سود سهام عدالت در روز تعیین شده واریز می‌شود؟

پوری حسینی گفت:در طی یک ماه گذشته به دلیل بعضی مشکلات فنی امکان واریز سود در مرحله اول کمی به تاخیر افتاده است.اما می توان این قول را به مردم داد که در چند روز آینده واریز مرحله اول سود آغاز خواهد شد.

سود سهام عدالت در روز تعیین شده واریز می‌شود؟

به گزارش ۸دی، پوری حسینی گفت:در طی یک ماه گذشته به دلیل بعضی مشکلات فنی امکان واریز سود در مرحله اول کمی به تاخیر افتاده است.اما می توان این قول را به مردم داد که در چند روز آینده واریز مرحله اول سود آغاز خواهد شد.

به گزارش مشرق، بنابر آنچه مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی پیشتر اعلام کرده بود، سود سهام عدالت بتدریج از آبان ماه پرداخت خواهد شد.

کرباسیان گفته بود: به دارندگان سهام عدالت توصیه می‌کنم تا از فرصت تمدید شده یک‌ماهه برای پرداخت باقی مانده پول سهام عدالت خود اقدام کنند و برای این کار به سایت سازمان خصوصی‌سازی مراجعه کنند، تا بعد از آن بتوانیم مالکیت مردم از سهام عدالت را محقق کنیم. ضمن اینکه پرداخت سود سهام عدالت نیز پس از این مهلت یک ماهه (آبان ماه) آغاز خواهد شد.

رییس سازمان خصوصی سازی هم اوایل ماه جاری از واریز سود سهام عدالت تا یکماه آینده خبر داده بود.

علی اشرف عبدالله پوری درباره نحوه واریز سود سهام عدالت که قرار بود تا انتهای شهریور واریز شود، گفت: بعد از یازده سال که از آغاز طرح واگذاری سهام عدالت می گذرد امسال قرار شد برای نخستین بار سود سهام عدالت به صورت قانونی در اختیار مشمولان قرار بگیرد.

وی افزود: شرکت های سرمایه پذیر از سال ۹۵ باید سود تولید شده خود را از طریق واگذاری به سازمان خصوصی سازی در اختیار مشمولان قرار دهند. البته پایان تیرماه زمان صدور مصوبات شرکت های سرمایه پذیر بود و طبق قانون بعد از آن ۸ ماه فرصت دارند تا این سود را به حساب سازمان خصوصی سازی واریز کنند.

پوری حسینی گفت: چند شرکت هم وجود دارند که سال های مالی آنها ۳۱ خرداد و ۳۱ شهریور است که آنها در سال ۹۷ پایان ۸ ماه قانونی شان فرا خواهد رسید.

رییس سازمان خصوصی سازی افزود: سازمان خصوصی سازی به موجب مصوبه شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ موظف است که این سود را از شرکت های سرمایه پذیر مطالبه و به حساب مشمولان واریز کند اما تا زمانی که این سودهای دریافتی به حد نصابی نرسیده باشد امکان این کار وجود ندارد.

وی گفت: تا امروز حدود ۱۵ درصد یعنی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از ۳۴۰۰ میلیارد تومان سود مصوب به حساب سازمان خصوصی سازی واریز شده و ما اعلام کردیم که تا پایان شهریور واریز سود سهام عدالت دریک مرحله آغاز خواهد شد. البته در طی یک ماه گذشته به دلیل بعضی مشکلات فنی امکان واریز سود در مرحله اول کمی به تاخیر افتاده است. اما می توان این قول را به مردم داد که در چند روز آینده واریز مرحله اول سود آغاز خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد افزود: ضمنا این نباید تلقی شود که قرار بوده تا پایان شهریور سود به صورت کامل واریز شود چرا که شرکت های سرمایه پذیر تا انتهای اسفند برای واریز سود مصوب خود فرصت دارند.

پوری حسینی درباره نحوه توزیع سهام عدالت تاکید کرد: واریز سود برای همه ۴۷ میلیون نفر به صورت یکجا امکان واریز ندارد و در صورت شروع واریز سود سهام عدالت به مرور به حساب مشمولان انتقال خواهد یافت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه