چشم و هم چشمی یکی از معضلات امروزه جامعه است و باعث ایجاد بحران در خانواده ها شده است

خطیب جمعه انزلی در ادامه با بیان دلایل اینکه چرا سن ازدواج بالا رفته پرداخته و گفتند : یکی از مسائلی که باعث می شود جوان ها تن به ازدواج ندهند چشم هم چشمی است.

چشم و هم چشمی یکی از معضلات امروزه جامعه است و باعث ایجاد بحران در خانواده ها شده است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از افق انزلی، امام جمعه بندرانزلی در خطبه اول نماز جمعه به مباحثی پیرامون ازدواج پرداختند و بیان داشتند : معیارهای الهی برای ازدواج  داشته باشیم واگر این معیارها الهی نباشد خود انسان ضرر می کند ،پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم می فرماید: هرکس با زنی به خاطر زیباییش ازدواج کند دلخواهش را درآن نمی بیند وهرکس  با زنی به خاطر مالش ازدواج کند خدا اورا به همان مال واگذارمی کند .پس بر اساس دین داری ازدواج کنید ،اگر جوانها به دنبال پول بروند وایمان وتقوا را فراموش  کنند به  نتیجه نمی رسند.اگر به دنبال فضائل ظاهری  باشید وهر راهی غیر از راه الهی رفتید بدانید امید شما از همان راه ناامید خواهد شد.

وی افزود: کسی که به دنبال ایده آل است بداند ایده آل در بهشت پیدا می شود . بدانید زن ومرد مکمل همدیگر هستند  ونواقص یکدیگر را برطرف می کنند

خطیب جمعه انزلی در ادامه با بیان دلایل اینکه چرا سن ازدواج بالا رفته پرداخته و گفتند : یکی از مسائلی که باعث می شود جوان ها  تن به ازدواج ندهند چشم هم چشمی است که یکی از معضلات  امروزه جامعه ی ماست و باعث ایجاد بحران در خانوادها شده است . ودر آخر خدا در قرآن فرموده شما چه مرد وچه زن به تنهایی ناقصید وما برای شما از جنس خودتان کسانی را خلق کردیم تا کنار آنها کامل شوید وآرامش پیدا کنید.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در خطبه دوم اشاره ای به تعابیر مقام معظم رهبری از حضور با شکوه ملت ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشته و گفت:از دیدگاه مقام معظم رهبری این راهپیمایی ۲ پیام اساسی به جهانیان داد،مقاومت  وبصیرت درکنار وحدت.

  • مقاومت یعنی اینکه ما تسلیم نظام سلطه نمی شویم اگر بنا بود تسلیم شویم این سختی ها را به جان نمی خریدیم
  • وحدت رمز پیروزی است، که همه ی  عوامل  سیاسی ، اجتماعی  وفرهنگی آنگونه حضور پیدا کردند که دشمن متعجب شد.
  • وبصیرت که از هردوی آنها مهمتر است، نشان می دهد که ملت چگونه با حضورشان کاری کردند که دشمن غدار ومکار  بپذیرد که با وجود این مردم پاک نمی شود نظام را تغییر داد.

 خدا را شاکریم که رهبر ما از حضور مردم راضی اند امیدواریم خدا هم  راضی باشد .

وی  در ادامه تصریح کرد: دور جدید مذاکرات  ژنو پایان یافت . دولتمردان گفتند نفس گیر وسازنده بود، اگر چه آقا گفتند که به مذاکرات خوشبین نیستند ولی برای نشان دادن خصومت دشمن به مذاکره ادامه می دهیم. مقلدان  رهبری بدانند، کلید حل مشکلات کشور در درون نظام است، با استفاده از نیروهای مخلص ومتدین ، مگر رشد صنعت هسته ای در دوران تحریم صورت نگرفته بود؟! بعضی می گویند ؛ مگر می شود در تحریم پیشرفت کرد؟بله می توان توسط نیروهای بسیجی فعال و خلاق پیشرفت کرد. همانطور که  ژاپن این کار را کرد وخودش را یک ابر قدرت اقتصادی معرفی کرد.

امام جمعه بندر انزلی در آخر بیان داشت: هفته ی گذشته تغییر مدیریت شهر را داشتیم ، آقای داوودی با بیش از دو سال مدیریت این سکان را به دست همشهری شما دادند.جا دارد از زحمات مهندس داوودی که توانست زحمات زیادی را متحمل شود تشکر کنیم . آقای روحانی فر هم آمدند به عنوان یک سرباز به شما خدمت کنند بیایید با همدلی به این عزیز کمک وهمکاری  کنیم. عزیزان مدیریت همین است، هر رفتی یک برگشتی  دارد، واین مسئولیت یک فرصت است برای نوکری وخدمت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه