خرید تلویزیون بدون گارانتی یا با گارانتی؛ مساله این است! + عکس

امروزه خرید تلویزیون با توجه به گستردگی و تنوع بالای محصولات موجود در بازار می‌تواند کار دشواری برای بسیاری از افراد باشد. همواره مواردی چون قیمت تلویزیون ، مشخصات فنی و گارانتی‌بودن یا نبودن آن در انتخاب خریداران موثر بوده‌است.

خرید تلویزیون بدون گارانتی یا با گارانتی؛ مساله این است! + عکس
به گزارش ۸دی، امروزه خرید تلویزیون با توجه به گستردگی و تنوع بالای محصولات موجود در بازار می‌تواند کار دشواری برای بسیاری از افراد باشد. همواره مواردی چون قیمت تلویزیون ، مشخصات فنی و گارانتی‌بودن یا نبودن آن در انتخاب خریداران موثر بوده‌است.

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از آی تی رسان، پس از آنکه شما با توجه به نیازها و بودجۀ مالی‌تان جهت خرید تلویزیون اقدام می‌کنید بحث گارانتی آن تلویزیون مطرح می‌شود. همانطور که می‌دانید تفاوت در قیمت تلویزیون بدون گارانتی و با گارانتی قابل توجه است که ما در اینجا می‌خواهیم به پرسش‌هایی که در ذهن شما در رابطه با خرید تلویزیون با گارانتی و بدون گارانتی و کیفیت خدمات پس از فروش ایجاد می‌شود، پاسخی روشن دهیم که با خیالی راحت نسبت به این امر تصمیم‌گیری کنید.

تفاوت قیمت تلویزیون بدون گارانتی و با گارانتی!

اگر برای خرید تلویزیون از فروشندگان مجاز و همینطور غیر‌مجاز درخواست لیست قیمت تلویزیون کرده‌باشید قطعا متوجه تفاوت در قیمت تلویزیون بدون گارانتی و با گارانتی شده‌اید. تلویزیون‌های بدون گارانتی معمولا حدود ۳۰ درصد ارزانتر از تلویزیون‌های با گارانتی هستند که البته باید گفت هیچ ارزانی هم بی علت نیست. همچنین کیفیت خدمات پس از فروش و میزان پاسخگویی آن‌ها و شرایط و قوانین گارانتی ها هم می‌تواند در این تفاوت قیمت موثر باشند.

در اینجا ذکر این نکته نیز ضروری است که بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار لوازم صوتی و تصویری معتقدند که نمونه‌های قاچاق سهم ناچیزی از بازار خرید تلویزیون را به خود اختصاص داده و حجم نمونه‌های بدون گارانتی و قاچاق تلویزیون تنها بین ۵ تا ۱۵ درصد است. همچنین به گفته کارشناسان، بهبود در کیفیت خدمات پس از فروش در سال‌های اخیر موجب شده تا تقاضا برای تلویزیون‌های با گارانتی سهم عمده‌ی بازار را داشته باشد.

مواردی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم بر اهمیت گارانتی و خدمات پس از فروش دلالت می‌کند که می‌تواند توجیه خوبی برای خرید تلویزیون با گارانتی با وجود اختلاف قیمت با نوع بدون گارانتی باشد.

اصالت محصول

اصل یا اورجینال‌بودن تلویزیون خریداری‌شده ارتباط مستقیمی با کیفیت و نحوه ی عملکرد آن دارد و جدای از قیمت تلویزیون یکی از عناصر مهم در یک خرید خوب و هوشمندانه تلقی می‌شود. برای مثال وجود هولوگرام گارانتی بر روی برخی قطعات داخل دستگاه و همچنین جعبه و کارت گارانتی این اطمینان را به مشتری می‌دهد که محصول اصل و با کیفیت تهیه نموده و در صورتی که خلاف آن ثابت شود نمایندگی باید پاسخگو باشد.

طول عمر تلویزیون های بدون گارانتی ممکن است کمتر باشد

صرف‌نظر از قیمت تلویزیون، تلویزیون‌های بدون گارانتی در خارج از کشور مونتاژ شده و سپس از راه های غیر قانونی و پر حادثه وارد کشور می‌شوند در‌حالی که تلویزیون‌های با گارانتی با بالاترین کیفیت در داخل کشور مونتاژ می‌شوند و در اسرع وقت و به راحتی به دست مصرف کننده می‌رسند. بنابراین فاصله بین شرکت سازنده و مراکز فروش در تلویزیون‌های بدون گارانتی زیاد است و مواردی چون بارگیری ، جابجایی و چیدمان ممکن است به پنل دستگاه فشار وارد کند و باعث آسیب جدی به تلویزیون شود. همچنین خطر آب خوردگی بدلیل بارگیری‌های غیر‌قانونی در لنج نیز وجود دارد.

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که برای خریداران تلویزیون‌های بدون گارانتی پیش می‌آید خرابی در پنل دستگاه است که هزینه‌ی تعمیر آن بسیار بالا و تقریبا برابر با سه‌چهارم قیمت تلویزیون است. مواردی که باعث خرابی این قسمت از تلویزیون می شوند عبارتند از ضربه خوردگی ، نواسات برق ، حرارت ، آب خوردگی و …؛ حال فرض کنید تلویزیون شما با چنین مشکلی مواجه شود که البته بسیار هم محتمل است؛ در این صورت شما مجبور هستید برای رفع آن متحمل هزینه ای گزاف شوید و هیچ تضمینی هم نیست که این مشکل برای همیشه برطرف شود.

هزینه بسیار بالای تعمیرات تلویزیون های بدون گارانتی

شما چه تلویزیون با گارانتی خریداری کرده باشید چه بدون گارانتی گاهی اوقات ممکن است پس از خرید تلویزیون مورد نظر خود مشکلی برای یکی از قطعات آن بوجود آید. تلویزیون های جدید در عین ظرافت و سادگی ظاهری ، پیچیدگی و ارزش قطعات بسیار بالایی دارند که در صورت خرابی این قطعات ارزش گارانتی و خدمات پس از فروش مشخص می‌شود .

کمبود لوازم یدکی

قاچاقچیان چون هیچ‌گونه خدمات پس از فروشی ارائه نمی‌دهند و به دنبال کسب سود حداکثری خود در کوتاه مدت هستند، هیچوقت لوازم یدکی تلویزیون ها را وارد نمی‌کنند در حالی که شرکت‌های نمایندگی خدمات پس از فروش ملزم هستند قطعات و لوازم یدکی را وارد کنند و در صورت خرابی تلویزیون‌ها بدون هزینه آن قطعه را تعویض کنند .

با توجه به این موضوع اگر تلویزیون خریداری شده شما گارانتی نداشته باشد در صورت خرابی یکی از قطعات ، آن قطعه به سختی پیدا می‌شود (در صورتی هم که پیدا شود بحث اصل بودن و کیفیت آن قطعه مورد سوال خواهد بود) قیمت بالای آن مقرون به صرفه نخواهد بود .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه