمالی کشور از جمعه

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه جریانات خنک‌ شمالی از عصر روز جمعه وارد کشور می‌شود، گفت: نوار شمالی کشور و استانهای ساحلی دریای خزر از اواخر وقت روز جمعه با بارش باران و کاهش ۲ تا ۶ درجه‌ای دما مواجه می‌شوند.

کاهش دما در‌ نوار شمالی کشور از جمعه

به گزارش ۸دی، امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت جوی کشور در روزهای ‌آتی اظهار کرد: طی ساعت‌های آتی جوی نسبتاً پایدار غالب نقاط کشور را در برمی‌گیرد و این وضعیت تا اواخر روز جمعه در نیمه شمالی باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: طی امروز و فردا کلانشهرها و به‌ویژه تهران با وارونگی دما و افزایش ذرات معلق مواجه می‌شوند که به همین سبب کیفیت هوا در پایتخت برای گروههای حساس ناسالم می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی دو روز آینده غالب نقاط کشور جوی پایدار به همراه افزایش نسبی دما را خواهند داشت و این وضعیت در نیمه شمالی به‌ویژه استانهای ساحلی دریای خزر محسوس‌تر خواهد بود.

نقشینه ادامه داد: از عصر روز جمعه جریانات خنک‌ شمالی وارد کشور خواهد شد که بروز ناپایداریهای جوی و کاهش دما در استانهای ساحلی دریای خزر را به‌دنبال دارد.

وی تصریح کرد: از اواخر وقت روز جمعه کاهش دمای ۲ تا ۶ درجه‌ای در استانهای نوار شمالی کشور ایجاد می‌شود؛ بارشهای پراکنده باران نیز سواحل دریای خزر، گیلان و مازندران را در برمی‌گیرد.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، این وضیعت رفته رفته در روز شنبه برای شمال غرب کشور ایجاد خواهد شد و رگبار باران و وزش باد شدید مناطقی از نوار شمالی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نقشینه توضیح داد: دمای هوای تهران نیز روز شنبه کاهش می‌یابد و تغییرات و ناپایداریها در پایتخت ایجاد خواهد شد؛ جنوب کشور نیز روند کاهشی دما را در روزهای آتی پیدا خواهد کرد.

وی، اهواز با ۳۷ درجه بالای صفر را گرمترین و شهرکرد با یک درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به ۲۵ درجه بالای صفر رسید که در دو روز آتی یک درجه گرم‌تر می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه