تمام خواص شگفت انگیز کنجد را بشناسید!

یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی گفت: «ترکیبات موجود در دانه کنجد، از جمله منیزیم در کاهش ابتلا به دیابت و همچنین کنترل علائم آن نقش بسزایی دارد.»

تمام خواص شگفت انگیز کنجد را بشناسید!

به گزارش ۸دی، یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی گفت: «ترکیبات موجود در دانه کنجد، از جمله منیزیم در کاهش ابتلا به دیابت و همچنین کنترل علائم آن نقش بسزایی دارد.»

تمام خواص شگفت انگیز کنجد را بشناسید!

دکتر پیام فرح‌بخش، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی اظهار کرد: «دانه‌های کنجد نقش بسزایی در سلامت بدن دارند اما اغلب استفاده از آن نادیده گرفته می‌شود. درحالی که این خوراکی در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله دیابت، انواع مختلف سرطان، کاهش فشارخون، التهاب و همچنین درمان اختلالات خواب، بهبود هضم و کاهش افسردگی و استرس مزمن تاثیرگذار است.»

وی ادامه داد: «این ماده غذایی، حاوی کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، منگنز، مس، روی، فیبر، تیامین، ویتامین B6، فولات، پروتئین و تریپتوفان است. و با وجود طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری در دانه‌های کنجد، جای تعجب نیست که با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است. علاوه بر منیزیم، دانه‌های کنجد حاوی ترکیبی ارگانیک به نام فیتات است که به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد را که احتمال ابتلا به انواع سرطان، بیماری‌های قلبی، پیری زودرس و… افزایش می‌دهد، می‌کاهد.»

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: «منیزیم موجود در دانه‌های کنجد، در کاهش ابتلا به دیابت و کنترل علائم آن نقش بسزایی دارد. به علاوه عملکرد داروی گلی‌بن‌کلامید را در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲  بهبود می‌بخشد و سطوح انسولین و گلوکز را در بدن تنظیم و به این ترتیب به کنترل علائم دیابت کمک می‌کند. علاوه بر این، منیزیم به عنوان یک عامل کاهش فشارخون شناخته شده است که با مصرف دانه‌های کنجد، حدود ۲۵ درصد نیاز روزانه بدن به این ماده معدنی ضروری تامین می‌شود.»

دکتر فرح‌بخش در نهایت فیبر موجود در این ماده غذایی عملکرد هضم را بهبود می‌بخشد، گفت:  «دانه‌های ریز کنجد حاوی مقدار قابل توجهی فیبر هستند که باعث تشدید حرکت روده‌ها شده و به پیشروی این حرکات در مسیر هضم و گوارش کمک می‌کند. به علاوه حرکت پرستالتی را تحریک و عبور غذا را از طریق روده همواره می‌کند. به این ترتیب احتمال ابتلا به یبوست و همچنین اسهال کاهش می‌یابد و در حین محافظت از سلامت کولون، احتمال ابتلا به بیماری‌های دستگاه گوارش و سرطان را می‌کاهد. با این حال نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد چراکه باعث تحریک معده و روده می‌شود.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه