دادستان خلخال خبر داد؛

جنگل‌های خلخال و تالش در چند قدمی مرگ+ تصاویر

نوعی آفت درختی که سرتاسر جنگل های خلخال در مناطق مشرف به استان گیلان را فرا گرفته کم کم به مرگ جنگل در قسمت های عظیمی از شهرستان خلخال منجر شده است.

جنگل‌های خلخال و تالش در چند قدمی مرگ+ تصاویر

به گزارش ۸دی به نقل از ازناو، شهرستان خلخال بیشترین جنگل های استان اردبیل را در خود جای داده است ولی با وجوداین همه نعمت خدادادی کاری در قبال مبارزه با آفت ها و آسیب ها به جنگل از سوی ارگان های ذیربط انجام نشده است.

تنها فعالیت ارگان ها مبارزه با قطع درختان وتهیه الوار نیست بلکه جنبه اصلی حمایت ازجنگل ، حمایت در برابر آفت ها است.

در روز های گذشته  علی نباتی  دادستان  عمومی وانقلاب خلخال در جمع فرماندهان نظامی و انتظامی و یگان حفاظت شهرستان خلخال از خطر به وجود آمده در جنگل های خلخال و سرایت آفت به شهرستان خلخال اشاره و خواستار جدیت دستگاه های ذیربط برای مبارزه با این آسیب و آفت در جنگل ها شد.

به دنبال این موضوع با حضوردر جنگل های اندبیل ، خوجین و قسمت های جنگل های هم مرز شهرستان خلخال و گیلان با تاسف شاهد خشک شدن درختان مثر و غیر مثمر و درختان جنگلی در نقاط مختلف جنگل شدیم.

در حال حاضر در تمامی جنگل این افت به شکل توده ای توری و سفیدرنگ با پیچیدن برگ درختان جنگل به دور خود در تمامی سرشاخه ها درختان بلوط ، گلابی وحشی ، درختان زرشک، درختان آلو ، فندق ، و انواع درختان جنگلی  درحال پیشروی به قلب جنگل است.

به گفته برخی از اهالی که با در راه بودن فصل سرما  امکان نابودی این آفت به خاطر سرما وجود دارد ولی به گفته کارشناسان جنگل این افت ها تا سال آینده نیز در جنگل در بین شاخ و برگ درختان باقی خواهندماند و در فصل رشد نیز زودتر از درختان زنده و از رشد درختان جلوگیری خواهند کرد.

دوستداران طبیعت وجنگل که در این عرصه ها حضور می یابند از این وضعیت آفت در جنگل های خلخال نگران شده و خواستار رسیدگی از سوی مسئولین شهرستان شدند.

درحال حاضر با کمی پیاده روی در جنگل های اندبیل ، منطقه گردشگری فینارود و نهربند می توان به وضوح این آفت را در تمامی درختان دید.

آسیب این آفت در درختان غیر مثمر بیشتر از درختان مثر است.

تصاویری از جنگل های خوجین در ذیل این خبر از پیشروی آین آفت درج شده است.

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه