گزارش؛

“ننه مه‌لقا” قربانی بی‌کفایتی مسئولان لنگرود + فیلم

“ننه مه‌لقا” پیرزن سالخورده لنگرودی سرانجام قربانی بی‌کفایتی مسئولان شهرستان لنگرود شد.

“ننه مه‌لقا” قربانی بی‌کفایتی مسئولان لنگرود + فیلم

به گزارش ۸دی، خبر کوتاه بود اما سنگین و تأسف‌آور؛ “ننه مه‌لقا” حدود ۱۰ صبح شنبه ۲۹ مهرماه چهره در نقاب خاک کشید و ساعت ۱۶ همان روز در سکوت خبری  به خاک سپرده شد.

مادری سالخورده که برای رهایی از رنج بیماری و شرایط سخت زندگی روزمره‌اش نیاز به کمی توجه مسئولان داشت اما دریغ که پیگیری‌های مسئولان شهرستان از جنبه تبلیغاتی فراتر نرفت و مادر بیمار اطاقوری جلوی چشمان همه ما چهره در نقاب خاک کشید.

۹ شهریورماه گزارشی در تسنیم گیلان منتشر شد با عنوان “ننه مه‌لقا، نمادی از زخم محرومیت در استان گیلان” درباره مادر سالخورده‌ای که در اطاقور لنگرود، منطقه‌ای در ارتفاعات استان گیلان زخم‌های عمیقی بر دل و جان دارد و باید برای نجاتش شتافت.

همچنین در این گزارش به‌صراحت آمده بود که: “یک پزشک گردشگر اصفهانی که امسال برای گشت و گذار به اطاقور آمده بود حاضر به ویزیت “ننه‌ مه‌لقا” شد و گفت باید حتماً به بیمارستان منتقل شود اما “ننه مه‌لقا” نه دفترچه بیمه دارد نه اندوخته‌ای برای هزینه دارو و درمان”.

دو روز پس از انتشار این گزارش، کانال رسمی فرمانداری شهرستان لنگرود در تلگرام خبر از بازدید و بررسی میدانی مسئولان شهرستان از خانه ننه مه‌لقا پیرزن اطاقوری و آمادگی مسئولان این شهرستان جهت حل مشکلات وی داد.

این کانال خبری تلگرامی اعلام کرد: در این بازدید، بخشدار اطاقور، مدیر کمیته امداد لنگرود، رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنگرود و اعضای شورای شهر و شهرداری اطاقور حضور داشتند.

همچنین به‌دستور جوادپور فرماندار لنگرود ۷ فیلم کوتاه از مسئولان و همچنین نوه ننه مه‌لقا در ارتباط با پیگیری این موضوع در کانال مذکور منتشر شد.

در گزارش منتشرشده همه مسئولان مذکور مدعی شدند که به‌طور جدی پیگیر موضوع حل مشکلات این مادر سالخورده زمین‌گیر هستند و حتی نوه وی ادعا کرد که دختران وی به‌طور نوبتی از او نگهداری می‌کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

اما پس از مدتی با پیگیری‌های میدانی خبرگزاری تسنیم گیلان مشخص شد که نخستین حضور مسئولان شهرستان آخرین حضور آن‌ها بوده و نه‌تنها مراجعه مجددی به محل زندگی پیرزن نداشته‌اند بلکه کوچکترین اقدامی نیز از سوی آن‌ها انجام نشده است.

یک ماه پس از انتشار گزارش اول در ۱۱ مهرماه گزارش دیگری از وضعیت سلامتی و شرایط زندگی مادر سالخورده اطاقوری توسط خبرگزاری تسنیم تهیه شد و اعلام شد فرماندار، نماینده شهرستان در مجلس و هیچ مسئول دیگری، پیگیری و اقدامی در موضوع مذکور نداشته‌اند.

به‌محض انتشار گزارش دوم، بیت آیت الله قربانی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به‌دستور ایشان در تماس با مسئول خبرگزاری تسنیم در استان، آخرین وضعیت “ننه مه‌لقا” را پرس‌وجو کردند و اظهار داشتند که مسئله را از طریق کمیته امداد استان پیگیری خواهند کرد.

همچنین سردار عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان در فاصله کوتاهی از انتشار گزارش دوم و در شرایطی که نماینده عالی دولت در شهرستان و سایر مسئولان دولتی کوچکترین اقدام عملی در زمینه بیماری و محل اسکان “ننه مه‌لقا” انجام نداده بودند به ملاقات وی رفت و ضمن دلجویی از او دستور اقدام سریع جهت تخریب محل موجود و ساخت مسکن مناسب برای “ننه مه‌لقا” را به سپاه ناحیه داد.

ننه مه‌لقا با تأمین شرایط مالی نگهداری وی از سوی سپاه نزد یکی از دخترانش رفت و عملیات احداث منزل به‌سرعت آغاز شد؛ در این میان مجدداً اقدامات تبلیغاتی دولتی بالا گرفت و تعدادی از مسئولان شهرستان به‌دستور فرماندار لنگرود به‌بهانه بازدید از مراحل اجرای مسکن “۲۰متری” ننه مه‌لقا راهی اطاقور شدند. اما دریغ که مسئولان لنگرود همان‌طور که رسیدگی به محل اسکان ننه مه‌لقا را فراموش کرده بودند از بیماری وی نیز غافل شدند.

آنها به‌خلاف وعده‌های خود که اسناد و تصاویرش موجود است هیچ کمک‌پزشکی یا بهداشتی به ننه مه‌لقا نرساندند.

 

"ننه مه‌لقا" قربانی بی‌کفایتی مسئولان لنگرود + فیلم

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه