چرا صبح ها در دهان احساس تلخی می کنید؟

این ناراحتی در عده ای بقدری شدید است که معمولا رغبتی به صرف صبحانه ندارند و کم اشتها می شوند و باید بدانید که زبان عضو اصلی درک طعم می باشد و به علت دارا بودن عناصری در روی خود به نام پرزهای چشایی ما را قادر می سازدتا طعم غذاها و نوشیدنی ها را حس کنیم

چرا صبح ها در دهان احساس تلخی می کنید؟
به گزارش ۸دی، این ناراحتی در عده ای بقدری شدید است که معمولا رغبتی به صرف صبحانه ندارند و کم اشتها می شوند و باید بدانید که زبان عضو اصلی درک طعم می باشد و به علت دارا بودن عناصری در روی خود به نام پرزهای چشایی ما را قادر می سازدتا طعم غذاها و نوشیدنی ها را حس کنیم

لخی دهان<Bitterness> در بعضی اشخاص به دلیل ناراحتی های دستگاه گوارش و گاهی نیز به علت نارسایی کبد و بیماری های مجاری صفرا و کیسه ی صفرا می باشد

به گزارش بهداشت نیوز، این ناراحتی در عده ای بقدری شدید است که معمولا رغبتی به صرف صبحانه ندارند و کم اشتها می شوند و باید بدانید که زبان عضو اصلی درک طعم می باشد و به علت دارا بودن عناصری در روی خود به نام پرزهای چشایی ما را قادر می سازدتا طعم غذاها و نوشیدنی ها را حس کنیم.

تلخی دهان در بعضی اشخاص به دلیل ناراحتی های دستگاه گوارش و گاهی نیز به علت نارسایی کبد و بیماری های مجاری صفرا و کیسه ی صفرا می باشد. هم چنین ممکن است بر اثر آلودگی و بیماری های عفونی دهان و دندان و یا اعتیاد به سیگار و الکل و مسمومیت حاد و مزمن باشد.در هر صورت اگر تلخی دهان مربوط به دستگاه گوارش و کیسه ی صفرا باشد همیشه این تلخی را احساس خواهید کرد.مصرف الکل و کشیدن سیگار نیز سبب تلخی و بی مزه بودن دهان می شود و نیز از جهت دیگر این مسمومیت هاج به تدریج باعث ضعف و ناراحتی کبد و تنبلی کیسه ی صفرا می شود و بر شدت بیماری می افزاید.برای درمان این بیماری در ابتدا باید از وضع دستگاه گوارش و سلامت آن آگاهی داشته باشید.

از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید تا کبد فعالیت کند و اثر سودمندش را بگذارد و از مصرف مواد غذایی که برای کبد مضر است خودداری کنید :
* کافئین و الکل : غذاهای غنی از کافئین و الکل، میتوانند به عملکرد کبدتان آسیب برسانند. مصرف کافئین، پاکسازی کبد را دشوار میکند.
* غذاهای پرچرب و حاوی چربی حیوانی اشباع شده : غذاهایی که پرچرب و حاوی چربی اشباع بالایی هستند، میتوانند موجب افزایش سطح آنزیم کبد شود.

انتخاب غذاهای سالم تأثیر بسزایی را در تقویت و حفظ سلامت کبدتان دارد. فراموش نکنید که کبد مانند قلب اهمیت بسیاری را در ارتقای سلامت شما بر عهده دارد. بهتر است برای بهبود رژیم غذایی خود در جهت حفظ سلامت کبدتان از رهنمودهای یک متخصص تغذیه بهرهمند باشید. در پایان خاطرنشان میکنیم اگر شرایط بالینی یا بیماری خاصی دارید، هرگز خودسرانه و بدون تایید پزشک معالجتان اقدامی را در جهت تغییر الگوی زندگی یا رژیم غذایی خود انجام ندهید.

اگر دچار مسمومیت و ناراحتی هستید فورا به درمان آن بپردازید ؟
اجابت مزاج باید هر روز انجام گیرد وبرای این کار می توانید از روغن زیتون و خوردن سالاد بهره مند شوید.از خوردن نوشابه های گازدار و الکلی پرهیز کنید. هر شب دندان های خود را مسواک بزنید و با جوش شیرین خوب شستشو دهید . اگر دندان ها و لثه های شما دچار مشکل است به دندان پزشک مراجعه کنید.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه