خبرنگار: ابوالفضل شکری
نائب رئیس سابق مجلس در رودسر:

قشریون مذهبی عجیب‌ترین مخالفان امام(ره) در دوران مبارزه بودند / اروپایی‌ها پایبندی به برجام را باید در عمل ثابت کنند

نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از عجیب‌ترین گروه‌های مخالف نهضت امام در دوران طاغوت قشریون مذهبی بودند که مقابل امام ایستادند و می گفتند که شأن دین مهم‌تر این حرف‌هاست که در سیاست دخالت کند.

قشریون مذهبی عجیب‌ترین مخالفان امام(ره) در دوران مبارزه بودند / اروپایی‌ها پایبندی به برجام را باید در عمل ثابت کنند

به گزارش ۸دی، محمدرضا باهنر شامگاه پنجشنبه در یادواره ۲۲ شهید روستاهای احمدآباد، عباس آباد و لله رود رودسر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: دین مقدس اسلام با عاشورا و شهادت پیوند خورده است. اگر نگاهی به آیات مکی قرآن کریم داشته باشیم به این نتیجه می رسیم که بیشتر این آیات به احکام و عبادات شخصی می پردازند که هدف آن ساختن امت اسلامی از یک مشت عرب جاهلی بدوی و بیابانی است.

وی افزود: پیامبر اسلام تلاش کردند با آیات قرآن کریم از این مشت عرب جاهلی بدوی و بیابانی جامعه‌ای در تراز اسلام ناب بسازد و در ۱۰ سال بعد از هجرت همه همت و تلاش پیامبر اعظم(ص) تأسیس دولت اسلامی بود، یعنی اولین خشت دولت اسلامی بعد از هجرت گذاشته شده است. سختی های قبل از هجرت، محاصره‌ها، آزاد و اذیت ها و فشارهای سنگین فزیکی، مادی و اقتصادی برای این بود که امت اسلامی شکل نگیرد. اما زمانی که امت شکل گرفت و زمانی که اولین قدم و خشت بنای دولت اسلامی بعد از هجرت در مسجد قبا گذاشته شد حکومت اسلامی شکل گرفت.

نائبب ریس اسبق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از آیات مدنی قرآن کریم آیات اجتماعی، حکومتی و آیات امر به معروف و نهی از منکر هستند و این آیات می گویند اگر صابر باشید می توانید بر ۱۰ نفر غلبه کنید.

باهنر گفت: اگر مقایسه‌ای بین زندگی امام(ره) و زندگی پیامبر عظیم الشأن اسلام داشته باشیم شباهت‌های بین زندگی این مردان بزرگ تاریخ پیدا می کنیم. از زمانی که حضرت امام در سال ۴۲ نهضت خودشان را علنی کردند و افشاگری‌های ایشان منجر به تبعید ایشان شد و ۱۵ سال تلاش و مجاهدت کردند و در حالی که خود در تبعید بودند و یارانشان در زندان، شکنجه، تبعید، اعدام، مصادره اموال، محاصره سخت اقتصادی بودند و همه اینها دست به دست هم داد تا یک امت مومن به اسلام ناب محمدی شکل بگیرد.

وی افزود: پدران ما سالها و قرن ها مسلمان بودند و اهل نماز و روزه بودند و خمس می‌دادند و حج می رفتند اما خبری از حضور اسلام در جامعه اسلامی وجود نداشت. می گویند که در زمان قاجار سفیر انگلیس به ایران آمده بود. این آقا تا آن زمان صدای اذان را نشنیده بود. پرسید چه می‌گوید. گفتند دارند مردم را برای نماز دعوت می کند. گفت آیا این نماز جماعت با منافع دولت انگلیس تضادی و درگیری ای ندارد؟ مترجم گفت اینها نماز و اذان و مسجد رفتنشان کاری به منافع دولت فخیمه انگلیس ندارد. گفت خوب پس اشکال ندارد. هر چقدر خواستند بگذارید بخوانند.

باهنر با بیان اینکه امام(ره) در سال های آخر عمر پربرکتشان از اسلام آمریکایی و اسلام ناب زیاد صحبت کرده اند اظهار کرد: امروز گران قیمت‌ترین مساجد در بلاد کفر و آمریکا ساخته شده است و نمازهای جماعت آنجا بسیار باشکوه است اما این نمازهای جماعت بزرگ با منافع امپریالیست و با منافع طواغیب و آمریکا نباید تضاد داشته باشد. تا زمانی که مخالفتی ندارید آمریکا مشوق هم خواهد بود. امام(ره) ۱۵ سال عمرشان را وقف کردند تا اسلام ناب را به مردم بفهمانند و از اسلام شب اول قبر و اسلام عشقی به سمت اسلام ناب هدایت کرد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: حضرت امام در خاطراتشان دارند که سه گروه در دوران نهضت مقابلشان ایستادند. گروه اول گروه طاغوت بود که شامل شاه و طرفدارانشان و آمریکا و شوروی بود و این مخالفت ها طبیعی بود چون شاه از موجودیت خودش دفاع می کرد. گروه دوم جوجه کمونیست و ملحدهایی بودند که فکر می کردند دین افیون ملت هاست و اگر می‌خواهید انقلابی باشید باید غیردینی و ملحد باشید. در دانشگاه‌ها اگر نماز می‌خواندید مسخره می‌کردند و می‌گفتند اینها امل و شهرستانی هستند.

وی ادامه داد: گروه سوم مخالفان امام(ره) و عجیب‌ترین این گروه‌ها قشریون مذهبی بودند که مقابل امام ایستادند و می گفتند که شأن دین مهم تر این حرف‌هاست که در سیاست دخالت کند و دین را به سیاست آلوده نکنید و دین را یک دین قشری و سطحی می دیدند که ۱۰۰۰ سال هم این دین را داشتند و آب هم از آب تکان نخورده بود. برخی مواقع هم نهضت های مبتنی بر اسلام به همین شکل منکوب و یا منحرف می شد. امام ۱۵ سال عمر نهضت را برای تکوین امت و ساختن مردم صرف کرد و ۱۰ سال بعد از پیروزی انقلاب برای تأسیس دولت صرف شد. در اینجا شباهت عجیبی بین زندگی حضرت امام و زندگی پیامبر می بینم که این شباهت ها در عملکرد پیامبر در قبل و بعد از هجرت و در زندگی امام(ره) در قبل و بعد از انقلاب است.

باهنر افزود: در این ۳۷ سال استکبار چه بلاهایی می خواست سر ملت آزادی خواه ایران بیاورد. از سال ۴۲ هر روز یک هشدار و تقاضای جدید علیه ملت ایران داشته اند. به فرموده رهبر انقلاب اگر آمریکا نظام ما را سرنگون نکرده است و یا به ما حمله نکرده است به این خاطر بوده که نتوانسته است.

وی با اشاره به اظهارات ترامپ درباره برجام و با بیان اینکه ما از برجام خارج نمی‌شویم تأکید کرد: منافع ملی ما اکنون به ما می گوید در برجام بمانیم اما اگر طرف مقابل برجام را پاره کند به تعبیر رهبر انقلاب ما برجام را ریزریز خواهیم کرد.

باهنر درباره مواضع اروپایی‌ها در خصوص برجام نیز گفت: اروپایی‌ها مواضع خوبشان را باید با عمل ثابت کنند و به دنبال مذاکرات جدید برای توافق برجام جدید در خصوص امور موشکی ایران نباشند. ما موشک‌ها را شروع کردیم و ادامه می‌دهیم و تعطیل هم نمی کنیم. زمانی ما موشک ها را تعطیل می کنیم که آمریکا و انگلیس هم تعطیل کنند اما ما تأکید داریم تمام این موشک‌ها برای امور دفاعی است و اگر دست و پایی به سمت ایران دارز شود قطعا آن پا و دست قطع خواهد شد.

نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز ما نیاز مبرم به وحدت ملی داریم افزود: ما در ۲۰ روز گذشته ۲ مانور بسیار خوب وحدت داشتیم که یکی از آنها مواضع مردم درباره سپاه در پاسخ به اظهارات ترامپ بود. نمایش وحدت دوم هم در بحث شایعه پراکنی یکی از کانالهای معاند بود که درباره جاسوسی فرزند یکی از مسئولان مطرح شده بود که همه این خبر را تکذیب کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه