محدثه فردی
مدیر اداره بهزیستی رشت:

با طرح “پیک دانش” می‌توان بیش از ۲۵ هزار نفر را جذب کتابخوانی کرد

مدیر بهزیستی رشت گفت: اگر به صورت آماری صحبت کنیم باید گفت، با طرح پیک دانش می‌توان بیش از ۲۵ هزار نفر را جذب کتابخوانی کرد.

با طرح “پیک دانش” می‌توان بیش از ۲۵ هزار نفر را جذب کتابخوانی کرد

به گزارش خبرنگار ۸دی، ام البنین انساندوست در آیین افتتاحیه طرح” پیک دانش”طرح ویژه کتابخانه های عمومی برای جامعه تحت پوشش سازمان بهزیستی اظهار کرد: جامعه هدف در بانک اطلاعاتی بهزیستی ۱۶ هزار نفر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه از این ۱۶ هزار نفر حدود ۱۳ هزار نفر می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند گفت: برخی ها به دلیل عدم توانایی خوانش و سواد مطالعه از خدمات این طرح محروم می‌شوند.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان رشت با تأکید بر اینکه جامعه هدف فقط معلولین و افراد کم توان، نمی‌باشد، تصریح‌کرد: خردسالان در مهد کودک ها و افرادی که در مناطق آسیب خیز که فاقد فضای فیزیکی کتابخانه می باشند، می‌توانند از این طرح بهره مند شوند.

انسان دوست با اشاره به اینکه در سطح رشت نقاطی چون جماران ،سلیمانداراب، پیرکلاچای جزء مناطق آسیب خیز محسوب می شوند، گفت : این مناطق مخاطبان بسیار زیادی نیز دارد که به دلیل عدم دسترسی به فضای کتابخانه از خدمات کتابخوانی دورمانده اند.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان رشت با اذعان به اینکه ما در تلاش هستیم که مخاطبین خود را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: در این طرح زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها نیز می‌توانند از نعمت خوانش کتاب بهره مند گردند.

وی با بیان اینکه کلیه موسسات غیر دولتی در حوزه‌های اجتماعی، توانبخشی و غیره می توانند جهت ارتقای فرهنگ کتاب خوانی و افزایش سرانه مطالعه در بین مردم فعالیت نمایند ، تصریح کرد: اگر بخواهیم به صورت آماری صحبت کنیم باید گفت، با این طرح می‌توان بیش از ۲۵ هزار نفر را جذب کتابخوانی کرد زیرا در این طرح کتابهای درخواستی به درب منازل مردم فرستاده می‌شود، تا سطح آگاهی آنان را افزایش داده و باعث ترویج فرهنگ خوانش کتاب ‌شود.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان رشت با تاکید بر اینکه بخشی از فعالیت‌ها به موسسات غیر دولتی محول شده است، گفت: در حوزه های مختلفی چون امور کودکان، توانبخشی و امور اجتماعی پایگاه های ارتباط مناسبی با جامعه هدف ما می باشند.

 

پیک دانش برای اولین بار در کشور در رشت

در ادامه پریسا کرمی سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت در آیین افتتاحیه طرح “پیک دانش ” طرح ویژه کتابخانه های عمومی برای جامعه تحت پوشش سازمان بهزیستی اظهار کرد: تفاهمنامه مشترکی بین اداره کل بهزیستی و نهاد اداره کتابخانه های عمومی استان گیلان به منظور پوشش دادن افراد کم توان جسمی منعقد شده است.

وی با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در کشور در شهرستان رشت در حال انجام است، گفت: قرار است تمام افراد تحت پوشش بهزیستی در استان ، در این طرحی که به صورت پایلوت در شهرستان رشت در حال اجراست ،شرایط کتابخوانی را درمحل سکونتشان داشته باشند.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت با اذعان به اینکه یکی از رسالت‌های نهاد کتابخانه ها، تنوع موضوع کتاب برای مخاطبینش می باشد، خاطرنشان کرد: همه تلاش و توان این نهاد بر این است که افرادی که در هر نقطه از این شهر که فاقد فضای فیزیکی کتابخانه می باشند از خواندن کتاب محروم نگردند.

کرمی با رایگان خواندن این طرح خاطرنشان کرد: همه افرادی که تحت پوشش مراکز بهزیستی قرار دارند با دریافت مدارکشان به صورت رایگان از طریق پیک ،کتاب های مدنظر به دست آنها خواهد رسید تا سختی راه مانع خانه کتاب برای این افراد نشود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه