زورمان به لاروخا نرسید؛

ایران ۱- اسپانیا ۳؛ شکست در نبرد فوق سنگین

نوجوانان ایران پس از بازی های چشم نوازی که در جام جهانی به نمایش گذاشتند در دیدار یک چهارم نهایی موفق نشدند از پس اسپانیا بربیایند و در نهایت با جام جهانی وداع کردند.

ایران ۱-  اسپانیا ۳؛ شکست در نبرد فوق سنگین

به گزارش ۸دی، نوجوانان ایران پس از حضور در جمع هشت تیم برتر جام جهانی نتوانستند به شگفتی سازی خود ادامه دهند و در نهایت بازی را به تیم قدرتمند اسپانیا واگذار کردند و در مرحله یک چهارم نهایی حذف شدند تا پس از بازی های خوبی که به نمایش گذاشته بودند نتوانند به جمع چهار تیم برتر جام راه پیدا کنند.

 

 

مرحله یک هشتم نهایی، یکشنبه ۳۰/۰۷/۹۶، ساعت ۱۵، ورزشگاه جواهر لعل نهرو شهر کوچی
داور: جری وارگاس (بولیوی)                       کمک ها: خوان پابلو مونتانو و خوزه آلبرتو آنتلو (بولیوی)

 

 

 

کارت زرد:

 

آنتونیو بلانکو(۴۰)- خوزه لارا(۷۲) از اسپانیا
محمد قادری(۴۲) از ایران

 

 

تیم نوجوانان ایران: 
علی غلامزاده، طاها شریعتی، امیر حسین اسماعیل زاده، علی ستاوی، احمدرصا جلالی(۷۰ امیر خدامرادی)، محمد غبیشاوی، محمد شریفی، امیر حسین حسین زاده(۶۵ محمد سرداری)، محمد قادری(۶۲ سعید کریمی)، وحید نامداری و الله یار صیادمنش
سرمربی: عباس چمنیان

 

 

تیم نوجوانان اسپانیا: 
آلوارو فرناندز، متئو ژوامی، خوان میراندا، هوگو گیلامون، ویکتو چست، آنتونیو بلانکو(۶۹ خوزه لارا)، فران تورس، محمد مخلص، آبل رویز، سرجیو گومز(۶۵ آلوارو گارسیا)، سزار گیلبرت
سرمربی: سانتی

 

 

 

شرح گل‌ها:

 

ایران ۰ اسپانیا ۱(دقیقه ۱۳، آبل رویز): حملات چند دقیقه ای اسپانیایی بالاخره نتیجه داد و ضربه اول اسپانیایی ها توسط مدافعان ایران دور شد اما شوت ستاره این تیم یعنی آبل رویز از درون محوطه جریمه درون دروازه ایران جا گرفت.

 

 

 

 

ایران۰ اسپانیا ۲(دقیقه ۶۰، سرجیو گومز): گلزن تیم اسپانیا کنج دروازه ایران را نشانه گرفت و با سوپرشوتی دیدنی دروازه ایران را برای دومین بار باز کرد.

 

 

ایران ۰ اسپانیا ۳ (دقیقه ۶۷ فران تورس): همکاری اسپانیایی ها از از جناح راست مدافع ایران را غافگیر کرد و در نهایت پاس موها درون محوطه شش قدم به تورس رسید و او نیز با پرتاب کردن خود موفق شد ضربه ای دقیق بزند و دروازه ایران را برای سومین بار باز کند.

 

ایران ۱ اسپانیا ۳ (دقیقه ۷۰، سعید کریمی): بازیکن تعویضی عباس چمنیان تنها دقایقی پس از حضور در میدان موفق شد از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببرد و با ضربه ای از درون محوطه جریمه دروازه حریف را برای اولین بار باز کند.

 

 

 

شرح بازی:

 

نوجوانان ایران پس از بازی های خوبی که در این جام به نمایش گذاشتند در دیدار مرحله یک چهارم نهایی مقابل اسپانیا نتوانستند به نتیجه قابل ذکری برسند و در نهایت با جام جهانی وداع کردند.

بازی در ۱۰ دقیقه ابتدایی با محک زدن شرایط توسط دو تیم پیش رفت اما خیلی زود و پس از گذر از این دقایق اسپانیایی ها فشار را روی دروازه ایران زیاد کردند و موفق شدند پس از چند حمله به گل برسند و دروازه ایران را باز کنند. نکته قابل توجه اینکه پس از این گل نوجوانان ایران کماکان به بازی دفاعی خود ادامه دادند و به طور کامل توپ و میدان را در اختیار اسپانیایی ها گذاشتند تا بتوانند از دروازه خود دفاع کنند و در این میان چند بار نیز دروازه بان و مدافعان ایران مانع از فروپاشی بیشتر دروازه شد.

 

بازی برتر اسپانیایی ها باعث شد تا این تیم ۷۲ درصد از مالکیت توپ را در نیمه اول از آن خود کند اما نوجوانان ایران تمام تلاش خود را به کار بستند تا تنها یک بار اسیر حریف خود شوند.

برخلاف تصوری که از تغییر تاکتیک ایران در نیمه دوم می شد نوجوانان ایران باز هم با بازی دفاعی نیمه را آغاز کردند و تمایلی به حضور در زمین حریف نداشتند. همین اتفاق باعث شد تا آنها خیلی زود گل های دوم و سوم را دریافت کنند و با نتیجه سنگین تری از حریف خود عقب بیفتند.

پس از این دو گل بود که نوجوانان ایران تصمیم گرفتند کمی پیش بروند و شکست خود را در این بازی کم رنگ تر کنند و خیلی جالب است که با اولین حملات خود خیلی زود گل اول را به ثمر رساندند و توانستند فاصله را با این تیم کمتر کنند. پس از گلزنی ایران بازی با توازن بیشتری پیش رفت و دو تیم چند بار دیگر دروازه یکدیگر را تهدید کردند اما در نهایت اتفاق خاصی نیفتاد تا در روزی که نوجوانان ایران از کیفیت همیشگی خود دور بودند بازی را با شکست و حذف از رقابت ها به پایان برسانند.

 

 

دقایق حساس:

 

 

دقیقه ۱۰ – حمله سریع اسپانیایی ها روی دروازه ایران اولین فرصت جدی این بازی را به وجود آورد اما ارسال بازیکنان این تیم با واکنش غلامزاده از روی دروازه ایران دور شد.
دقیقه ۱۰ – کاپیتان سرخ پوشان ضربه برگشتی را با شوتی محکم به سوی دروازه ایران زد اما این توپ با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۱۹ – ارسال بلند اسپانیایی ها با ز هم با دفع مدافعان ایران از روی دروازه دور شد اما شوت راه دور مهاجم این تیم با فاصله کمی از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۲۶ – در حالیکه نوجوانان ایران حمله ای روی دروازه اسپانیایی ها تدارک نمی بینند آنها هر از گاهی با ضربه ای دروازه نوجوانان را تهدید می کنند مانند همین دقیقه که خروج به موقع غلامزاده، مانع از رسیدن توپ به دروازه ایران شد.

 

دقیقه ۳۴ – پاس رو به بیرون اسپانیایی ها درون محوطه جریمه خطرساز شد اما غلامزاده بازهم اقدام به دفع توپ کرد اما ضربه توپ برگشتی را نیز راهی کرنر کرد.
دقیقه ۴۰ – اولین حمله ایران در این دقیقه روی داد و ضربه محکم مهاجم ایران دروازه اسپانیایی ها را به شدت تهدید کرد اما این توپ توسط مدافعان این تیم دور شد.
دقیقه ۴۲ – بازهم اسپانیایی ها مجموعه حملات خود را روی دروازه ایران آغاز کردند اما دو سه ضربه پیاپی این تیم توسط مدافعان ایران بلوکه شد.

دقیقه ۴۶ – اولین حمله بازی در نیمه دوم توسط اسپانیایی ها شکل گرفت و شوت سنگین مهاجم این تیم توسط مدافعان ایران بلوکه شد.
دقیقه ۴۹ – یکی از معدود حملات ایران در این دقیقه صورت گرفت و شوت مهاجم ایران با برخورد به زمین در اختیار گلر اسپانیا قرار گرفت.
دقیقه ۵۱ – حمله خطرناک اسپانیایی ها با واکنش به موقع و سیو خوب غلامزاده راهی کرنر شد.

دقیقه ۵۶ – پاس رو به بیرون اسپانیایی ها باز هم دروازه ایران را با خطر روبرو کرد اما دروازه ایران زودتر از حریف  به توپ رسید.
دقیقه ۶۲ – شوت راه دور طاها شریعتی از بالای دروازه اسپانیا به بیرون رفت.
دقیقه ۶۶ – حرکت نوجوانان ایران از کناره راست زمین آغاز شد و پاس رو به بیرون بازیکنان که می توانست باعث فروپاشی دروازه اسپانیا شود توسط مدافع این تیم راهی کرنر شد.
دقیقه ۸۳ – حرکت دیدنی صیادمنش با پاس رو به بیرون او ادامه یافت و ضربه سرداری می توانست دومین گل را برای ایران در بر داشته باشد اما دروازه بان اسپانیایی با سیو به موقع خود توپ را راهی کرنر کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه