“آشنا”یی که با همه غریبه است

سریع القلم را باید بعد از نجفی دومین قربانی حسام الدین آشنا در دولت به شمار آورد. اما این قصه سر دراز دارد و بعید است اختلافات آشنا با بسیاری از دولتی ها به همین جا ختم شود.

“آشنا”یی که با همه غریبه است

به گزارش ۸دی نیوز و به نقل از صراط ،اختلافات درونی تیم دولت تدبیر و امید بسیار زودتر از آنکه تصور می‌شد سر باز کرده و عمر دولت هنوز به ۷ ماه نرسیده که دست کم دو قربانی روی دست کلیدداران اعتدال گرا مانده است.
پس از آنکه استعفای محمدعلی نجفی برای مدت کوتاهی روی یکی از آخرین اختلافات اعضای کابینه سرپوش گذاشت، اکنون قهر و کناره‌گیری غیررسمی محمود سریع القلم از شورای سیاستگذاری مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری دوباره آتش این اختلافات را شعله ور کرده است.

نکته قابل توجه اینکه پیش از استعفای نجفی بارها صحبت از اختلافات میان او و حسام الدین آشنا یکی از نزدیک ترین مشاوران حسن روحانی به میان آمده بود تا جایی که حتی یکی از دلایل کناره گیری او نیز همین اختلافات عنوان شده بود و اکنون باز هم همین مشاور “آشنا”ی روحانی عامل دومین کناره گیری (این بار غیررسمی) یکی از اعضای تیم دولت تدبیر شده است.

قهر سریع القلم که بی هیچ تردیدی یکی از سیاست گذاران و تئوری پردازان اصلی دولت – چه حکم مشاوره روحانی در جیبش باشد و چه نباشد – به شمار می رود به وضوح نتیجه نامه بحث برانگیز آشنا به ضرغامی که در آن سریع القلم را به نوعی از مشاور رییس جمهور بودن عزل کرده بود(!) به شمار می رود.

به این ترتیب سریع القلم را باید بعد از نجفی دومین قربانی حسام الدین آشنا در دولت به شمار آورد. اما این قصه سر دراز دارد و بعید است اختلافات آشنا با بسیاری از دولتی ها به همین جا ختم شود.

اولین نشانه های قربانی بعدی آشنا از فردای همان نامه معروف به ضرغامی آشکار شد. اعتراضات زیرلب به این اقدام کم کم علنی شد تا جایی که تعدادی از نزدیکان محمدرضا صادق دست به کار شده و اقدام آشنا را به باد انتقاد گرفتند. یکی از رسانه های نزدیک به محمدرضا صادق در مطلبی با تقبیح این اقدام، حمایت بی چون و چرای احمدی نژاد از اطرافیان و تیم خود را به او یادآوری کرده است.

به این ترتیب به نظر می رسد تقابل بعدی دولت تدبیر و امید میان حسام الدین آشنا و محمدرضا صادق آغاز شده است و معلوم نیست این “آشنا”ی دولت با چه تعدادی از اعضای کابینه “غریبگی” خواهد کرد.

جالب اینجاست که زمزمه اختلافات مذکور از همان روزهای نخست آغاز فعالیت دولت نیز به گوش می رسید اما تلاش های فراوانی انجام شده بود تا همه این موضوعات از اساس تکذیب و صلحی میان همه سهامداران تدبیر و امید برقرار شود؛ صلحی که تنها ۶ ماه دوام آورد.

حال باید منتظر ماند و دید تیغ مشاور روحانی تا چه حد برنده است و از طرف دیگر، سایر اختلافات جدی در دولت تدبیر و امید چه زمانی سر باز خواهد کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه