یخ زدگی آبشار “شار شار” دیلمان + تصاویر و فیلم

در روزهای برف و یخبندان اخیر، وقتی که از دیلمان به روستای باباولی نگاه می کردید، متوجه یخ زدگی آبشار این روستا که به نام “شار شار” معروف است می شدید.

یخ زدگی آبشار “شار شار” دیلمان + تصاویر و فیلم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از  درسیاهکل ، در روزهای برف و یخبندان اخیر، وقتی که از دیلمان به روستای باباولی نگاه می کردید، متوجه یخ زدگی آبشار این روستا که به نام “شار شار” معروف است می شدید.

abshar_shar_shar_babavali_dar_siahkal-5

برای رسیدن به این آبشار می توان تا روستای باباولی را با ماشین طی نمود، اما پس از آن می بایست حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی کرد تا به این آبشار بسیار زیبا رسید.

در طول مسیر یک رودخانه و چند چشمه آب معدنی وجود دارد.

در ادامه مسیر یک درخت سر سبز که ریشه های آن از دل خاک نیز نمایان است، در این زمستان سخت خود نمایی می کند.

و سرانجام “شار شار” خودنمایی می کند.

abshar_shar_shar_babavali_dar_siahkal-3

این آبشار در سه کیلومتری بخش دیلمان و در روستای باباولی واقع شده است و هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود فرا می خواند.

آبشار فصلی باباولی در کنار رودخانه پاکرود واقع شده که بر اثر ذوب برف های ارتفاعات اطراف به جریان در می آید و تصویری رویایی به همراه صدایی دل انگیز از خود ارایه می دهد و به نظر می رسد که ارتفاع این آبشار از آبشار لونک نیز بلندتر باشد.

  abshar_shar_shar_babavali_dar_siahkal-7

abshar_shar_shar_babavali_dar_siahkal-8

abshar_shar_shar_babavali_dar_siahkal-9

abshar_shar_shar_babavali_dar_siahkal-10

 

اهمیت گردشگری و توریستی آبشارها در استان گیلان به ویژه لونک، باباولی و غیره همواره مورد توجه ایرانگردان و مسافران بوده و هست.

در فصول مختلف سال تعداد زیادی از گردشگران و عاشقان طبیعت برای تفریح و تفرج به دیدن آبشارهای این شهرستان مسافرت می کنند. در این شهرستان تعداد زیادی آبشار وجود دارد که هر کدام فضای طبیعی دلنشینی را ایجاد کرده اند و جاذب مسافران و گردشگران هستند. مناظر دل نواز و روح انگیز طبیعت پیرامون روستای بابا ولی به این آبشار تجلی بیشتری بخشیده است.

abshar_shar_shar_babavali_dar_siahkal-11

abshar_shar_shar_babavali_dar_siahkal-12

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
مختارنوربخش
عروس گیلان سیاهکل دیلمان
در حاشیه