رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت:

تقاضا داریم کار غسالها جزء مشاغل سخت محسوب شود

شیرزاد گفت: متاسفانه غسالی جزو مشاغل سخت محسوب نمی شود و تقاضا داریم به حقوق این قشر زحمتکش توجه بیشتری شود.

تقاضا داریم کار غسالها جزء مشاغل سخت محسوب شود

به گزارش ۸دی، فاطمه شیرزاد در ابتدای جلسه با اشاره به بیست و نهم مهر مصادف با روز صادرات اظهار کرد: صادرات موتور محرک اقتصاد کشور است و ان شاالله امسال شاهد رونق اقتصادی و هموار کردن راه توسعه صادرات باشیم.
وی با اشاره به دو دستور جلسه امروز کمیسیون بهداشت شورا تصریح کرد: آرامستانها در شهرداری های کشور بابت نحوه ارائه خدماتی که به مردم می دهند و با توجه به اینکه این حوزه با درد و آلام مردم مواجه است باید به اجرای موقع امور توجه داشته باشند.
شیرزاد با اذعان به طرح ساماندهی آرامستان شهرداری رشت گفت: امیدوارم بحث ساماندهی  و یکپارچه سازی آرامستانها در یک فاصله زمانی مشخص انجام بشود.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به ساماندهی گلزار متبرک شهدا گفت: ساماندهی داخلی آرامستانها در گلزار شهدا، تازه آباد و دولت آباد امری مهم است که باید به آن توجه شود.
وی پرداختن به مبحث بهداشتی در آرامستانها را امری ضروری دانست و افزود: افزایش آمبولانسها، ساماندهی و نوسازی ناوگان حمل متوفی و… از جمله این موارد است.
شیرزاد با بیان اینکه کمبودهایی در حوزه آرامستان وجود دارد تصریح کرد: کلیه خدمات در آرامستانها باید الکتروتیکی بشود و از حالت دستی خارج شود.
وی افزود: مستقر شدن باجه بانکی در آرامستان  باید مورد توجه باشد و این اقدام موجب ارامش و رفاه حال شهروندان و پرسنل آرامستان خواهد شد.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در خصوص بازسازی و مرمت غسالخانه آرامستان رشت گفت: در حال حاضر سردخانه مجهز نداریم و در بودجه ۹۷ باید به چنین مواردی توجه شود  و باید خدماتی از جمله سنگ تراشی، گل فروشی و…نیز در داخل آرامستانها مستقر شود.
شیرزاد با اذعان به اینکه قرار بود یک بخش از اراضی متعلق به مرزبانی به دولت آباد اضافه شود بیان کرد: ایجاد درمانگاه در آرامستان، غرفه چاپ اعلامیه و… جزو خدماتی است که باید در دستور کار سازمان قرار بگیرد و نمایندگی مطبوعات نیز برای چاپ پیام تسلیت و… هم در آنجا مستقر شود.
وی با بیان اینکه یکسری آرامستانها در کنار منازل مسکونی شهروندان قرار دارند گفت: یقینا این مباحث یکسری آلودگیهایی به همراه دارند و باید حتما به این مباحث پرداخته شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به حقوق ناچیز غسالها در رشت گفت: متاسفانه اینکار جزو مشاغل سخت محسوب نمی شود و تقاضا داریم مکاتباتی در این خصوص انجام و به حقوق این قشر زحمتکش توجه بیشتری مبذول شود.
شیرزاد خواستار توجه به غسالها شد و گفت: متاسفانه اینکار جزو مشاغل سخت و زیان آور نیست و تقاضا دارم پرداخت پاداشهای سه ماهه برای غسالها در دستور کار سازمان آرامستان قرار بگیرد.
در این جلسه جلال الدین محمد شکریه یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت گفت: در خصوص ایجاد واحدهای چاپ اعلامیه و… در داخل آرامستان فراخوان انجام بشود و افرادی انتخاب شوند که بتوانند بهترین و با کیفیت ترین خدمات را ارائه کنند.
عضو دیگر شورای رشت نیز با اشاره به اهدای عضو توسط جوان رشتی به شش نفر بیمار نیازمند گفت: طی حادثه ای جوانی به نام مویدی در رشت دچار مرگ مغزی شد و با رضایت خانواده اش و اهدای اعضای بدن وی به بیماران نیازمند انسانهای دیگر زنده و حیات دوباره گرفتند.
محمد حسن عاقل منش با اشاره به اینکه قطعه ای با عنوان نام آوران در رشت ایجاد شود تصریح کرد: باید به دیدار چنین خانواده هایی برویم و قدردان ایثار آنان باشیم.
وی با بیان اینکه استقرار نمایندگی پزشکی قانونی در داخل سازمانها امری ضروری است گفت: ایجاد نمایندگی خدمات پزشکی قانونی در آرامستان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد  و تقاضا دارم با دعوت از مدیران پزشکی قانونی در جلسه کمیسیون بهداشت به این موضوع پرداخته شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و‌محیط زیست شورای رشت با اشاره به اینکه بحث قطعه نام آوران در شورای چهارم نیز مورد بررسی قرار گرفته است گفت:امیدوارم در این دوره این مبحث بررسی و به سرانجام برسد.

رئیس سازمان آرامستان شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: آرامستانهای عمومی رشت در حال افزایش است و متاسفانه در این آرامستانهای عمومی نسبت به خرید منازل مسکونی اطراف اقدام و  پیش فروش قبر انجام می دهند.
سهراب راستگو افزود: باید آمار این آرامستانهای عمومی و قبرهایی که خرید و فروش شده است مشخص شود و بالغ بر بیست وادی در حومه شهر داریم که تمامی آنها آسیبهای زیست محیطی  به همراه دارد.

وی فقدان سرویس بهداشتی مناسب برای گلزار شهدا را یکی از مباحث در دست پیگیری دانست و تصریح کرد:  در حال حاضر احداث  هیجده سرویس بهداشتی برای گلزار شهدا در دستور کار سازمان قرار دارد و از این تعداد دو سرویس بهداشتی هم مختص به  افراد جانباز و معلول تعبیه شده است.

راستگو با اشاره به اینکه در خوشبینانه ترین حالت این سرویسها حداقل دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید بیان کرد: یکی از پروژه های نیمه تمام در تازه آباد مبحث روشنایی بود  و در حال حاضر مشکل روشنایی وادی تازه آباد کاملا این برطرف شده است.
رئیس سازمان آرامستان شهرداری رشت افزود:

وی در خصوص خدمات ویژه به اهدا کنندگان  عضو افزود: به محض اطلاع یافتن از این موارد هیچ هزینه ای  جهت امورات کفن و دفن دریافت نمی شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در این جلسه با اشاره به ایجاد امکانات تفریحی، رفاهی و پرداخت پاداش به غسالها گفت: راهکارهای مناسب برای قرار دادن کلیه مشاغل آرامستانها در زمره مشاغل سخت و زیان آور مکاتبات اندیشیده شود و یکسری تجهیزات ضد عفونی مانند بیمارستانها به منظور حفظ بهداشت و سلامت پرسنل آرامستانها در نظر گرفته شود و همچنین انجام معاینات ماهیانه از غسالها و کارکنان جهت ایمنی و بهداشت بطور رایگان انجام شود .
شیرزاد خواستار مکانیزه شدن آرامستانهای شهرداری رشت شد و بیان کرد: شهر رشت به عنوان کلانشهر بایداز چنین خدماتی برخوردار باشد تا مخاطرات بهداشتی کاهش و به حفظ کرامت اموات و خانواده هایشان توجه شود.
راستگو رئیس سازمان آرامستان شهرداری رشت در این جلسه اظهار کرد: حدود سه سال بود که واکسناسیون در سازمان آرامستان به منظور حفظ ایمنی و‌بهداشت پرسنل انجام نشده بود و اخیرا طی مکاتباتی که در این راستا  انجام شد  به زودی آزمایشات کاملی از کارکنان سازمان انجام خواهد شد .
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت خواستار استقرار شعبه بانکی در آرامستان رشت شد و گفت: استقرار دفتر پزشکی قانونی در دولت آباد امری ضروری است و نماینده دادستانی هم به واسطه اینکه برخی از پرونده های پزشکی نیازمند حضور نماینده دادستانی است باید مورد توجه قرار بگیرند .
شیرزاد خواستار تکریم افراد مراجعه کننده و خصوصا خانواده های شاهد در زمان حضور در آرامستانها شد و گفت: نگهبانان سازمان به این مبحث توجه کنند تا خدای ناکرده موجبات گلایه مندی ایجاد نشود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره وضعیت سرویسهای بهداشتی مناطق مختلف رشت گفت: به منظور افزایش سرویسهای بهداشتی در رشت همایش یک روزه سرمایه گذاری سرویسهای شهرداری  برگزار خواهد شد.

شکریه عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت گفت: می توانستیم از ظرفیت پیمانکاران شهرداری رشت که در اجرای پروژه های دیگر شهرداری فعایت دارند در راستای احداث سرویسهای بهداشتی استفاده کنیم که متاسفانه این مهم مغفول ماند ه است.
وی افزود: باید از ظرفیت پیمانکاران بزرگ برای احداث رایگان چند سرویس بهداشتی استفاده نمائیم و سرویسهایی که احداث می کنیم به گونه ای باشد که فاضلاب  به داخل رودخانه ها سرازیر نشود.

در این جلسه مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری رشت اظهار کرد: برای تمامی مناطق شهرداری رشت در بودجه سال جاری اعتبار به منظور احداث سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است .
حسن هادی زاده افزود: همه ساله بعد از تصویب بودجه ، یک زمان مشخص برای ساخت سرویس های بهداشتی در نظر گرفته می شود و شهرداریهای مناطق مسئولیت اجرای آن را بر عهده دارند.
نماینده سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت نیز در این جلسه گفت: ۲۴ نقطه در نقاط مختلف شهر به منظور احداث سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است.
سوده احمدزاده افزود: ایجاد بوفه غذای آماده و…. از جمله مواردی است که سرمایه گذار در قبال احداث سرویسهای بهداشتی در نظر گرفته است .
وی با بیان اینکه سرمایه گذار با حضور در ۲۴ نقطه احداث سرویسهای بهداشتی مکانهای پیش بینی شده را نپذیرفت تصریح کرد: سرمایه گذار در نقاط دیگر رشت متقاضای احداث سرویس بهداشتی است و آن نقاط خارج از  تملک شهرداری می باشد.
احمد زاده افزود: مکانهایی که شهرداری رشت در به منظور ایجاد سرویسهای بهداشتی در نظر گرفته بود مورد تائید سرمایه گذار نبود.
نماینده سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت افزود: در حال حاضر سرمایه گذاری بابت احداث سرویس های بهداشتی در رشت اعلام آمادگی نکرده و باید مکانهایی مجددا تفکیک و با سرمایه گذاران بالقوه  وارد مذاکره شویم.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در این جلسه با اشاره به برگزاری همایش یکروزه سرویسهای بهداشتی گفت: امیدوارم با برگزاری چنین همایشهایی شاهد حضور سرمایه گذاران و توسعه همه جانبه رشت باشیم.
مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: در گذشته تفاهم نامه هایی با اداره اوقاف و امور خیریه گیلان انجام شد و طی آن قرار بود برخی از مساجد بصورت شبانه روز دربهایشان گشوده و مسافرین و شهروندان از سرویسهای بهداشتی مساجد استفاده کنند.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در خصوص ایجاد سرویسهای بهداشتی سیار نیز گفت: یکسری از اماکن عمومی از جمله فروشگاههای بزرگ و…تمهیداتی در این خصوص اندیشیده اند اما اماکنی همانند بانکها و..دارای چنین خدماتی ندارند .
شیرزاد خواستار توجه به بهداشت و رفع گندزدایی از سرویسهای بهداشتی سطح رشت شد.
عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در این جلسه گفت: استفاده از خیرین به منظور ایجاد سرویس های بهداشتی می تواند در رفع کمبود این بخش در رشت تاثیر گذار باشد.
جلال الدین محمد شکریه افزود: حضور و فعالیت خیرین در امر ساخت مدارس موجب شده که کمبودها در این بخش برطرف شود.
وی با اذعان به اینکه هزینه احداث مدرارس  قابل مقایسه با احداث سرویس بهداشتی نیست بیان کرد: با شناسایی خیرین می توانیم در این حوزه ورود و این مشکل را برطرف کنیم.

شیرزاد در خاتمه با اشاره به سند راهبردی پسماندها در رشت اظهار کرد: ان شاالله با این سند راهبردی پسماند در رشت کنترل و شاهد کاهش تولید زباله در حوزه بهداشتی شهر خواهیم بود وتفکیک زباله نیز جدی تر دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه