خبرنگار: محدثه فردی
مدیر کل استاندار گیلان:

گیلان ۱۰۰ هزار واحد صنفی فعال دارد / با متخلفات در بحث استاندارد قاطعانه برخورد می‌شود

مدیرکل استاندارد گیلان با بیان اینکه ۱۰۰ هزار واحد صنفی فعال در گیلان وجود دارد گفت: با متخلفات در بحث استاندارد قاطعانه برخورد خواهد شد.

گیلان ۱۰۰ هزار واحد صنفی فعال دارد / با متخلفات در بحث استاندارد قاطعانه برخورد می‌شود

به گزارش خبرنگار ۸دی از رشت، داریوش اشکانی‌پور  ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ضمن تبیین ویژگی‌های استاندارد در  کالاها اظهار داشت: اهمیت استاندارد بودن کالا این است که  موجبات اطمینان خاطر مصرف‌کنندگان را فراهم می دارد تا خریداران، بدون دغدغه، کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی افزود: کالاهایی که روانه بازار شده و دارای آرم استاندارد باشند، تحت کنترل همکاران ما در استان قرار دارند و حتی بعد از  روانه شدن به  بازار بارها بازدیدهای مراقبتی توسط سازمان صورت گرفته و اگر گزارشاتی مبنی بر عدم سلامت کالا و ایجاد خسارت در مصرف‌کنندگان به ما داده شود، قطعاً با متخلفان برخورد خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان گیلان با تاکید بر اینکه نظارت بر کالاها جهت پیشگیری از خطرات احتمالی انجام می‌شود، به نصب آسانسور در ساختمان‌ها و مجامع عمومی اشاره کرد و افزود: اگر آسانسورها منجر به ایجاد خطر شوند آسیب‌های جدی را به دنبال خواهند داشت و به همین دلیل هر ۵۲ قطعه آسانسورها هرکدام نیازمند استانداردسازی می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه با هماهنگی‌های صورت گرفته، شهرداری‌ها تنها به شرط گرفتن مجوز استفاده از  سازمان استاندارد، پایان کار را به ساختمان‌ها اعطا خواهند کرد، خاطرنشان کرد: شرکت‌های نصاب آسانسور  باید مجوز نصب آسانسور از اداره استاندارد گرفته  و تحویل شهرداری‌ها دهند.

اشکانی‌پور شهربازی‌ها را یکی دیگر از اماکن تحت کنترل کارشناسان این سازمان عنوان کرد و افزود: وسایل موجود در شهربازی‌ها تحت کنترل کارشناسان قرار گرفته و تعدادی از آنها امسال به دلیل عدم ایمنی اجازه ادامه کار را نداشتند

وی چای و برنج را از اقلام استراتژیک استان گیلان عنوان کرد و افزود: چای و برنجی که نشانه استاندارد روی آن درج شده است از نظر سازمان تضمین شده است و مصرف‌کننده می‌تواند با اطمینان خاطر از آنها استفاده کند.

اشکانی‌پور با بیان اینکه کنترل بازار مشکل است، گفت: در استان گیلان ۱۰۰ هزار واحد صنفی اقلام وجود دارد و با وجود انواع فروشنده‌ها در بازار اعم از مغازه، دست‌فروش و غیره، امکان سودجویی را برای منفعت‌طلبان فراهم است.

اشکانی‌پور برای نظارت بهتر بر بازار از مردم خواست کالاهایی که فاقد نشان استاندارد هستند را خریداری نکرده و این موضوع را به عنوان یک فرهنگ در بین جامعه نهادینه کنند.

مدیرکل استاندارد استان گیلان با تاکید بر اینکه در حین خرید باید به تاریخ مصرف کالا توجه کنیم از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف به صورت ۲۴ ساعته با شماره تلفن ۱۵۱۷، سازمان استاندارد استان گیلان تماس بگیرند تا مأموران این نهاد با واحد متخلف برخورد قاطعانه انجام دهند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه