دبیر هیئت رئیسه فدراسیون غریق نجات:

وزارت ورزش در پاسخ نامه میرسلیم در خردادماه برای برگزاری انتخابات کاری نکرد

دبیر هیئت رئیسه فدراسیون نجات غریق گفت که رئیس این فدراسیون در خرداد ماه سال جاری نامه‌ای به وزارت ورزش برای برگزاری انتخابات داده بود اما کاری در این باره صورت نگرفت.

وزارت ورزش در پاسخ نامه میرسلیم در خردادماه برای برگزاری انتخابات کاری نکرد

به گزارش ۸دی، حبیب خمجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم،‌ در خصوص محدودیت سنی ایجاد شده در آیین نامه ابلاغی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون‌های ورزشی و مشکلی که برای کاندیداتوری مصطفی میرسلیم در فدراسیون غریق نجات پیش آمده، اظهار داشت: وزارت ورزش آیین نامه‌ای را به ما ابلاغ کرد است که طبق یکی از بندهای آن، حداقل سن برای ثبت‌نام کاندیداتوری ریاست فدراسیون‌ها ۳۰ و حداکثر آن ۷۰ سال است. در این آیین نامه مشخص نشده است که منظور از ۷۰ سال، ۷۰ سال تمام است یا ۷۰ سال و ۳۶۵ روز.

وی ادامه داد: چنین بندی در اساس‌نامه فدراسیون نجات غریق وجود ندارد، اما در آیین‌نامه وزارت ورزش گنجانده شده است. در هر صورت با خدماتی که مصطفی میرسلیم در فدراسیون غریق نجات انجام داده همه خواهان این هستند که او در پست خود باقی بماند. میرسلیم ۷۰ سال و سه ماه سن دارد و مشخص نیست که طبق آیین نامه می‌تواند در انتخابات شرکت کند، یا خیر.

دبیر هیئت رئیسه فدراسیون نجات غریق در پاسخ به این پرسش که آیا با این وضعیت میرسلیم می‌توانست برای ریاست فدراسیون نجات غریق ثبت نام کند یا خیر، تصریح کرد:  اکنون یک عده برای ریاست فدراسیون غریق نجات ثبت نام کرده‌اند،‌ اما به میرسلیم گفته شده، او ۷۰ سالش تمام است و نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند. فعلاً میرسلیم ثبت نام نکرده و در حال رایزنی هستند تا ببینند چه کاری می‌شود انجام داد.

خمجانی در ادامه درباره اینکه  ریاست مصطفی میرسلیم در مردادماه تمام شده است و اگر آن زمان انتخابات این فدراسیون برگزار می‌شد، او هم می‌توانست دوباره برای ریاست فدراسیون نجات غریق ثبت‌نام کند، خاطرنشان کرد:‌ ریاست میرسلیم در فدراسیون نجات غریق در تاریخ ۱۲ مردادماه به پایان می‌رسید و طبق قانون باید ۷۵ روز قبل از این تاریخ، ثبت نام برای دور جدید آغاز می‌شد. به همین خاطر میرسلیم در تاریخ ۲ خردادماه به وزارت ورزش نامه زد که ریاست من رو به اتمام است و برای دور جدید انتخابات، ثبت نام را آغاز کنید، اما وزارت ورزش هیچ کاری در آن زمان انجام نداده است.

وی در مورد اینکه شایعاتی مبنی بر سیاسی بودن این تصمیم وزارت ورزش برای کنار گذاشتن میرسلیم از فدراسیون نجات غریق،‌ گفت: من اطلاعی در این خصوص ندارم و فقط از دید ورزش به این موضوع نگاه می‌کنم و اصلاً سیاسی نیستم.

دبیر هیئت رئیسه فدراسیون نجات غریق در باره‌ اینکه محمدرضا یزدانی‌خرم رئیس پیشین فدراسیون کشتی در نامه‌ای از وزیر ورزش درخواست کرده اجازه حضور دوباره میرسلیم در فدراسیون نجات غریق را دهد گفت: یزدانی‌خرم نامه‌ای به وزیر ورزش زده و درخواست کرده با توجه به خدماتی که میرسلیم در فدراسیون غریق نجات انجام داده، بهتر است او در پست خودش باقی بماند، اما هنوز  وزیر جوابی به این نامه نداده است.

خمجانی در پایان به تسنیم گفت:‌ باید نقیصه‌های آیین‌ نامه وزارت ورزش رفع شود، چون فدراسیون‌های ورزشی زیر نظر فدراسیون جهانی فعالیت می‌کنند و در آیین نامه فدراسیون جهانی هم،‌ محدودیت سنی وجود ندارد و همه با هر سنی که دارند در انتخابات شرکت می‌کنند و بر اساس رأی گیری رئیس فدراسیون انتخاب می‌شود. به نظرم باید ترتیب اثر داده شود و این قانون تغییر دهد.

مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه