معجونی برای پاکسازی کبد

نوشیدن دمنوش‌ها در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار مفید است و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف دارند

معجونی برای پاکسازی کبد

به گزارش ۸دی، نوشیدن دمنوش‌ها در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار مفید است و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف دارند.

معجونی برای پاکسازی کبد

کبد به مرور زمان به علت مواد شیمیایی و آفت‌کش‌های موجود در مواد غذایی و محیط زیست، غرق در مسمومیت می‌شود. مسمومیت کبد معمولاً با سردرد، سوء هاضمه، نفخ شکم، افزایش وزن، لکه‌های کبدی، سوزش سردل و مشکلات کیسه صفرا همراه است. غذا‌های سنگین و مواد غذایی که رطوبت بدن را زیاد می‌کنند کبد را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به گیاهانی که مصرف آن‌ها کمک شایانی به پاکسازی کبد می‌کند.

خواص آرتیشو (کنگرفرنگی)

آرتیشو یا همان کنگرفرنگی باعث تحریک ترشح صفرا می‌شود و به دفع توکسین‌ها یا سموم انباشته شده در کبد کمک می‌کند. ماده موثر موجود در آرتیشو مانع انباشته شدن چربی در سلول‌های کبدی می‌شود. عصاره این گیاه، ذخایر چربی در کبد و سایر بافت‌ها را کاهش می‌دهد و با مهار آنزیم «هیدروکسی متیل گلوتاریل کوآنزیم آ. ردوکتاز» موجب کاهش کلسترول در بدن می‌شود. این گیاه به شکل دمنوش و در ۴۵ روز باید استفاده شود تا از این طریق بتواند آنزیم‌های کبدی را تنظیم کند.

پاکسازی کبد با آرتیشو

برای پاکسازی کبد با آرتیشو باید ۱۰ تا ۲۰ برگ آرتیشو را در نیم تا یک لیتر آب به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید و پس از هر وعده غذایی از این محلول میل کنید.

خواص چای زردچوبه

چای زردچوبه، یکی از مهمترین روش‌های سم زدایی از کبد است. این ماده، کیسه صفرا را تحریک می‌کند و سبب تولید صفرا می‌شود. کبد از مایع صفرا برای سم زدایی استفاده می‌کند.

طرز تهیه چای زردچوبه

چهار پیمانه آب را بجوشانید، سپس یک قاشق مرباخوری پودر زردچوبه و یک قاشق مرباخوری پودر زنجبیل را به آن اضافه کنید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه روی شعله کم بجوشد.
چای آماده شده را از صافی رد و با کمی عسل و لیموترش میل کنید.‌
می‌توان روزانه سه بار چای زردچوبه را مصرف کرد.

پاکسازی کبد با کاسنی و شاه‌تره

برای درمان بیماری‌های کبدی باید سه استکان عرق کاسنی را با سه استکان عرق شاه‌تره مخلوط و قبل از هر وعده غذایی یک استکان میل کنید.
سم‌زدایی از کبد با مخلوط آبلیمو و روغن زیتون

مصرف یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به همراه یک قاشق غذاخوری آب لیمو قبل از صبحانه به پاکسازی کبد کمک چشمگیری می‌کند.

معجونی برای پاکسازی کبد

برای تهیه این نوشیدنی طبیعی باید یک عدد چغندر متوسط را با یک عدد هویج و یک عدد سیب خام داخل میکسر کاملاً مخلوط کنید و در انتها یک لیوان آب به آن بیفزایید.
این نوشیدنی را نیم ساعت قبل از صبحانه میل کنید. برای تصفیه و پاکسازی کبد باید ۵ روز، روزانه یک لیوان از این نوشیدنی میل سپس ۱۰ روز مصرف آن را قطع و دوباره شروع کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه