رییس کل دادگستری گیلان خبر داد؛

اعلام نظریه پزشکی قانونی درباره جزییات قتل «اهورا»

رییس کل دادگستری گیلان با اشاره به رسیدگی فوق العاده به پرونده کودک آزاری و قتل اهورای ۳ ساله، گفت: مراحل قانونی رسیدگی به پرونده اهورا با سرعت در حال انجام است.

اعلام نظریه پزشکی قانونی درباره جزییات قتل «اهورا»

به گزارش ۸دی به نقل از ایسنا، احمد سیاوش‌پور با بیان اینکه مراحل قانونی رسیدگی به این پرونده با سرعت و بی‌درنگ در حال انجام است، گفت: با بازسازی صحنه جرم در انتظار نظریه نهایی پزشکی قانونی هستیم تا پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شود.

سیاوش‌پور افزود: این پرونده خارج از وقت عادی در دادگاه کیفری یک استان رسیدگی می‌شود و پس از صدور رای از دیوان عالی کشور درخواست خواهیم کرد تا با توجه به انتظار افکار عمومی و حساسیت جامعه به طور فوق العاده رای نهایی را اعلام کنند.

اعلام نظریه پزشکی قانونی درباره جزییات قتل «اهورا»

تسنیم نوشت: نظریه پزشکی قانونی در خصوص اذیت و آزار جنسی «اهورا» پسربچه ۲.۵ ساله که توسط ناپدری‌اش به قتل رسید، صادرشد.

ناصر بلیغ مدیر کل روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی با اعلام این خبر گفت که نظریه پزشکی قانونی در اختیار قاضی پرونده قرار گرفته است.

این مقام مسئول در سازمان پزشکی قانونی در خصوص تأیید یا عدم تأیید اذیت و آزار جنسی هم گفت: سازمان پزشکی مجاز به اعلام این موضوع نیست اما اگر قاضی پرونده صلاح بداند می‌تواند جزئیات نظر پزشکی قانونی را اعلام کند.دادستان رشت به تازگی درباره اینکه آیا پزشکی قانونی موضوع آزار و اذیت جنسی در این پرونده را تایید کرده است یا خیر؟ گفته است که این موضوع از سوی پزشکی قانونی در حال بررسی است. نمونه‌برداری انجام شده و باید منتظر نظر این سازمان درباره موضوع تجاوز جنسی در این پرونده باشیم.

او گفته است: ما در حال حاظر منتظر نظر نهایی پزشکی قانونی هستیم اما ناگفته نماند که بازسازی صحنه را به سرعت انجام دادیم و دغدغه‌مان این است که هر چه سریع‌تر پرونده در دادسرا نهایی شود و آن را به دادگاه کیفری یک ارسال کنیم.ما برای این پرونده وقت زیادی گذاشته و می‌گذاریم زیرا وظیفه‌مان این است و از این جهت جای نگرانی نیست؛ هر چند که از این اتفاق بسیار متاثر و ناراحت شدیم.

«اهورا» پسربچه دو و نیم ساله‌ای است که پس از اذیت و آزار جسمی و جنسی توسط ناپدری‌اش، به قتل رسیده است

قاتل اهورا در اعترافات خود به عدم حضور مادر این مقتول کوچک در زمان حادثه اشاره کرد و گفت: مادر اهورا هنوز از سر کار به خانه برنگشته بود و من به اتاق اهورا رفتم و در حالی که به حالت خواب و بیدار بود، او را مورد آزار قرار دادم.

وی با بیان اینکه ناخودآگاه سر اهورا را دو بار به دیوار کوبیده است، افزود: من به دنبال کشتن اهورا نبودم و نمی دانم این اتفاق چگونه افتاد.

قاتل اهورای ۲.۵ ساله همچنین به سوزاندن بدن این کودک معصوم با سیگار اعتراف کرد و گفت: می خواستم که اهورا از من بترسد لذا او را با سیگار می سوزاندم و اکنون پشیمان هستم زیرا خودم یک دختر ۲.۵ ساله دارم.پدر اهورا هم از مراجع قضایی تقاضای اشد مجازات را برای عامل این جنایت کرده و گفته فقط به دنبال حق اهورا هستم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه