انتظاراتی که از دولت میرود

۲۲بهمن ماه سال۱۳۹۲هم گذشت و بازهم ملت شریف و همیشه در صحنه انقلاب مانند همیشه شعور و درک بالای سیاسی خود را به رخ دنیا کشانده و درست در جایی که نیاز به حضور پرشور آنان بود در صحنه حاضر شدند

انتظاراتی که از دولت میرود

به دنبال مواضع گستاخانه و نامتوازن آمریکایی ها در هفته های اخیر در خصوص ایران و برنامه های صلح آمیز هسته ای مردم با حضور در صحنه باردیگر به کمک مردان دیپلمات کشورشان پیوستند و توانستند با این حرکت شکوهمند قدرت چانه زنی و جای پای دست اندرکاران دستگاه دیپلماسی به خصوص تیم مذاکره کننده هسته ای را در مذاکرات پیشه رو بالاتر ببرند.

درست در زمانی که همگان فکر می کردند با توجه به نتیجه مذاکرات و توافقات حاصله اوضاع ارتباطات اقتصادی با ایران بهتر شده و اقدام به فرستادن گروه ها ی اقتصادی و تجاری خود به تهران نمودند .سردمداران آمریکایی اما بازهم تحت تاثیر لابی های صهیون  اقدام به بیان اظهاراتی کردند که در این برهه نامی جز اعمال نابخردانه نمی توان بر آن نهاد و ملت فهیم ایران نیز در جشن پیروزی انقلاب نیک پاسخ یاوه گویی های آنان را دادند و ثابت کردند که  اعتمادی به لبخندهای آمریکا ندارند.

اما این حضور حماسی چه پیامی برای دولت مردان و بخصوص رئیس جمهور محبوب داشت؟درواقع می توان گفت این حضور پرشکوه توقعات را از دولت بالاتر برد تا در رفع مشکلات معیشتی اقتصادی کشور کوشا تر باشد.و بطور جدی تر در رفع موانع از بین بردن قول تورم و مشکلات اقتصادی کشور کوشش نماید.

بدون شک آنچه موجب قدرت بیشتر کشورها در سطح بین المللی می شود اقتصاد پویا و کارآمد است به عبارتی رساتر اقتصاد یکی از اصلی ترین ابزار دفاعی در اختیار ملت ها ست.در واقع آنچه درستی این مطلب را اثبات می کند هدف قرارگرفتن اقتصاد کشور توسط تحریم های وضع شده توسط کشورهای سلطه گر به سرکردگی آمریکا جنایتکار می باشد .وقتی اقتصاد یک کشور فلج شود بالکل تمامی شعون زندگی مردم دچار مشکل خواهد شد.

اما آنچه دولت در حال حاضر می تواند به عنوان وسیله ای برای برون رفت از این اوضاع بهره گیرد عمل کردن به برنامه هایی است که آقای دکتر روحانی در ابتدای کاردولتش و یا قبل از آن اظهار می نمودند.آنچه می تواند به عنوان اولین قدم در خلق حماسه اقتصادی دولت را یاری کند ایجاد نوعی انضباط اقتصادی است انضباط اقتصادی، اولین قدم در خلق حماسه در عرصه‌های اقتصادی سروسامان دادن به فضای کسب وکار است. انضباط در بازار، شبکه‌های توزیع، حامل‌های انرژی، زنجیره تأمین، ترانزیت، واردات‌ و صادرات، ظرفیت‌های تجاری، روان‌سازی تجارت قانونی و مبارزه با فساد اقتصادی و مالی و اداری از جمله اقدامات سازنده ای است که در این برهه می تواند یاری گر دولت باشد.

دولت می تواند با وضع سیاست های  اقتصادی مدون و منضبط و کاهش وابستگی آن به نفت واقتصادی متکی بر تولید و صادرات محصولات گوناگون کشاورزی و…در زمینه ی ایجاد اقتصادی صنعتی کوشابوده و با ترسیم برنامه های کوتاه مدت و میان مدت ایران را به اقتصاد اول منطقه ،خاورمیانه و سپس جهان اسلام تبدیل نماید.

کشور ایرن به لحاظ وسعت سرزمینی دارای تنوع اقلیمی و همچنین قومی و مذهبی و دینی فراوانی است ،می توان با بهره گیری از اقلیم متنوع و چهارفصل و جاذبه های گردشگری فراوان طبیعی و تاریخی و آداب و سنن متنوع اقوام مختلف زمینه صنعت گردشگری رابه عنوان یکی از اهرم های پیشرفت اقتصاد رونق دادو علاوه براین بدین وسیله زمینه را برای آشنایی مردم سایر نقاط جهان با فرهنگ غنی مردم ایران فراهم نمود .

به امید آنکه دولت تدبیر وامید با داشتن نگاهی کلان  در راستای منافع آحاد ملت ایران و نه حلقه ی یاران سیاسی و اطرافیان در ایجاد ایرانی مقتدرتر و پیشرفته تر کوشا باشد و این امر محقق نمی شود مگر با تلاش دولت و یاری تمامی گروه ها و جناح ها و صبر و بردباری جناح های مخالف در به ثمر نشستن برنامه های دولت .همانگونه که بارها از زبان مقامات دولتی بیان شده تمام تلاش دولت در جهت بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم ورفع بیکاری است.در حال حاضر که مقام معظم رهبری دولت جناب آقای روحانی را مورد حمایت خویش قرارداده اند آحاد مردم نیز باید به دولت با صبر و بردباری کمک نمایند تا ملت ایران از این مرحله نیز بسان همیشه سربلند و موفق بیرون آید.به امید آن روز.. .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه