سیاهکل در مسیر آزادراه ۱۰۰ کیلومتری؛

جاده ای که قرار بود امتیاز بیاورد بلای جان مردم شد/ سیاهکلی ها نبود جاده را به بودنش ترجیح می دهند

در دوران افتتاح این مسیر، مردم همواره دلواپس بودند که آیا این جاده قرار است بدون داشتن دور برگردان یا روگذر و زیرگذر به بهره‌برداری برسد…

جاده ای که قرار بود امتیاز بیاورد بلای جان مردم شد/ سیاهکلی ها نبود جاده را به بودنش ترجیح می دهند

به گزارش ۸دی، به نقل از درسیاهکل، ذبیح الله نیکفر نماینده مردم لاهیجان سیاهکل به منظور بررسی وضعیت آزادراه سراوان به چابکسر با میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزاد راه های کشور دیدار کرد.

photo_2017-10-19_11-26-50

شعبانعلی خاوری پیش از این با تشکر از نمایندگان رشت و نماینده شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی به‌علت همکاری جهت اخذ ردیف های اعتباری برای استان گفته بود: مجوز ساخت راه سراوان به فومن صادر شده است و پروژه سراوان به سمت سیاهکل تا چابکسر به آزاد راه تبدیل می شود.

خاوری

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان این‌که جاده رشت تا لاهیجان از پلیس راه سراوان در گذشته از مسیر رشت ۵۰ کیلومتر بود که این مسیر با ساخت محور سنگر – سیاهکل ۲۰ کیلومتر کمتر شده است، افزود: ۱۸٫۵ کیلومتر محور «سراوان – سنگر و سیاهکل» با اعتبارات طرح های سفر هیئت دولت به گیلان با ۱۰۰ میلیارد ریال در دهه فجر به بهره برداری رسید و باقی‌مانده آن نیز به ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش درسیاهکل، پروژه آزادراه سراوان، سنگر، سیاهکل، املش، رحیم آباد و چابکسر به طول یکصد کیلومتر می باشد.

راه اصلی سیاهکل به سنگر پس از ماه‌ها انتظار و طی پیش‌بینی‌های انجام شده در دهه فجر و زمان نزدیکی به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۴ از طریق ویدئو کنفرانس به‌دست رئیس جمهور افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

۱۳۹۴۱۲۲۵۱۲۵۶۵۵۷۲۲۷۳۵۱۵۰۳

این راه اصلی از پروژه‌های ملی در استان محسوب می‌شود اما اشخاص حقیقی و حقوقی تلاش داشتند که بهره‌برداری و پیشرفت‌های این پروژه را به‌نام خود ثبت کنند و در نهایت این طرح در قالب طرح‌های ملی به‌عنوان فاز نخست اتوبان سراوان- سنگر- سیاهکل به‌دست رئیس جمهور افتتاح شد.

جاده سیاهکل به سنگر

فاز نخست این راه اصلی به‌طول ۱۷٫۵ کیلومتر از ۲۲ کیلومتر با هزینه ۴۸۰ میلیارد ریال همزمان با پروژه‌های ۱۰ استان دیگر افتتاح شد و گفته‌ها بر این مبنا بود که با بهره‌برداری از این مسیر، حد فاصل تقاطع سراوان در محور بزرگراه رشت- امام‌زاده هاشم تا شهر لاهیجان به میزان ۳۰ کیلومتر کاهش می‌یابد و با برون‌آوری شهرستان سیاهکل از بن بست فعلی با افتتاح این طرح و قرار گرفتن در جوار کریدور شریانی و دسترسی مستقیم مردم منطقه به شبکه آزادراهی کشور، امتیازاتی را برای مردم سیاهکل پدید می‌آورد اما در واقعیت با رها کردن نیمه کاره این مسیر و نبود امکانات امنیتی کافی، این راه برای روستائیان سیاهکلی ساکن حاشیه جاده، مشکلات و خطراتی را به‌وجود آورد و آن‌ها به‌دلیل خطرات ناشی از وجود این جاده نبود این مسیر را به بودنش ترجیح می‌دهند.

جاده سیاهکل به سنگر

این مسیر با شرایط نابه‌سامان امنیتی افتتاح شد؛ در مسیر این راه اصلی تعداد زیادی روستا وجود دارد که مردم این منطقه باید برای رسیدن به منازل خود از عرض این خیابان بگذرند و خطرات را به جان بخرند.

tasadof_jadeh (10)

نبود گاردریل در قسمت‌های زیادی از این جاده، جدا نبودن دو مسیر جاده از یکدیگر، نبود روشنایی در طول مسیر، تعداد اندک علائم راهنمایی و رانندگی، نبود سرعت‌گیر و موانع کنترل سرعت و وجود روستاهای زیاد در مسیر این جاده موجب شد که خطر همواره در کمین رانندگان و روستائیان این مسیر باشد.

نبود دور برگردان و تردد نابه‌هنگام وسایل نقلیه از عرض جاده برای رسیدن به جاده‌های فرعی همواره موجب خطرات جبران‌ناپذیری می‌شود.

در دوران افتتاح این مسیر، مردم شهرستان سیاهکل همواره دلواپس این مسئله بودند که آیا این جاده پر تردد قرار است بدون داشتن دور برگردان یا روگذر و زیرگذر به بهره‌برداری برسد، که در نهایت با همین شرایط نابه‌سامان افتتاح شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه