محدثه فردی
رئیس هیئت پزشکی ورزشی گیلان:

دلیل بی خوابی بسیاری از افراد مصرف کم انرژی است/ دیابت و فشار خون عامل بسیاری از بیماری هاست

رئیس هیئت پزشکی ورزشی گیلان گفت: دلیل بی خوابی در بسیاری از افراد به این دلیل است که انرژی زیادی مصرف نمی کنند.

دلیل بی خوابی بسیاری از افراد مصرف کم انرژی است/ دیابت و فشار خون عامل بسیاری از بیماری هاست

به گزارش خبرنگار ۸دی محمد حق شناس در همایش هفته ملی سلامت زنان در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان اظهار کرد: تربیت بدنی نقش مهمی را در سلامتی افراد ایجاد  می‌کند و  امیدواریم که اهمیت دادن به ورزش برای بانوان که  نقش مهمی را در جامعه ایفا می‌کنند، محدود به یک هفته نباشد.

وی افزود: امروز با توجه به وضعیت بیماری ها در کشور در حال توسعه ای  مثل ایران باید دست به دامان ورزش شویم.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان گیلان با بیان اینکه باید  ورزش در جامعه به عنوان مراقبت بهداشتی مورد توجه قرار گیرد گفت: انسان با مراقبت های بهداشتی خواستار جلوگیری از بیماری ها می باشد، لذا باید گفت، با ورزش کردن و تحرک فیزیکی می توان مانع  بروز بسیاری از بیماریها در انسان شد.

حق‌شناس با بیان اینکه فعالیت بدنی به کنترل وزن کمک می کند اظهار کرد: ورزش و تحرک جسمانی احساس اضطراب و افسردگی را کاهش داده و موجب نشاط در روحیه انسان می شود.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان گیلان با تأکید بر اینکه ورزش می تواند در ساخت و دوام استخوانها ، عضلات و مفاصل انسان کمک شایان توجهی داشته باشد خاطرنشان کرد: ورزش خطر ایجاد سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد و فشار خون را در افراد مبتلا به  بیماری پایین می آورد.

حق شناس با اذعان به اینکه ورزش کردن شریان های تامین کننده خون قلب را بزرگتر می نماید بیان کرد: متاسفانه میزان استفاده قرص خواب در ایران به اندازه تمام اتحادیه اروپاست در صورتیکه درمان بی خوابی  ۴۵ دقیقه پیاده روی قبل خواب  می باشد.

وی بی تحرکی و استراحت بیش از حد را از دلایل بی خوابی عنوان کرد و افزود: دلیل بی خوابی در بسیاری از افراد به این دلیل است که انرژی زیادی مصرف نمی کنند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان گیلان با بیان اینکه یکی از علت های سرطان، تجمیع مواد سرطان زا در روده های بزرگ است گفت: یکی از ثمرات ورزش کردن دفع مواد زائد از روده ها می باشد.

حق شناس ورزش همگانی را یکی از فعالیت های مناسب در ترویج تحرک در جامعه عنوان کرد  و افزود: با  ورزش و تحرک بالای بدن،  فشار خون انسان کم می‌شود.

وی با بیان اینکه فشار خون یکی از علتهای نارسایی کلیه می باشد گفت: فشار خون و قند از مواردی است که باید با ورزش کردن مانع افزایش آن در بدن شویم زیرا عامل بسیاری از بیماری ها می باشد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه