نایب رئیس کمیسیون بهداشت:

تنها در یک روز حدود ۷۰۰ تن برنج قاچاق وارد کشور شده است

با نظارت‌هایی که مجلس در سال‌های اخیر داشته، از مبادی رسمی برنج آلوده وارد کشور نشده و اینگونه برنج‌هایی که آلوده به فلزات سنگین هستند از طریق مبادی غیررسمی و به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند.

تنها در یک روز حدود ۷۰۰ تن برنج قاچاق وارد کشور شده است

به گزارش ۸دی، محمدحسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آنچه امروز ما را نگران کرده بحث قاچاق برنج است، گفت: تولیدات داخل کفاف مصرف داخلی را نمی‌دهد و به همین دلیل مجبور هستیم سالیانه حدود یک میلیون و دویست هزار تن برنج وارد کنیم.

وی ادامه داد: در توافق‌نامه‌ای که وزارت جهادکشاورزی و وزارت بهداشت برای واردات برنج با طرف‌های هندی منعقد کرده‌اند، الزاماً باید برنج‌هایی از این کشور وارد ایران شود که در استان‌های کشت شده باشند که خاک پاک دارد و آلوده به آرسنیک نیستند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس تصریح کرد: با نظارت‌هایی که مجلس در سال‌های اخیر داشته، از مبادی رسمی برنج آلوده وارد کشور نشده و اینگونه برنج‌هایی که آلوده به فلزات سنگین هستند از طریق مبادی غیررسمی و به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه اراده‌ای برای جلوگیری از ورود برنج‌های قاچاق در کشور وجود ندارد، اضافه کرد: برخی از محموله‌های قاچاق برنج نیز از طریق مبادی رسمی و از سوی افراد خاص وارد کشور می‌شوند.

بیشتر بخوانید: مجلس جلوی واردات ۹۳هزار تن برنج آلوده اروگوئه‌ای را گرفت

قربانی با اعلام اینکه سالیانه حدود ۴۰۰ هزار تن برنج قاچاق وارد کشور می‌شود که عمدتاً آلوده به آرسنیک است، اظهار داشت: این مقدار معمولاً از طریق برخی افراد که دارای رانت‌های خاص هستند وارد کشور می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بنده آماری دارم که در یک روز حدود ۷۰۰ تن برنج قاچاق وارد کشور شده است. /تابناک

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه