امام جمعه فومن:

“شهید قویدل” با ایستادگی در مقابل دشمن تکفیری درس آزادگی به جامعه داد

امام جمعه فومن گفت: وی مردانه و جانانه با دشمن مقابله کرد، تسلیم دشمن نشد و درس آزادگی به آحاد جامعه داد.

“شهید قویدل” با ایستادگی در مقابل دشمن تکفیری درس آزادگی به جامعه داد

به گزارش۸دی، حجت الاسلام سید باقر صفوی عصر امروز در مراسم نخستین سالگرد شهید جهاد اقتصادی استان گیلان با بیان اینکه حضور باشکوه مردم در مراسم سالگرد شهید قویدل بیانگر علاقمندی مردم به راه شهدا است اظهار داشت: شهادت راه ابا عبدالله الحسین است و هدف قیام امام حسین (ع) دفاع از حق است.

امام جمعه فومن با بیان اینکه شهید مدافع حریم حق است اعلام کرد: دفاع از حق، انسان را در شعاع و ورای حق قرار می‌دهد و اقدام شهید قویدل در مقابله با حمله انتحاری تکفیری‌ها و ایستادگی وی در برابر دشمن نمونه بارز این  حق‌طلبی است.

وی افزود: در روز عاشورا که بنی هاشم شهید شدندیزیدیان گفتند نمی‌خواهیم اثری از امام حسین(ع) باقی بماند و دستور تاختن اسب‌ها بر پیکر امام حسین(ع) را دادند اما امروز می‌بینیم که یاد و راه امام حسین(ع) برای همیشه در تاریخ ثبت و جاودانه است و حماسه شهدا از عاشورا آغاز شده است.

صفوی با بیان اینکه شهید قویدل فرزند هنرمند و میوه شیرین خطه ماسال است تصریح کرد: شهید قویدل مردانه و جانانه با دشمن مقابله کرد، تسلیم دشمن نشد و درس آزادگی به آحاد جامعه داد.

امام جمعه فومن با بیان اینکه شهادت معامله با خداست اظهار داشت: شهید قویدل با خدا معامله کرد و خداوند این شهید بزرگوار را انتخاب کرد و این هدیه‌ای است که خداوند در ازای ایثار شهدا به آنان عطا کرده است.

وی با اشاره به صبر خانواده‌های شهدا تصریح کرد: خداوند فرموده است من جانشین شهید در خانواده وی هستم و همانگونه که امام حسین (ع) الگوی شهدای اسلام و ایران است الگوی صبر و بردباری خانواده شهدا حضرت زینب است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه