ازدواج قاتل پس از جلب رضایت اولیای‌دم

مردی که ۱۴ سال پیش مرتکب قتل شده بود با قرار وثیقه از زندان آزاد شد و پس از جلب رضایت اولیای‌ دم ازدواج کرد. قاتل که منتظر به دنیا آمدن فرزند دومش است با حکم دادگاه آزاد شد.

ازدواج قاتل پس از جلب رضایت اولیای‌دم
به گزارش ۸دی، مردی که ۱۴ سال پیش مرتکب قتل شده بود با قرار وثیقه از زندان آزاد شد و پس از جلب رضایت اولیای‌ دم ازدواج کرد. قاتل که منتظر به دنیا آمدن فرزند دومش است با حکم دادگاه آزاد شد.

به گزارش جام‌جم، اواخر پاییز ۸۲، نزاع دسته جمعی چند پسر جوان در رستوران پارک جمشیدیه تهران به قتل صادق ۲۰ ساله منجر شد. عامل قتل، محمد ۱۹ ساله بود که همراه هفت نفر دیگر از عاملان درگیری دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد.

او در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد و در مقابل درخواست قصاص اولیای‌دم گفت: «روز حادثه، من و برادر بزرگم همراه چند نفر از دوستانمان به رستوران جمشیدیه رفته بودیم. مشغول حرف زدن بودیم که ناگهان صادق و دوستانش با شمشیر و چوب به سمت ما آمدند. ما از علت این کار آنها خبر نداشتیم برای همین سعی کردیم درگیر نشویم اما صادق به سمت برادرم رفت و دعوا شروع شد. او چند وقت پیش به‌خاطر بیماری قلبی در بیمارستان بستری شده و عمل جراحی کرده بود برای همین به هواخواهی از او مجبور شدم در نزاع شرکت کنم. وقتی درگیری بالا گرفت، چاقویی برداشتم و برای دفاع از خودم و برادرم ضربه‌ای به صادق زدم. من قصد قتل نداشتم.»

در پایان دادگاه، محمد به قصاص محکوم شد و با تائید این رای در دیوان عالی کشور در آستانه قصاص قرار گرفت. او به‌دلیل عدم مراجعه اولیای‌دم، چند سال بلاتکلیف در زندان باقی ماند تا این‌که براساس ماده ۴۲۹ قانون مجازات اسلامی و رای دادگاه با قرار وثیقه از زندان بیرون آمد و موفق به جلب رضایت خانواده مقتول شد.

صبح دیروز، محمد از جنبه عمومی جرم در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد و گفت: «زمان وقوع حادثه سن کمی داشتم و نباید دست به چاقو می‌بردم. پس از این‌که با قرار وثیقه آزاد شدم نزد اولیای‌دم رفتم و با درخواست بخشش و پرداخت دیه، رضایتشان را جلب کردم. در این چند سال ازدواج کردم و حالا یک فرزند دارم و چند ماه دیگر هم فرزند دومم به دنیا می‌آید. از قضات می‌خواهم به‌خاطر خانواده‌ام در مجازاتم تخفیف قائل شوند.» در پایان دادگاه قضات وارد شدند و حکم آزادی متهم را صادر کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه