مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان:

دروغ محض است، برخی بر اساس امیال خود به اوقاف تهمت می زنند/ درآمد حاصله به شهر خودتان باز می گردد

مدیرکل اداره اوقاف گیلان گفت: شاید ما مقصر هستیم که نتوانستیم بعد از گذشت این همه سال شرایط وقف و موقوفه ها را تبیین نماییم.

دروغ محض است، برخی بر اساس امیال خود به اوقاف تهمت می زنند/ درآمد حاصله به شهر خودتان باز می گردد

به گزارش خبرنگار ۸دی، حجت الاسلام علیزاده در مسجد جامع لشت نشاء با تبیین اهمیت وقف در جامعه اظهار کرد: هدف وقف گره گشایی از درد مردم می باشد، زیرا واقف درد مردم را می داند و بر اساس این فهم مال خود را در جامعه تقسیم می‌ نماید.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اذعان به اینکه مشکلات اقتصادی و عدم اشتغال، جوانان را از مسیر انقلاب اسلام و اهل بیت (ع) دور می دارد، گفت: یکی از مثمر ثمر ترین راه های حل این بحران ترویج فرهنگ وقف می باشد.

علیزاده با بیان اینکه همگی مدیون وقف می باشیم زیرا بزرگ شده حوزه های علمیه، مساجد و منابر هستیم گفت: مبلغین، معلمین، علما و موثرین باید در نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه اهتمام ورزند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به حدیثی از امام موسی بن جعفر علیه السلام که فرمودند: “خداوند زمین را آفرید و آن را وقف بشریت کرد” گفت: بزرگترین واقف، خداوند است زیرا زمین خود را وقف مردم کرده است.

وی با اشاره به سوالاتی مبنی بر درمانگاه موجود در لشت نشا گفت: از وقف می توان برای توسعه فرهنگی، اقتصادی درمانی و غیره جامعه بهره مند شد.

علیزاده مردم لشت نشا را مردمی با ایمان و با تقوا دانست و افزود: پرداخت حق موقوفه ها به نفع خود مردم می باشد زیرا آنها به حساب شخصی یا اداره شهرستان و کشور واریز نمی گردد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ از موقوفه ها ۵۰ میلیون تومان به درمانگاه لشت نشاء کمک شد تصریح کرد : برخی ها بر اساس امیال خود به اوقاف تهمت می زنند که باید گفت ، همه آنها دروغ محض است ،این تهمت بزرگی است هیچ پولی به تهران نمی رود.

مدیر کل اداره اوقاف وامور خیریه استان گیلان با تاکید بر اینکه این پرداخت ها بر اساس شرع و قانونِ قانون گذار است، گفت :شاید ما مقصر هستیم که نتوانستیم بعد از گذشت این همه سال شرایط وقف و موقوفه ها را تبیین نماییم.

وی با بیان اینکه درآمد حاصل از آن به شهر خودتان باز می گردد گفت: امیدوارم که با استقبال و همکاری بی نظیر خود بتوانید این درمانگاه را به یک بیمارستان مجهز تبدیل نمایید.

وی تصریح کرد: بر اساس پیگیری‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان و شهرستان رشت، موفق به تفیض اختیارات توسط رهبری معظم نظام و نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور شدیم.

وی با بیان اینکه تا آنجا که می‌دانم این تفیض غیر از استان گیلان در استان دیگری انجام نشده است، خاطر نشان کرد: متصرفینی‌که تا سال ۶۳ نسق زارعانه دارند از پرداخت حقوق معاف می باشند.

علیزاده با بیان اینکه اگر کسی از سال ۶۳ تا ۸۹ کاربری های مسکونی و باغداری و گلخانه را تعبیه دیده باشد ،به پرداخت پرداخت ۵ درصد عرصه به عنوان هزینه اولیه ، دعوت می‌شود در صورتی که قبل از آن ۳۰ درصد بوده است.

مدیر کل اداره اوقاف وامور خیریه استان گیلان به اینکه کاربری های دیگر از جمله ورزشی، دامداری و صنعتی پرداخت ۳۵ درصد به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: این بدان معناست که رهبری معظم نظام ۲۵ درصد تخفیف داده است.

وی با بیان اینکه اگر کسی توان پرداخت آن را نداشته باشد و این عدم توان برای ما به یقین برسد، گفت: ما می توانیم با تنظیم سند اجاره بدون دریافت وجه صبر کنیم و زمانی که صاحب آن قصد فروش داشته باشد آن را دریافت می نماییم.

وی تصریح کرد: اگر کسی بر سر زمینی که حق و حقوق آن پرداخت نشده باشد نماز بخواند نماز آن دارای اشکال است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه