محدثه فردی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

۷۰ درصد گیلانی ها اضافه وزن دارند/ چاقی نتیجه کم تحرکی و پرخوری است

تقی پور گفت: ۷۰ درصد گیلانی‌ها دچار افزایش وزن هستند و این افزایش وزن نتیجه پرخوری ،بدخوری و همچنین کاهش فعالیت فیزیکی است.

۷۰ درصد گیلانی ها اضافه وزن دارند/ چاقی نتیجه کم تحرکی و پرخوری است

به گزارش خبرنگار ۸دی محمدرضا نقی پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در همایش هفته ملی سلامت زنان در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: هفته پایانی مهر ماه به عنوان هفته سلامت بانوان هر ساله مورد توجه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه همایش امسال فعالیت فیزیکی و ورزشی را در تامین سلامت جسمی ،روحی ،روانی و اجتماعی مد نظر قرار داده است گفت: امروز با برگزاری همایش استانی و دعوت از سخنرانان مختلف درصدد بودیم تا به تبیین نقش ورزش در سلامت جسمی و روانی بانوان بپردازیم.

رئیس مرکز بهداشت استان گیلان اضافه وزن و چاقی را یکی از مشکلات عمده پیش روی سلامت انسان ها عنوان کرد و افزود: میزان رشد اضافه وزن و چاقی در بانوان ۲برابر مردان است به همین دلیل تاکید ویژه‌ای در ترویج فعالیت فیزیکی جهت پیشگیری از چاقی برای بانوان داریم.

نقی پور چاقی و اضافه وزن را عامل بیماری های قلبی ،عروقی و سرطان عنوان کرد و اظهار داشت: افزایش فشار خون و دیابت عامل بسیاری از بیماری های موجود می باشد،که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به سخن معاون وزیر بهداشت که “ورزش را نسخه غیر دارویی رایگان در ترویج سلامت جامعه زنان” دانسته است افزود: ورزش می‌تواند علاوه بر جلوگیری از بیماری های قلبی ، روحی ،سرطان‌ها و بیماری‌های عضلانی موجب پیشگیری از ناهنجاری‌های روانی نیز باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان سمینارها، همایشها و راهپیمایی های عمومی را از فعالیتهای ترغیب مردم به ورزش و تبلیغ سبک زندگی سالم عنوان کرد و گفت: تغییر سبک زندگی و ترویج تحرک و فعالیت جسمی باید توسط همه نهادها و دستگاههای مربوطه انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه خانه های بهداشت مکان مستقیم ارتباط با مردم جهت دعوت به دوره های آموزشی و حضور مستقیم در پیاده روی های عمومی می باشد خاطر نشان کرد: تغییر سبک زندگی با افزایش سطح آگاهی انجام می شود و ترغیب به تغییر آن نباید محدود به این هفته باشد ، بلکه باید یک خواست عمومی را به همراه داشته باشد.

نقی پور با بیان اینکه ۳۰ درصد چاقی و ۴۰ درصد افزایش وزن در گیلانی ها وجود دارد گفت :۷۰ درصد گیلانی‌ها دچار افزایش وزن هستند و این افزایش وزن نتیجه پرخوری ،بدخوری و همچنین کاهش فعالیت فیزیکی است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه